Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Pirelli je připraveno vyrábět více směsí

Pirelli je připraveno vyrábět více směsí

Proč jsou 4 úrovně tvrdosti příliš málo?

Autosport zjistil, že Pirelli je v rámci zájmu o podpis nové smlouvy připraveno rozšířit svůj arzenál ze čtyř na dvanáct různých směsí pneumatik na suchou trať.

Italský výrobce pneumatik přiznává, že letos tvrdost svých směsí netrefil ideálně. Vozy F1 nezrychlily tak moc, jak říkali jeho předsezónní odhady a nekladou tedy až tak vysoké nároky na výdrž pneumatik. Na to navazuje nedodržení požadavku na počet zastávek v boxech. Pirelli se mělo postarat, aby byli piloti v každém závodě nuceni absolvovat 2 až 3 výměny pneumatik, v současnosti však pilotům stačí jedna, maximálně dvě zastávky. Více druhů pneumatik by umožnilo pružnější reakci na předsezónní i sezónní vývoj vozů.

"Nebylo by to jednoduché, ale pokud bychom zůstali součástí tohoto sportu i po roce 2016, mohli bychom se o to pokusit," řekl Paul Hembery, sportovní ředitel Pirelli. "Pokud bychom měli na výběr ze širšího spektra směsí, mohli bychom s větší jistotou zajistit dvou- až třízastávkové závody."

Aby to však nemátlo diváky, nadále by zůstalo zachované rozdělení na barevně odlišeny tvrdé, středně-tvrdé, měkké a super-měkké skupiny směsí, každá skupina by však zahrnovala 3 různé směsi.

"Pro veřejnost by to nadále byly pouze, řekněme, tvrdé a středně-tvrdé směsi, ale my bychom vybrali ze tří verzí tvrdých a tří verzí středně-tvrdých. Jinak řečeno, super-měkké pneumatiky, které jsme použili v Monaku a Kanadě, by nemusely být tytéž jako super-měkké pneumatiky pro Singapur.

Pro vnější svět by to však nadále byly pouze super-měkké pneumatiky, protože čtyři směsi jsou víc než dost. Pro veřejnost by se nic nezměnilo, nemělo by smysl mást diváky něčím příliš komplexním. Fanouškům se líbí barevné odlišení, rozumějí mu a snadno se jim to sleduje."

Už od roku 2016 by se Pirelli mělo vypořádat s tím, že si týmy budou pneumatiky vybírat samy. Monopolní dodavatel pneumatik je však nadále proti, volba by měla zůstat na jeho odbornících, jinak prý hrozí bezpečnostní riziko i poškození dobrého jména společnosti.