Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Symonds očekává velké zlepšení McLarenu

Symonds očekává velké zlepšení McLarenu

V opačném případě je třeba začít klást nepříjemné otázky

Pat Symonds se před časem podíval na to, jak některé týmy vkročily do sezony 2018. Hodnotit McLaren na základě dosavadních výsledků mu přijde nespravedlivé, protože už za dva týdny má nasadit B-verzi svého současného vozu, lépe přizpůsobenou pohonné jednotce Renaultu. Pokud ale ani tenhle vůz nebude razantním krokem ke špičce, bude prý potřeba zpochybnit vše, co nám druhý nejúspěšnější tým historie F1 v uplynulých třech sezonách tvrdil o kvalitě svých aut.

"Pro mě je rychlost McLarenu stejně nečekaná jako Haasu, ale v opačném smyslu," řekl technický expert, kterému Ross Brawn svěřil sepsání nových technických pravidel pro rok 2021.

"Loni jsme věřili, že McLaren má velmi dobré šasi i aerodynamiku, ale brzdí jej pohonná jednotka Hondy. Nicméně nyní vidíme, že je rychlostně až třetím týmem s motory Renault, což je zarážející. Jeho vůz má nízkou maximální rychlost, což znamená, že se pravděpodobně uchyluje k řešením s vysokým aerodynamickým odporem.

Tým tvrdí, že rozhodnutí o změně dodavatele motorů přišlo příliš pozdě, proto nemohl postavit vůz, jaký by chtěl, a že v Barceloně udělá velký krok vpřed. Takže už zůstávají pouze dvě možnosti. Pokud opravdu skočí dopředu, tak to bude super, špička se rozšíří o další tým. Pokud ne, tak by se měli zamyslet nad tím, v jaké situaci vlastně opravdu jsou a jak se do ní dostali."

Web Motorsport mezitím informoval, že personální změny v týmu připravily o místo Tima Gosse, technického ředitele šasi, ale tato zpráva zatím nebyla potvrzena a mluvčí McLarenu se k ní odmítl vyjádřit.