Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Newgarden vítězí i v nedělním závodě v Iowě

Newgarden vítězí i v nedělním závodě v Iowě

HyVee One Step 250 - Závod

Ani v nedělním závodě IndyCar Series v Iowě se nenašel nikdo, kdo by zastavil na této trati dominantního Josefa Newgardena. Po startu ze sedmé příčky se během prvního stintu Newgarden probojoval do čela a vedení už prakticky nepustil z rukou. Ustál i restart tři kola před koncem závodu. Dobrý pocit mu může kazit snad jen skutečnost, že lídr šampionátu Palou se z 13. příčky, na které se jednu dobu pohyboval, nakonec probojoval na stupně vítězů a náskok tak Newgarden během víkendu stáhl ze 117 bodů „jen“ na 80.

Hned několik pozoruhodných výkonů jsme viděli ve chvíli, kdy světoznámý zpěvák Ed Sheeran odmával v neděli odpoledne start druhého závodu IndyCar v Iowě. Ericsson se protáhl z 10. příčky až na třetí, O´Ward z 11. na 6. Pomalu dopředu postupoval ale i Newgarden. Ve 22. kole se dostal před Malukase na 4. místo, ve 26. kole byl před Ericssonem na třetím místě a přibližoval se stájovým kolegům, kteří v tu chvíli začali bojovat o vedení.

V 32. kole předvedl krásný manévr, kdy se přes oba protáhnul po vnitřku dráhy a ujal se vedení. Power o pár kol později ztratil i druhou příčku, kterou uzmul McLaughlin. Ke konci stintu se vítěz kvalifikace velmi trápil a polem se propadl na 6. místo.

V 53. kole byl prvním z čela závodu, kdo zamířil do boxů. Jeho stájoví kolegové zastavili o dvě kola později. Na nových pneumatikách Power částečně ožil a po pit stopech byl zase na chvíli na třetí příčce. Nejprve jej ale v 66. kole zdolal Dixon a v 85. kole se to samé povedlo i O´Wardovi. Trápil se také Palou, který vypadl z první desítky, a čelo jej předjelo o celé kolo.

Pořadím pak v 87. kole zamíchal Canapino, když se ve 2. zatáčce otřel o zeď a přestože v závodě pokračoval, IndyCar vyvěsila žluté vlajky. Pro jezdce to byla vítaná příležitost k dalším pit stopům a pro ty, které již Newgarden předjel o celé kolo, šance, aby se vrátili do stejného kola jako lídr.

Pořadí při restartu bylo Newgarden, McLaughlin, Dixon, O´Ward, Ericsson, Power, Kirkwood, Malukas, Grosjean, Rosenqvist. Palou byl na 13. příčce.

Restart přišel v 107. kole. McLaughlin toho využil k útokům na Newgardena, jenže ty byly neúspěšné. Power se opět posunul na třetí příčku. V závěru stintu to tentokrát byl O´Ward, kdo měl velké problémy se na dráze udržet.

Sató měl drobný kontakt se zdí, ale dostal se sám do boxů a obešlo se to bez žluté fáze. Ve 146. kole zamířil k mechanikům Palou. V dalším jej následoval McLaughlin a o kolo později stavěli také Newgarden a Power.

Dlouho se ale pak už nezávodilo, protože tým Dale Coyne Racing špatně upevnil kolo Stingu Rayovi Robbovi a to mu hned po výjezdu z pit lane odpadlo. Jako zázrakem se mu jezdci dokázali vyhnout, než IndyCar znovu vyvěsila žluté vlajky.

Pro Robba závod skončil, protože jej IndyCar rovnou diskvalifikovala. Stejný osud o pár kol později potkal i dalšího nováčka Pedersena, který absolutně nebyl schopen zajíždět adekvátní časy a protože byl až nebezpečně pomalý, viděl černou vlajku.

McLaughlin, O´Ward, Palou, Kirkwood či Grosjean využili žluté fáze, aby si vzali novou sadu pneumatik. To je posunulo na přelom 1. a 2. desítky.

