Novinky

  • 17.11.2022 Good Nico Hülkenberg se vrací do F1, v sezoně 2023 bude jezdit za Haas

  • 17.11.2022 Neutral Mick Schumacher po sezoně ukončí působení v americkém týmu Haas

  • 14.11.2022 Bad Ricciardo obdržel za kolizi s Magnussenem penalizaci 3 míst na startu pro GP Abú Zabí.

Facebook Instagram

Čtvrté vítězství Newgardena v Iowě i v letošní sezoně

Čtvrté vítězství Newgardena v Iowě i v letošní sezoně

HyVeeDeals.com 250 – závod

Josef Newgarden si v sobotním závodě v Iowě připsal své čtvrté vítězství na této trati a také čtvrté vítězství v letošní sezoně, díky čemuž se posunul na druhou příčku průběžného pořadí šampionátu. Na Marcuse Ericssona rázem ztrácí jen 15 bodů. Newgarden se po zhruba 20 kolech ujal vedení a kromě sekvence pit stopů jej už nepřepustil. Zapotil se akorát v závěru, kdy na něj chvíli tlačit O´Ward. A brzy bude mít dvojnásobný šampion IndyCar možnost svoji bilanci ještě vylepšit, v neděli totiž piloty čeká druhý závod na tomto krátkém oválu.

Power po startu z pole position držel vedení. Za ním se usadil Newgarden a oba soupeřům poodjížděli. Už ve 12. kole dohnali chvost pole, ale než s pomalejšími piloty museli začít bojovat o prostor na dráze, dostal v 17. kole hodiny Johnson. Vyhnul se sice zdi, ale IndyCar vyvěsila žluté vlajky.

Toho využili k pit stopu například Herta, Dixon, Castroneves, Johnson či Rahal. V Iowě to totiž není o palivu v nádrži, ale o pneumatikách. Ty se opotřebovávají mnohem rychleji a tak nová sada představuje velkou výhodu, jak se záhy ukázalo.

Restart přišel ve 23. kole, Newgarden toho využil, aby se ujal vedení. Dopředu postupoval také lídr šampionátu Ericsson a v 28. kole už byl na páté příčce. Ve 41. kole jej tam nahradil první z jezdců, kteří zajeli při žluté fázi do boxů, a to konkrétně Colton Herta.

Daly v 50. kole zahájil z pohledu těch, kteří ještě u mechaniků nebyli, první kolo zastávek v boxech. Newgarden vydržel ještě do 60. kola, Power zastavil o kolo po svém stájovém kolegovi. U mechaniků s ním ale byl i Herta, který tak mohl srovnat další plánované zastávky v boxech. Power se ale při pit stopu propadl na třetí místo za O´Warda.

Při pit stopech se vedení ujal Jimmie Johnson, který se oklepal z nepříjemných chvilek, po nichž zavlály žluté vlajky. Ale v čele byl jen do 80. kola, to jej čekal pit stop. Od mechaniků se vrátil se ztrátou jednoho kola a těsně za Newgardenem. Využít o 20 kol mladší pneumatiky mu nedělalo problém a brzy byl ve stejném kole jako lídr závodu a prokousával se polem výše. Ve 104. kole byl už pátý, jeho další postup ale zastavil ve 111. kole Rosenqvist, který naboural do zdi.

U mechaniků skončil slibně rozjetý závod pro Hertu, který měl problémy se spojkou. Restart přišel ve 124. kole, tedy zhruba v polovině závodu. Ericsson se dostal na 2. místo před O´Warda, toho následně předjel i Power. Pořadí tak bylo Newgarden, Ericsson, Power, O´Ward, McLaughlin, Johnson, Dixon, VeeKay, Palou, Ilott.

