Marketingová mašina i bez vítězství?

Hamilton nemá o obchodní příležitosti nouzi.
Sedminásobný šampion a nejúspěšnější tým historie F1 jsou spolu. Ferrari nahradilo Carlose Sainze Lewisem Hamiltonem, Hamilton odešel do Ferrari z Mercedesu. Předsezonní otázky, zda se nejedná v první řadě o marketingový tah, byly zajisté příliš tvrdé a nepřející. Nicméně, nula vítězství na kontě, dokonce nula umístění na stupních vítězů, jakoby marketingu vůbec nebyly překážkou.
Lewis Hamilton nově podepsal nové partnerství s Fanatics. Společností specializovanou na vše pro fanoušky sportovních týmů, včetně týmů F1. V jejich e-shopu zatím najdete pouze čtyři, ale Scuderia mezi nimi nechybí. Na prodej je všemožný merch a například i sběratelské kartičky F1 Topps Chrome také spadají do impéria Fanatics. A britští fanoušci F1 v Londýně v noci ze čtvrtka na pátek spali ve spacácích a přes den stáli ve frontě, aby se dostali do nového velkého obchodu na Regent Street, protože tam na ně čekal britský šampion. Díky podepsané spolupráci se Fanatics a jeho zákazníci dostanou například i k jezdcovým kombinézám a jinému příslušenství použitému v závodě.
Lewise Hamiltona jsme v poslední době mohli vidět i v obleku na obálce módního magazínu Vogue. A svět módy ho už delší dobu baví, jak je o něm známo, odkdy odešel z McLarenu tehdy ještě ovládaného přísným Ronem Dennisem.
"Pamatuji si, jak jsem se připravoval na F1 a boss si mě měřil přísným pohledem od špiček bot po konečky vlasů. Rozhodně nebyl mým oblečením nadšený. Řekl jsem si, že prostě musím zapadnout," prozradil Hamilton. "Pak jsem se necítil dobře, nebyl jsem to já. Chtělo to odvahu, jít si svou cestou. Odpor byl tvrdý, ale když si sport uvědomil pozitivní dopad mé rebelie, přidali se další jezdci."
Ve světě F1 není nic příliš luxusního nebo nesmyslně drahého, a tak Hamilton dokáže prodat i novou řadu hyper luxusních náramkových hodinek Richard Mille, prodávaných za 1,500,000 USD/kus. To je však nic ve srovnání s tím, kolik by mohl stát vůz Ferrari F44. Čtete správně, jezdec používající startovní číslo 44 si troufá vedle mikin navrhnout i luxusní sporťák vycházející z legendárního F40. Zatím je to však pouze "sen", o který se Hamilton podělil s médii.
Hodinky za 33 milionů korun. Hezké. Foto: Richard Mille
Co by dnes na Hamiltonův zevnějšek řekl Ron Dennis? Foto: McLaren a Mercedes
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari