Novinky

  • 13.03.2024 Neutral Massa kvůli ne-titulu žaluje FIA a FOM o dvě miliardy korun

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

Facebook Instagram

Přichází Porsche 911 GT3 R (2019)

Přichází Porsche 911 GT3 R (2019)

Představení nejnovějšího počinu techniků z Weissachu

Sportovní oddělení Porsche již nyní představilo druhou generaci typu 911 GT3 R v úpravě pro rok 2019. Stalo se tak tři roky poté, co byla také na Nürburgringu odhalena dlouho očekávaná varianta na základech generace 991. Dodání prvních exemplářů mohou zákazníci očekávat během prosince.

Základ novinky vychází ze silniční verze 911 GT3 RS, která se na začátku roku dočkala modernizace.

Řada drobných úprav vychází z poznatků získaných při provozu GT3 a GTE (911 RSR).

Tak jako u verze představené v roce 2015 byl osmnáct měsíců dlouhý vývoj veden za účelem zlepšení aerodynamické účinnosti, zvýšení úrovně bezpečnosti a snížení servisních nákladů. Vedoucí sportovního oddělení výrobce Dr. Frank-Steffen Walliser zmínil také zlepšení ovladatelnosti. S ní souvisí i jednodušší nastavení vozu dle charakteru okruhu a přizpůsobení potřebám jezdců.

Pohled z ptačí perspektivy nejlépe odhaluje nová řešení v přední části: zakončení průduchů na předních blatnících, přemístění tankovacího hrdla anebo větší výdech pro odvod horkého vzduchu z chladiče

Foto Porsche AG

Skelet karoserie je vytvořen z kombinace ocelových a hliníkových částí. Rozvor byl zkrácen o čtyři milimetry na 2459 mm. V zavěšení přední nápravy vystřídala systém McPherson konstrukce s hliníkovými trojúhelníkovými rameny, těžící z lepší kinematiky. Zadní náprava zůstala s víceprvkovým zavěšením.

Průměr kotoučů předních brzd je o deset milimetrů větší, vzrostl na 390 mm. Vzadu byly naopak dva milimetry ubrány, takže jsou zde osazeny kotouče o průměru 370 milimetrů. Průměr kol na obou nápravách je 18 palců. Zatímco vzadu jejich šířka zůstala na třinácti palcích, vpředu jsou o půl palce širší (nyní 12,5 palců).

Změna převodových stupňů u šestistupňové sekvenční převodovky z vlastní produkce se provádí pádly pod volantem. Elektrohydraulické ovládání spojky napomáhá ke zrychlení startů.

Pohonná jednotka umístěná za zadní nápravou má objem 3996 cm3. Výkon atmosférického plochého šestiválce po nárůstu o padesát koní dosahuje 550 koní. V porovnání s předešlou verzí vykazuje použitím šestiklapkového sání přesnější odezvu na reakci plynového pedálu. Nyní poskytuje maximální výkon v širším rozmezí otáček a dle testovacího pilota německého výrobce Jőrga Bergmeistera i trochu více točivého momentu.

Interval servisu převodovky a motoru byl prodloužen na šedesát hodin provozu.

Objem nádrže 120 litrů zůstal zachován, vylepšeno bylo její plnění. Místo jednoho hrdla uprostřed kapoty je možné zvolit ze dvou plnících otvorů, nakloněných a posunutých vlevo anebo vpravo.

Přepracována byla kapota. Konkrétně se jedná se o svažující se dvojici otvorů, z nichž každý z nich byl rozdělený dvěma žebry ve směru jízdy.

Nový přední nárazník se odlišuje většími bočními vstupy, obklopujícími hlavní přívod vzduchu k chladiči. Průduchy na vrchní straně blatníků s originálním zakončením mají zajistit větší přítlak na přední nápravě.

V porovnání s předchůdcem zaujmou dozadu se rozšiřující prahy. Do rozšíření zadních blatníků jsou nově osazeny průduchy.

Foto: Porsche AG

Dle tvrzení výrobce bylo zvětšeno zadní křídlo, přičemž mělo být využito maximálních rozměrů povolených technickými pravidly. U staršího provedení byla uváděna šířka dva metry, nyní je 1,9 metru. Hloubka čtyřicet centimetrů je shodná, odlišné je jeho uchycení. Místo plných nosníků jsou nyní odlehčené.

Nejvíce změn nalezneme na zádi nového porsche se zcela přepracovaným zadním nárazníkem a větším difuzorem

Na závodníky čeká výrazně změněný vzhled jejich pracoviště. Kulatý volant se zploštěnou spodní částí ustoupil ovladači blížícímu se volantům z F1. Páčkové přepínače na středovém panelu byly nahrazeny membránovými tlačítky.

Piloti nové „devět set jedenáctky“ se mohou poprvé těšit i na klimatizaci. K udržení kondice pilota napomáhá její přímé propojení se sedadlem a přilbou.

Více bezpečí při havárii poskytnou jezdci nejen lepší bezpečnostní pásy, ale také šestibodové uchycení sedačky. Zlepšení ochrany při bočním nárazu na straně řidiče zajistí výztuha ze směsi hliníku a kevlaru spolu s plastovou výplní pohlcující energii.

Změn doznalo také pracoviště pilota. Upravena je z důvodu bezpečnosti pozice sedačky. Ke komfortu obsluhy přispívá nastavitelný díl s pedály.

Délka vozu vzrostla na 4629 mm (předtím 4604 mm). Šířka vpředu, respektive vzadu s hodnotami 1975/2002 mm zůstala beze změn. Údaj o výšce uveden nebyl, model z roku 2016 je vysoký 1232 milimetrů.

Předchůdce byl schválen s hmotností 1220 kilogramů, nyní nebyla její hodnota zveřejněna. Tento údaj bude pravděpodobně znám po zkouškách vyvážení výkonnosti.

Po zkušebních jízdách trvajících více jak rok dojde na křest ohněm v některém z podniků vytrvalostní 24H Series. V současnosti se zvažuje nasazení v závodě v Barceloně začátkem září anebo o měsíc později při 12 hodinách ve Spa. Podle výsledků posledního vytrvalostního testu se rozhodne, zda jej nasadí dvorní tým německého výrobce Manthey anebo bude poctěn některý ze zákazníků.

Na pořízení nejnovějšího počinu z Weissachu si musejí zákazníci připravit minimálně 459 000 euro bez daně. Před třemi roky požadovalo Porsche za vůz o třicet tisíc euro méně.

Porsche 911 GT3 R (991)

První generaci Porsche 911 GT3 R (991) čeká u předních týmů nahrazení novinkou

Foto: Porsche AG