Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Button: "Můžeme se dočkat bláznivých strategií"

Button: "Můžeme se dočkat bláznivých strategií"

Zákaz tankování v závodě překope filozofii zastávek v boxech.

Úřadující mistr světa Jenson Button se domnívá, že zákaz tankování v závodě vytvoří prostor pro velice neobyčejné strategie. Sám také přiznává, že je letos o něco těžší se připravovat, protože nikdo neví, co od průběhu grand prix čekat.

"Když se ohlédnu za testy, mám dojem, že nás během závodu čeká velké množství opravdu nevšedních strategií," prozradil Button. "Myslím, že špičkové týmy budou mít taktiku hodně podobnou. Dále tu pak podle mého budou týmy, které se pokusí zajíždět do boxů dvě až tři kola před svými rivaly, aby se je pokusily díky čerstvým pneumatikám přeskočit.

Potom tu jsou stáje ne až tak konkurenceschopné, které možná zkusí šílenou strategii, jako třeba zastávka v boxech po prvním kole, doufaje, že vydrží na trati až do konce závodu. Zkrátka můžeme čekat mnoho různých situací, které mohou závody udělat pro diváky zajímavější. Problém je to ale pro nás, protože nevíme, jakou variantu vybrat.

Nelze příliš plánovat dopředu. Vše, co lze udělat, je projít všechny možné scénáře a být připraven reagovat, protože opravdu hodně záleží na tom, co mají v plánu závodníci kolem vás. Inženýry čekají namáhavá nedělní odpoledne. Musí se snažit dobře číst situaci."

Button si je na druhou stranu dobře vědom toho, že nastolená pravidla pro něj mají i svou světlou stránku. O britském pilotovi je známo, že má uhlazený styl jízdy, který dokáže šetřit pneumatiky, což se může ukázat, alespoň zpočátku sezóny, jako velmi výhodné.

"Řekl bych, že mému stylu jízdy nová pravidla sedí," uznal Brit. "Podle mě se tomu ale dokáže většina jezdců přizpůsobit, měli jsme možnost to vidět už i v testech. Pořád je to ale něco jiného i pro mě, je to trošku jako vytrvalostní závod.

Přirovnal bych to k závodu v Le Mans, opravdu je třeba na začátku stintu pneumatiky šetřit. Když si zničíte gumy třeba už ve třetím kole, jste po zbytek úseku vyřízení. Bude třeba se k vozu chovat skutečně ohleduplně. Občas vám to přijde jako že jen kroužíte namísto toho, abyste tlačili vůz na limit. Pořád z toho ale lze vytěžit dobrý čas, myslím, že to je pozitivní.

 V Bahrajnu nás rozhodně čeká zajímavé odpoledne. Řekl bych, že se tam hodně poučíme. Už tak máme spoustu poznatků, ale teprve tam pochopíme, co mají za lubem i ostatní, a jaká strategie pro nás bude optimální pro zbytek roku."

A jak to vidí Button s výkonností McLarenu v dlouhých jízdách?

"V Jerezu jsme to měli s Lewisem poněkud obtížnější, myslím, že kvůli chladu. Je totiž hodně těžké dostat pneumatiky do správné teploty. Oproti tomu v Barceloně při mých sobotních jízdách byly podmínky také poněkud komplikované, to ráno pršelo, přesto jsem předjel dvakrát Rubense, další tam byl Nico, předjel jsem i Pedra, vlastně jsem se při mém dlouhém stintu dostal před spoustu lidí, takže výkon je očividně dobrý.

Když budeme porovnávat s Ferrari, při simulaci délky závodu jsme byli lepší, ale znovu opakuji, netušíme, co zrovna zkoušeli."