Rowland slavil vítězství i posun do čela šampionátu, Da Costa se radoval předčasně
ePrix Misana – 1. závod
Da Costa se původně radoval z vítězství, nakonec ale byl vyloučen za použití nedovolené pružiny tlumiče plynu. Díky tomu si připsal triumf Rowland, který se posunul do čela průběžného pořadí. Pilot Nissanu vytěžil z potíži Wehrleina a Cassidyho. Ti doplatili na kolize. Zatímco Němec obsadil až 16. místo, pilot Jaguaru nakonec nedojel vůbec.
Evans v kvalifikaci ukázal, že kromě ulic Říma mu to jde i na okruhu v Misanu. Čtyřnásobný vítěz římské e-Prix si totiž vyjel pro úvodní závod víkendu pole position. V první řadě s ním stál vítěz obou volných tréninků Vergne. Následovali lídru šampionátu Wehrlein, Müller, Rowland, Bird, Günther, Cassidy, Buemi, Frijns, Nato, Fenestraz, Mortara, Da Costa, Ticktum, Di Grassi, Dennis, Vandoorne, De Vries, Daruvala, Sette Camara a Hughes.
Poslední jmenovaný měl původně do závodu vyrážet ze čtvrté pozice. Poté ale pilota McLarenu potkalo vyloučení. Příčinou byl nenabitý hasící přístroj na jeho voze.
Na okruh Marca Simoncelliho se vydala formule E vůbec poprvé. Nejelo se ovšem na trati, kterou známe například z MotoGP. Verze pro formuli E byla zkrácena ze 16 zatáček na 14 a místo tradičních 4,226 kilometrů měřila dráha 3,381 kilometrů.
Evans si po startu udržel vedení. Wehrlein vyvíjel nátlak na Vergneho, dvojnásobný šampion si ale stříbrnou příčku udržel. Pilot Porsche se navíc vzápětí začal propadat.
Již v prvním kole skončil závod pro Mortaru. Švýcar odstavil své auto mimo dráhu a vlály žluté vlajky. Na čele se mezitím výrazně míchalo pořadí.
Do druhého kola najížděl jako lídr závodu tak trochu nečekaně Buemi před Evansem. Na třetí pozici už se vrátil Wehrlein.
Netrvalo ovšem dlouho a pořadí bylo opět jiné. Jezdci totiž chtěli šetřit energii a tak se nikdo dopředu moc nehnal. Proto jsme viděli podobné situace jako loni v Portlandu. Startovní pole jezdilo v těsných rozestupech.
Netrvalo dlouho a někteří přešli poprvé do útočných módů. Výkonnostní výhodu aktivovali Cassidy, Günther, Di Grassi, De Vries, Ticktum a Sette Camara. Zanedlouho se připojili i další.
Těsné rozestupy a souboje s sebou občas nesly nějaký ten incident. Svůj vůz si po kolizi s Vergnem poškodil Cassidy. Pilot Jaguaru proto musel do boxů. Naděje na dobrý výsledek se tak druhému muži průběžného pořadí výrazně vzdálila. Tam došlo na jeho voze k výměně předního křídla.
Vzápětí ale řešil podobné potíže i Cassidyho hlavní soupeř. Wehrlein totiž najel zezadu do Vergneho a i on tak musel k mechanikům. Ve vysílačce pilot Porsche neskrýval svou nespokojenost.
Bizarní podívaná pokračovala i v dalších kolech. Každý se snažil šetřit energii a nikdo tak nejel na svém opravdovém maximu. Do desátého kola najížděl na špici Vandoorne před Evansem. Čtvrtý Vergne kroužil po dráze s poškozenou zadní částí vozu, kterou si poničil při předchozích pozicích. Francouz byl navíc vyšetřován za to, že při souboji s Buemim změnil směr v brzdné zóně.
Vergne byl potrestán pěti sekundami za zavinění kolize s Cassidym. Do boxů zamířil i Bird. Ani pilotovi McLarenu se nevyhnula kolize a nabral tak velkou ztrátu.
Ani deset kol před koncem se nic neměnilo. Piloti kroužili za sebou v těsných rozestupech, pořadí se neustále přesýpalo a stále nebylo jasné, kdo je vlastně favoritem na zisk vítězství.