Rychlý návrat k závodění zhatil úlomek, který se na dráze objevil a způsobil další žlutou fázi.  Ericsson při dalším restartu odrazil útok Powera a sám se pokusil předjet Newgardena. Došlo i na lehký kontakt kolo na kolo. Ačkoliv oba vyvázli bez obtíží, Ericsson už začal mírně ztrácet. Jeho mizérii podtrhnul ve 164. kole souboj s McLaughlinem, v němž se dostal Švéd za pomalejšího Pagenauda, to jej vyvezlo z ideální stopy a Ericsson ztratil několik pozic.

Hned na to ale přišla úleva, protože ve zdi skončil Carpenter a znovu musely zavlát žluté vlajky. Restart přišel o 10 kol později. Na hektickou práci mechaniků v boxech doplatil McLaughlin, protože zatímco se všichni šikovali k restartu, on mířil pomalu do boxů s kolem, které neupevněné sjíždělo.

Pořadí při restartu bylo Newgarden, Power, Palou, O´Ward, Johnson, VeeKay, Dixon, Ericsson, Grosjean, Lundgaard. Na čele vykrystalizovalo silné trio, které spolu svádělo souboje. Nakonec ale do bojů o vítězství promluvil O´Ward, který se dostal před Paloua a v 219. kole i před Powera.

Mexičan stíhal Newgardena a ten se musel prodírat o kolo pomalejšími jezdci. O třetí příčku sváděli souboj Power a Palou, ale až do chvíle, kdy se Palou dostal z ideální stopy a jen tak tak se vyhnul kontaktu se zdí. Paloua tak předjížděli další jezdci, ať už stájový kolega Dixon, nebo Newgarden, který lídrovi šampionátu nadělil celé kolo.

V provozu nenašel O´Ward recept na to, jak se k dominantnímu Newgardenovi přiblížit a Američan tak mohl slavit další vítězství. A protože Ericsson dojel až na osmém místě, mohou Newgarden, O´Ward, Power, Dixon či Palou jít spát spokojeni, protože alespoň něco smazali z náskoku lídra šampionátu. Ten naopak utekl Hertovi či McLaughlinovi. Ale šance na reparát bude už v neděli večer.

 

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet   250 50+3
2. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet + 6,1784 250 40
3. Will Power Team Penske Chevrolet + 20,2822 250 35+2
4. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet + 20.3748 250 32
5. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda  + 21.9744 250 30
6. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda - 1 kolo 249 28
7. Romain Grosjean Andretti Autosport Honda - 1 kolo 249 26
8. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda - 1 kolo 249 24
9. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda - 1 kolo 249 22
10. Christian Lundgaard Rahal Letterman Lanigan Honda - 1 kolo 249 20
11. Jimmie Johnson Chip Ganassi Racing Honda - 1 kolo 249 19+1
12. Callum Ilott Juncos Hollinger Racing Chevrolet - 1 kolo 249 18
13. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda - 1 kolo 249 17
14. David Malukas Dale Coyne Racing Honda - 1 kolo 249 16
15. Kyle Kirkwood A.J.Foyt Enterprises Chevrolet - 1 kolo 249 15
16. Helio Castroneves Meyer Shank Racing Honda - 1 kolo 249 14
17. Devlin DeFrancesco Andretti Steinbrenner Autosport Honda - 1 kolo 249 13
18. Jack Harvey Rahal Letterman Lanigan Honda - 1 kolo 249 12
19. Conor Daly Ed Carpenter Racing Chevrolet - 1 kolo 249 11
20. Dalton Kellett A.J.Foyt Enterprises Chevrolet - 3 kola 247 10
21. Takuma Sató Dale Coyne Racing Honda - 5 kol 245 9
22. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet - 6 kol 244 8
23. Simon Pagenaud Meyer Shank Racing Honda - 6 kol 244 7
24. Colton Herta Andretti Autosport Honda - 8 kol 242 6
25. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet Havárie 160 5
26. Felix Rosenqvist Arrow McLaren SP Chevrolet Havárie 109 5

Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment