Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Pirelli mění názor, nechce 18 palcová kola

Pirelli mění názor, nechce 18 palcová kola

13 palcová jsou již součástí F1 a mají své výhody.

Pirelli neočekává, že by vozy F1 od roku 2017 začaly používat 18 palcové pneumatiky, ačkoli právě takové předvádělo v Monaku na voze GP2 a loni na voze Lotusu. 18 palcové pneumatiky by byly napohled podobnější nízko profilovým pneumatikám používaným v osobní dopravě a ostatní série pomalu přecházejí právě na takové pneumatiky. Má to však i své nevýhody a Pirelli je akceptuje.

"Domnívám se, že se dohodneme na širších pneumatikách, ale zachováme 13 palců," řekl Paul Hembery, sportovní šéf italského výrobce.

"Potěšilo nás rozhodnutí zavést širší, 42 centimetrů široká kola. To by mělo mít velký dopad na vzhled. Dnes už děláme pro výkonné automobily širší pneumatiky než pro Formuli 1, proto je pro nás tato vizuální změna důležitá.

Můžeme dodávat 13, 18 i 19 palcové pneumatiky, je pouze na nich (Strategické skupině F1), aby se rozhodli. Někteří by chtěli 18 nebo 19 palcové pneumatiky, protože by byly podobnější tomu, co se používá na silnicích. Ale z jiného úhlu pohledu jsou 18 palcové všechny ostatní námi vyráběné okruhové pneumatiky a 13 palcové vlastně F1 odlišují od ostatních.

Marketingovému oddělení by se také líbilo zachování 13 palcových pneumatik se širokou boční stěnou. Vejde se tam viditelný nápis, což je pro nás dobrá reklama, za kterou nemusíme platit. Kola s pneumatikami, která jsme měli na tom voze GP2, byla navíc o 4.5 kila těžší. 4.5 kila v každém rohu vozu, to je hodně hmotnosti navíc. A kdybychom do F1 dodávali 19 palcové pneumatiky, opravdu by to pomohlo našim prodejům? Pravděpodobně ne.

O post dodavatele pneumatik Formule 1 projevil zájem i francouzský Michelin, ten si však přeje přechod na modernější 18 palcová kola.