I v době, kdy zbývalo pět okruhů do cíle, jelo pole v těsných rozestupech. Na čele byl Rowland před Da Costou a Vergnem. Francouzovi ale hrozil kvůli pětisekundové penalizaci obří propad. Nejblíže za pilotem stáje DS Penske se nacházel Günther, na kterého ale číhal Evans.
Tři kola před koncem to začínalo vypadat nadějně pro Rowlanda. Pilot Nissanu se začal odtrhávat od svých soupeřů a jasně ukazoval, že to se druhým vítězstvím v řadě za sebou myslí naprosto vážně.
Nakonec se ale ukázalo, že to nebude tak jednoduché. Zanedlouho se před něj totiž dostal Da Costa. Portugalec, o jehož budoucnosti u Porsche se už začínalo spekulovat, potřeboval dobrý výsledek jako sůl. Vše nasvědčovalo tomu, že se rozhodne právě mezi ním a Rowlandem.
Rowland se sice zkoušel držet v těsném rozestupu, Da Costa už si ale své vedení pohlídal a oslavil své první vítězství v sezoně. Na třetím místě sice projel cílem Vergne, Francouz se ale kvůli pětisekundové penalizaci propadl až na osmou příčku. Bronz tak po něm zdědil Dennis.
Cassidy ani Wehrlein nakonec nebodovali. Zatímco pilot Porsche obsadil 17. místo, Novozélanďan se nakonec rozhodl odstoupit. Neúspěchu této dvojice využil Rowland, který se nyní stává lídrem průběžného pořadí.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Oliver Rowland | Nissan | Nissan | 40:05,176 | 28 | 25+1 |
2. | Jake Dennis | Andretti | Porsche | +3,003 | 28 | 18 |
3. | Maximilian Günther | Maserati | Maserati | +3,788 | 28 | 15 |
4. | Dan Ticktum | ERT | ERT | +4,554 | 28 | 12 |
5. | Mitch Evans | Jaguar | Jaguar | +5,673 | 28 | 10 |
6. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | DS | +7,559 | 28 | 8 |
7. | Norman Nato | Andretti | Porsche | +7,588 | 28 | 6 |
8. | Stoffel Vandoorne | DS Penske | DS | +7,639 | 28 | 4+3 |
9. | Sacha Fenestraz | Nissan | Nissan | +7,768 | 28 | 2 |
10. | Lucas di Grassi | ABT Cupra | Mahindra | +7,967 | 28 | 1 |
11. | Nico Müller | ABT Cupra | Mahindra | +8,311 | 28 | 0 |
12. | Sébastien Buemi | Envision | Jaguar | +13,447 | 28 | 0 |
13. | Jake Hughes | McLaren | Nissan | +13,705 | 28 | 0 |
14. | Nyck de Vries | Mahindra | Mahindra | +18,051 | 28 | 0 |
15. | Sergio Sette Camara | ERT | ERT | 57,526 | 28 | 0 |
16. | Pascal Wehrlein | Porsche | Porsche | +1:04,968 | 28 | 0 |
17. | Robin Frijns | Envision | Jaguar | +1:18,360 | 28 | 0 |
DNF | Jehan Daruvala | Maserati | Maserati | DNF | 27 | 0 |
DNF | Sam Bird | McLaren | Nissan | DNF | 25 | 0 |
DNF | Nick Cassidy | Jaguar | Jaguar | DNF | 23 | 0 |
DNF | Edoardo Mortara | Maserati | Maserati | DNF | 0 | 0 |
DSQ | António Félix da Costa | Porsche | Porsche | DSQ | 28 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Rowland 80, 2. Dennis 71, 3. Günther 63, 4. Wehrlein 63, 5. Cassidy 61, 6. Evans 52, 7. Vergne 47, 8. Bird 37, 9. Nato 23, 10. Vandoorne 22, 11. Frijns 21, 12. Buemi 20, 13. Da Costa 20, 14. Hughes 18, 15. Ticktum 12, 16. Fenestraz 10, 17. Müller 6, 18. Sette Camara 3, 19. Di Grassi 1.
Průběžné pořadí týmů: 1. Jaguar 113, 2. Andretti 94, 3. Nissan 90, 4. Porsche 83, 5. DS Penske 69, 6. Maserati 63, 7. McLaren 55, 8. Envision 41, 9. ERT 15, 10. Abt Cupra 7.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Nissan