Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Obrazem ze závodů Světové série Renault

Obrazem ze závodů Světové série Renault

Původní fotoreportáž z maďarského Hungaroringu.

Lístky byly zdarma po registraci na internetu. Počasí se vydařilo, akce je navíc koncipovaná jako zábava pro celou rodinu. A tak není divu, že bylo na Hungaroringu lidnato.

Červený býk je přítomný takřka ve všech formulových sériích.

Vzpoura strojů.

Zatímco oba nové renaulty se máčely v GP Británie, jejich předchůdce R27 si dopřával v maďarském horku "koblihy".

Došlo i na dechovku.

Hlavním tahákem víkendu je kategorie formulových vozů s motorem o obsahu 3,5 litru, kterému chutná i bio-ethanol.

Kdo má strach o své prsty, použije umělou ruku.

3, 2, 1... start.

Na roštu.

Na louce.

R27 byl inspirací pro novou genaraci vozů série 3,5. Ta nahradila monoposty používané v sezónách 2005 až 2007.

Protáhnout "efjedničku" dostal za úkol Jonathan Cochet, kovaný především vytrvalostními závody série Le Mans.

Zastávka v boxech na reliéfu v místním parku...

...a v podání mechaniků Red Devil Team Comtec.

Konfrontace.

Autoportrét.

Auto-portrét.

Kovalainen si v Renaultu zapomněl HANS.

Pro osvěžení bot tryskala v ůzké uličce za svodidly mezi první a druhou zatáčkou "voda".

Tým Draco Racing se na svém kamionu chlubí známými jmény ze své historie. Tomáše Kostku byste zde však hledali marně.

Na jedné straně zdi 60 km/h, na té druhé čtyřnásobek.

I pneumatiky se derou za světlem.

Cesta z města.

Tady je Krakonošovo.

Klikatá trať nedaleko vesnice Mogyoród dokáže být zrádná.

Porada.

Jely se i dva závody dvoulitrových formulí. V početném poli startoval i náš Adam Kout, bodově však vyšel naprázdno. Pozn. red.: Tohle není Adam Kout.

Na Hungaroringu bylo o víkendu opravdu pekelné vedro...

...a tak bylo potřeba hasit především žízeň.

Ačkoliv bylo krásně, silný vítr neustále vířil prach a písek. A čepice. Jedna z nich skončila i na trati.

Mégane Trophy připomíná jakési "dětské DTM".

Tyhle přijdou nejspíš ještě zapojit.

Slečna u tyče.

"Moje!" Ve velkém vedru si jezdci musí hlídat příjem tekutin.

Výstavce bust mistrů světa formule 1 "předsedá" hlava Bernieho Ecclestonea.

Během jízd veteránů došlo i na Prostův Renault RE40, s nímž málem získal svůj první titul v F1.

Chybět nemohl ani Sennův Lotus-Renault 98T, se kterým se v roce 1986 legendární Brazilec osmkrát kvalifikoval na prvním místě.

A teď kudy? Stále populárnější asfaltové uníkové zóny evokují zámořské závody na letištích.

Během druhého závodu F3,5 je povinná zastávka v boxech a přezutí dvou kol za asistence šesti mechaniků.

Pokud jste plyšový medvěd a jedete do Maďarska, je lepší si dávat pozor.

Nejeden tatínek se zapotil při vysvětlování kvalifikačního formátu a metody určování pořadí na startovním roštu F3,5 svému synovi.

Pochod pěšky do garáže není nikdy veselou událostí.

Skrytá elegance.

Vozy FR3,5 ztrácely v porovnání s F1 na klikaté trati zhruba 10 sekund na kolo. Oproti monopostům F1 však vezou méně koní (o 200) a více kilo (o 105).

24: počet ventilů v tříapůllitrovém motoru vozů Mégane Trophy. Tento šestiválec má základ v agregátu sériových vozů Renault Espace a Vel Satis.

Tichý suverén Giedo van der Garde. Vítěz sobotního závodu vede s přehledem průběžné hodnocení šampionátu.

Nádrž monospotů FR3,5 spolkne 110 litrů. Tankování tak není při závodech na 44 minut + 1 kolo nutností.

Schovaná: večer chutná, ráno pomáhá.

V Maďarsku druhá nejdůležitější stavba po Hungaroringu - Parlament.

Hungaroringu se někdy také přezdívá "Monako bez jacht". Není to však pro jeho exkluzivitu.

Ve dvou se to lépe táhne.

O víkendu se jedou dva závody FR3,5 a tak neplatí, že zvítězit může jen jeden. Sobota patřila van der Gardemu, neděle Rossimu.