Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Poslední zastávka podle Räikkönena nebyla potřeba

Poslední zastávka podle Räikkönena nebyla potřeba

Fin dojel těsně za Vettelem na druhém místě.

Kimi Räikkönen si myslí, že nebylo nutné absolvovat poslední zastávku u mechaniků v závěru Velké ceny Německa, po které přišel o vedení.

Jeho soupeři na čele Sebastian Vettel a Romain Grosjean byli v boxech naposledy přibližně 20 kol před koncem pro novou sadu střední směsi pneumatik, Räikkönen však zůstal na trati a ujal se vedení.

Räikkönen přitom naposledy stavěl u mechaniků během výjezdu safety caru ve 24. kole. Nakonec se pilot Lotusu objevil v boxech i potřetí jedenáct kol před cílem.

Na vůz přitom dostal měkčí sadu pneumatik a nedělalo mu proto velký problém dotáhnout se za vedoucího Vettela poté, co mu jeho týmový kolega z Lotusu Grosjean přepustil druhou pozici.

V závěru však na trojnásobného mistra světa Räikkönen o sekundu nestačil a letos už počtvrté skončil druhý.

"Mohl jsem na trati zůstat déle a museli jsme se rozhodnout, jestli proto nezkusíme dojet až do cíle," řekl Räikkönen.

"Měl jsem ale problémy s rádiem. Já sice tým slyšel, jenže oni mě slyšeli jen ve dvou zatáčkách.

Zajímalo by mě, zda bychom zvládli dojet do cíle, pneumatiky totiž vypadaly v pohodě."


Räikkönen zároveň souhlasí s Vettelovým tvrzením, že pokud by závod trval déle, pořadí na první pozici by se měnilo.

"Těžko říct, co by se stalo v následujících dvou kolech," řekl Fin. "Měli jsme dobrou rychlost. Myslím, že v každém případě bychom svedli velkou bitvu a nakonec bych ho zřejmě předjel.

Zkusili jsme všechno a nedokázali jsme vyhrát. Myslím ale, že tým má za sebou dobrý závod. Budeme se dále snažit."