Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Velké ceny budou v letošní sezóně zajímavější

Velké ceny budou v letošní sezóně zajímavější

Myslí si to technický ředitel Williamsu Sam Michael.

Technický ředitel Williamsu Sam Michael se nechal slyšet, že nové technické regule učiní závody formule 1 atraktivnějšími. Významnou roli bude podle Brita hrát zejména vrchní díl předního křídla, jehož sklon mohou jezdci z kokpitu plynule měnit.

Pokud tedy budou s jiným jezdcem bojovat o pozici, mohou na přední nápravě zvýšit přítlak a tím i šanci dostat se před svého soupeře. Právě ztráta přítlaku byla v minulých letech kamenem úrazu pro předjížděcí manévry, jezdci totiž nebyli schopni udržet se za jinými v rychlých zatáčkách.

A ačkoliv zavedení nových pravidel provázela ze začátku skepse, nyní se množí pozitivní názory.

"Domnívali jsme se, že je to jen malá pomůcka, ale když jsme si to během prvních testů v Portugalsku vyzkoušeli, zjistili jsme, že schopnost udržet se v rychlých zatáčkách za někým v závěsu masivně vzrostla." řekl Michael.

"Tradičně, když jedete těsně za někým, váš vůz je velice nedotáčivý, protože ztrácíte vpředu přítlak. Nyní to můžete kompenzovat užitím plochy na předním křídle.

Na některých okruzích to nebude mít takový vliv. Například v Melbourne je jediná zatáčka, kde toho můžete využít a to ta, která ústí na cílovou rovinku, nemyslím si, že jsou zde dostatečně dlouhé rovinky, ale na některých tratích to samozřejmě může udělat větší rozdíl."

V podobném duchu se nedávno vyjádřil i pilot BMW Sauberu Nick Heidfeld. Němec potvrdil, že je mnohem jednodušší jet za někým v závěsu.

"Mám pocit, že nová aerodynamika usnadňuje těsně následovat jezdce před sebou, přesně jak jsme doufali. To by jistě mohlo usnadnit předjíždění. Doufám, že se tento dojem v příštích týdnech potvrdí."