Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Vettel si před kvalifikací zvedl sebevědomí

Vettel si před kvalifikací zvedl sebevědomí

VC USA – 3. trénink

Ferrari zvládlo generálku na boj o pole position nad očekávání úspěšně. V závěrečném tréninku ovšem přípravě na něj věnovalo mnohem větší pozornost než jeho největší soupeři.

Déšť dal Austinu sbohem. Suchá trať spolu s teplotou blížící se dvacítce skýtaly konečně divákům naději, že zažijí podstatně více akce než v uplakaný pátek. Také si spravili chuť po „podívané“ v sobotu dopoledne, kdy museli přečkat vložený závod americké F3 s pouhými šesti účastníky.

Sotva padla v Texasu třináctá hodina, vyhrnula se drtivá většina monopostů na dráhu. Obuty měly všechny tři alternativy obutí – ultraměkké, superměkké a měkké pneumatiky.

Nejprve naskočil čas 1:38,1, patřící Alonsovi, ale hned ho překonal s 1:35,5 Vettel, používající od začátku ultraměkkou směs. Ještě o pár setin rychlejší byl Räikkönen. Verstappen zaostal o plných 2,1 sekundy. Jak sám přiznal, nezahřál dostatečně gumy a navíc probrzdil. Výkony mercedesů nasvědčovaly tomu, že jedou dlouhé úseky – Hamilton na superměkkých, Bottas na ultraměkkých pneumatikách.

Po čtvrt hodině tak nadále vedl Räikkönen před Vettelem, Oconem (+1,3), Vandoornem (+1,8), Verstappenem (+2,1) a Ricciardem (+2,2). Ferrari pak zajela do boxů, stříbrné šípy a red bully kroužily dál.

 

Red bully na suchu už zdaleka nepůsobily tak přesvědčivým dojmem

 

Když se rudé vozy vrátily s čerstvými ultraměkkými gumami, zlepšili se Räikkönen na 1:34,4 a Vettel na 1:34,5. První přímější srovnání nabídl Bottas, který se dostal na 1:34,6 – na superměkké směsi. Naopak Hamiltonovi simulace souboje s časomírou nevycházela. Úvodní pokus po chybě dotáhl jen na 1:35,2 a stěžoval si na nedotáčivost.

Ferrari zřejmě usilovalo o dosažení co nejlepší výchozí pozice pro kvalifikaci. Lze to vydedukovat z toho, že své piloty v této seanci vybavilo už třetí novou ultraměkkou sadou. Räikkönen se posunul na 1:33,8, Vettel ho překonal o 46 tisícin.

Na opačném pólu výsledkové tabulky zakotvila s vysokým nájezdem auta Toro Rosso. Italská stáj se vcelku logicky už zaměřila na velkou cenu, do níž vyrazí z posledních dvou stání. Stejnou „černou“ práci po většinu doby odváděl pro Red Bull Ricciardo.

Deset minut před koncem se v čele nadále drželo duo Ferrari Vettel a Räikkönen. S uctivým odstupem ho sledovali Bottas (+0,8), Hamilton (+0,8), Verstappen (+1,2), Ricciardo (+1,3), Ocon (+1,8) a Sainz (+1,8). Mercedesy a red bully s tím nicméně ještě hodlaly něco udělat. Zůstalo ovšem toliko u snahy. Hamilton po nadějných dvou sektorech ve třetím neudržel tempo a pouze přeskočil kolegu Bottase.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:33,797   20
2. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:33,843 + 0.046 21
3. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:33,870 + 0.073 23
4. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:34,556 + 0.759 21
5. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:34,703 + 0.906 21
6. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:34,910 + 1.113 20
7. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:35,365 + 1.568 21
8. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:35,411 + 1.614 21
9. Carlos Sainz Renault Renault 1:35,450 + 1.653 21
10. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:35,468 + 1.671 19
11. Esteban Ocon Racing Point Mercedes 1:35,562 + 1.765 22
12. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:35,713 + 1.916 27
13. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:35,770 + 1.973 19
14. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:35,882 + 2.085 19
15. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:36,000 + 2.203 21
16. Lance Stroll Williams Mercedes 1:36,188 + 2.391 21
17. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:36,193 + 2.396 20
18. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:36,302 + 2.505 23
19. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:36,330 + 2.533 26
20. Fernando Alonso McLaren Renault 1:36,332 + 2.535 20