Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Co navrhly týmy na diskuzi s FIA

Co navrhly týmy na diskuzi s FIA

Část 1/4 - Renault.

Před zasedáním s Mezinárodní automobilovou federací, kterého se nakonec zúčastnilo jenom Ferrari, vyzvala FIA týmy formule 1, aby přišly s vlastními návrhy pravidel.

Na výzvu reagovaly pouze čtyři týmy: Renault, Williams, Ferrari a BAR.

Jedním z návrhů bylo i platové omezení, se kterým jmenovitě přišel Renault. Renault v návrhu argumentoval úspěšnou aplikací stejných pravidel v jiných soutěžích, jako například NFL,NBA, Zurich premiership a Super League v rugby.

Ve spojení s výše uvedeným Renault požadoval věkové omezení na druhého pilota týmu ze dvou důvodů: jednak by to opět pomohlo snížit výdaje na platy pilotů a navíc by to podpořilo rozvoj mladých talentů.

Renault stojí taktéž za návrhem zmrazit technické regule na minimálně tři léta.

"Jakákoli změna, i změna s úmyslem snížit náklady, si krátkodobě vyžádá náklady vyšší," tvrdí v dopise FIA Flavio Briatore. "FIA na druhé straně každou chvíli zavádí nové změny v pravidlech na poslední chvíli, což vede k velkým výdajům."

Na setkání, které proběhlo v Londýně 28. ledna, se Ferrari a FIA shodly na tom, že tři roky je příliš dlouhá doba.

Renault také navrhuje standardní nápady vedoucí ke snížení nákladů, jakými jsou například zavedení jednotné ECU (Electronic Control Unit), použití levnějších materiálů s delší životností, možnost prodávat šasi jiným týmům a v neposlední řadě samozřejmě omezení testů.

"Pátek před každou Velkou cenou by měl být vyhrazen pro testování a sezónní soukromé testování by mělo být kompletně eliminováno," tvrdí Flavio Briatore za Renault. "FIA testy nekontroluje a není důvod, proč by tak nemohla v budoucnu dělat."

V důsledku těchto návrhu pak Renault požaduje zúžení víkendového formátu pouze na sobotu a neděli.

Motory by podle Renaultu měly být dostupné nejméně dalším dvěma týmům, pokud by o to byla automobilka požádána, tedy něco, co jak FIA tak Ferrari 28. ledna zamítly.

Náhradní vozy by měly být podle Briatoreho zakázány.

"Ačkoli to představuje minimální úsporu, pomůže nám to v tom, čeho chceme dosáhnout."

Mezi návrhy by se daly najít i tak neobvyklé jakými je například požadavek na zřízení nezávislé organizace financované FIA nebo FOM, která by provedla průzkum, co skutečně zajímá divíka formule 1.  Renault požaduje zlicencovat další produkty spojené s formulí 1, slibuje si od toho další navýšení příjmů.

Pokud by se přistoupilo k omezení testů, testy by se tak staly vzácnější událostí, tím pádem něčím, za co by byli lidé ochotni zaplatit (ať už tím, že by se na ně dívali v televizi, nebo by přišli přímo na okruh).

Příště: Návrhy Williamsu