Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Renault může dostat peníze za historický přínos

Renault může dostat peníze za historický přínos

Další motivace k obnovení továrního týmu.

Bernie Ecclestone a Formula One Management jsou ochotni podpořit setrvání Renaultu v F1 a jeho týmu přiznat nárok na finanční odměnu pro historicky důležité a významné týmy.

Francouzská automobilka zvažuje své další účinkování v F1, protože v současnosti se jí účast v královně motorsportu nevyplácí. Když Renault rušil svůj tovární tým, spoléhal se na spolupráci s Red Bull Racingem a příjmy od několika zákazníků. To však bylo ještě v době, kdy se závodilo s motory V8 s jednodušším KERSem a téměř zmrazeným vývojem. Nyní potřebuje financovat náročný vývoj složité hybridní pohonné jednotky s turbem a postupně přišel o Williams, Caterham i Lotus.

V současnosti má jen dva zákazníky - Red Bull Racing a jeho sesterský tým, Scuderii Toro Rosso. Navíc, Red Bull má smlouvu s Infiniti a nápisy Renault se kvůli tomu přesunuly na méně viditelná místa monopostů. Náklady proto začaly výrazně převyšovat výnosy a vedení automobilky usoudilo, že musí změnit směr.

Ve hře je úplný odchod z F1 i zcela opačná cesta - posílení svého programu, investice, obnovení vlastního týmu, závodění v tradičních barvách automobilky a zároveň získání příjmů od sponzorů a za umístění týmu v poháru konstruktérů. A Ecclestone jim už zřejmě přislíbil i podíl na odděleném balíku peněz, o který se nyní dělí pouze Ferrari, Red Bull, McLaren, Mercedes a Williams.

"Ano, pokud přeberou Lotus a udělají to, co Mercedes a Red Bull, tak by to tak jistě bylo. Uvažovali o možnosti převzít Lotus, takže určitě mají volnou cestu a my je rádi uvítáme na palubě."

VC Číny - Renault - Vitaly Petrov

Cyrila Abiteboula, šéfa Renault Sport F1, takový postoj těší.

"Jakékoliv finanční uznání hodnoty Renaultu v F1 nejen jako dodavatele motorů ale speciálně také jako týmu, je určitě vítanou pomocí. Formule 1 není jen o penězích, musíte si dokázat poradit s mnoha překážkami, ale peníze jsou beztak nezbytné. Vyjádření jako tohle od Bernieho jsou proto určitě pozitivní. Máme nulový zájem o setrvání v současné situací a být dál pouze do počtu. Vzhledem k naší historii v tomhle sportu musíme patřit mezi absolutní špičku."

V současnosti rozděluje Formula One Management 50 % příjmů Formule 1 mezi týmy na základě umístění v poháru konstruktérů a dalších 15 % putuje na základě individuálních smluv na bankovní konta pěti výše zmíněných úspěšných týmů. Lví podíl si berou Ferrari a Red Bull. Tovární Renault by se měl k této skupině přidat na základě svého historického přínosu, v F1 je téměř nepřetržitě od roku 1977, přičemž tovární tým měl v letech 1977 až 1985 a 2002 až 2010.