Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Co navrhly týmy na diskuzi s FIA

Co navrhly týmy na diskuzi s FIA

Část 3/4 - Ferrari.

Před zasedáním s Mezinárodní automobilovou federací, kterého se nakonec zúčastnilo jenom Ferrari, vyzvala FIA týmy formule 1, aby přišly s vlastními návrhy pravidel.

Na výzvu reagovaly pouze čtyři týmy: Renault, Williams, Ferrari a BAR.

Za Ferrari poslal dopis šéf týmu Jean Todt, navrhuje v něm standardní brzdné systémy a jiné jeho součásti za účelem snížení nákladů, ale také v úmyslu kontrolovat úrovně brzdných úrovní, čímž by se zvýšily možnosti k předjíždění.

Právě Ferrari stojí za návrhem snížit úroveň aerodynamického přítlaku na 10 % dnešní úrovně a zvýšit přilnavost pneumatik. Ušetřilo by se pochopitelně na aerodynamickém vývoji, zvýšilo by to možnosti k předjíždění a jezdec by musel vynaložit více sil na ovládání auta, které bude méně stabilní.

Tým světových šampionů se podobně jako jeho soupeři soustředí také na zavedení komponent s dlouhou životností.

"Úpravy převodového ústrojí by dokázaly výdaje v této oblasti snížit na 20 % současné úrovně," píše Jean Todt.

Z formule 1 by podle názoru Ferrari měly zmizet drahé materiály a pilot by měl být schopen auto nastartovat sám bez cizí pomoci, což povede ke snížení lidí potřebných v boxech.

Překvapivě je v dopise Jeana Todta zmíněn také návrh na omezení otáček motoru, tedy něco, co jeho kolega, technický ředitel Ferrari Ross Brawn nedoporučuje. Todt argumentuje možností zavedení něčeho, čemu se například v ChampCars říká PTP (Push To Pass) - zvýšení otáček po určitou dobu (například 60 vteřin v součtu na celý závod).

Za návrhem o zrušení třetího vozu stojí současné regule ohledně nasazení safety caru a červených vlajek, které možnost použití náhradního vozu snižují.

Jedním z důležitých bodů je omezení testů. Ferrari místo omezení na dny preferuje omezení na maximální počet testovacích kilometrů za rok (případně rozdělené do čtvrtletí).