Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Prost chce odbourat povinné pitstopy

Prost chce odbourat povinné pitstopy

Pirelli okamžitě tento nápad zavrhlo.

Exmistr světa Alain Prost se v rozhovoru pro německý Auto motor und sport vyjádřil k problematice pneumatik ve formuli 1. Jeho myšlenky však narazily na opozici ze strany jejich výhradního dodavatele Pirelli.

Co konkrétně čtyřnásobný šampion navrhuje? Jezdci by měli během velké ceny možnost výběru ze všech, tedy aktuálně pěti, dostupných směsí, přičemž počet sad na víkend by byl omezen na třináct. Prost by nebyl ani proti tomu umožnit najednou na auto nasadit různé druhy obutí. Za zbytečnost považuje rovněž povinné zastávky v boxech: „Když chce někdo na tvrdých gumách absolvovat celý závod, prosím. Možná někdo jiný se rozhodně pro dva pitstopy a díky měkčím pneumatikám bude nakonec rychlejší.

Mario Isola, který u Pirelli zodpovídá za projekt F1, ovšem s francouzskou legendou zásadně nesouhlasí: „Když dáte týmům šanci odjet velkou cenu bez zastávky, mnozí se vydají touto cestou. A strategický faktor tak z formule 1 úplně zmizí.“ Je ale diskutabilní, zda ten zejména diváky na tribunách tolik zajímá… Pokud jde o montáž odlišných směsí na každou nápravu, jsou však jeho argumenty logické: „To může fungovat u „gétéček“, kde se uplatní tvrdší guma na více zatížené přední nápravě. Ale monoposty F1 jsou na tohle velice citlivé. Vepředu by byl mnohem větší grip než vzadu, což by vedlo k silné přetáčivosti a smykům. Pro stáje by bylo nesmírně těžké dosáhnout potřebné rovnováhy.