Restart přišel v 169. kole a právě postup jezdců na nové sadě gum polem nahoru byl to nejzajímavější, co jsme v tomto stintu mohli sledovat, ale v případě nejlepšího z nich McLaughlina se zastavil na čtvrté příčce.

Malukas v 191. kole odstartoval poslední kolo pit stopů. Newgarden a Power zastavili v 197. kole. Australan doplatil na to, že před ním měli boxová stání Ericsson a O´Ward, které musel nechat k mechanikům zajet, než z boxů mohl vyrazit, takže ztratil drahocenný čas. A překvapivě i druhou příčku, kterou obsadil do té doby nevýrazný Rosenqvist. Ten dokonce tlačil i na Newgardena, ale toho od ztráty vedení ušetřili jezdci o kolo zpět, kteří mu vytvořili tolik potřebný polštář před Rosenqvistem.

Za Švédem jezdili Power a McLaughlin, Palou, Herta, Dixon, Ericsson, O´Ward a Malukas. Newgarden si opět budoval náskok a vypadalo to, že závod v klidu dojede, jenže 11 kol před koncem znovu zavlály žluté vlajky, tentokrát kvůli kontaktu Hunter-Reaye se zdí v 4. zatáčce.

Už jen čtyři další jezdci byli v tu chvíli ve stejném kole jako lídr závodu Newgarden – Rosenqvist, Power, McLaughlin a Palou. IndyCar uklidila ostatní přes pit lane z cesty, aby vedoucích pět vozů bylo na trati hezky za sebou. K dalším taktickým manévrům už ale nesvolila – neotevřela totiž boxy, protože srovnat pořadí po zastávce u mechaniků by žlutou fázi protáhlo.

Restart tak přišel tři kola před koncem. Power agresivně předjel Rosenqvista, který si po závodě stěžoval, že jej Australan vytlačil z ideální stopy až do nečistot. Rosenqvist se v závěru závodu propadl až na 4. místo.

V závěru závodu se trápil také McLaughlin, který zvažoval, že by před restartem zastavil pro nové pneumatiky, což ale zavřené boxy neumožnily. Ze všeho tak těžil Palou, který se posunul na třetí místo za suverénního Newgardena a Powera a minimalizoval bodovou ztrátu i na tomto typu trati, na němž ještě nevyhrál.

Naopak teď sezona pokračuje dalším městským okruhem. Po tom, co Palou ovládl hrbolaté ulice Detroitu, má nejlepší předpoklady, aby svůj výkon zopakoval i v Nashvillu a frustroval tím Newgardena. Nejenže tak za 14 dní může Palou opět navýšit náskok v čele šampionátu, může to udělat v rodném městě svého největšího rivala – z Nashvillu je totiž vítěz iowských závodů Josef Newgarden.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 01:40:25,7356 250 50+3
2. Will Power Team Penske Chevrolet + 0,7050 250 40+2
3. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda + 2,6864 250 35
4. Felix Rosenqvist Arrow McLaren Chevrolet + 4,1167 250 32+1
5. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet + 7,8891 250 30+1
6. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda - 1 kolo 249 28+1
7. Colton Herta Andretti Autosport Honda - 1 kolo 249 26
8. David Malukas Dale Coyne Racing Honda - 1 kolo 249 24
9. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda - 1 kolo 249 22+1
10. Patricio O´Ward Arrow McLaren Chevrolet - 1 kolo 249 20
11. Kyle Kirkwood Andretti Autosport Honda - 1 kolo 249 19
12. Romain Grosjean Andretti Autosport Honda - 1 kolo 249 18
13. Christian Lundgaard Rahal Letterman Lanigan Honda - 1 kolo 249 17
14. Callum Ilott Juncos Hollinger Racing Chevrolet - 2 kola 248 16
15. Alexander Rossi Arrow McLaren Chevrolet - 2 kola 248 15
16. Helio Castroneves Meyer Shank Racing Honda - 2 kola 248 14
17. Conor Daly Meyer Shank Racing Honda - 2 kola 248 13
18. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet - 2 kola 248 12
19. Jack Harvey Rahal Letterman Lanigan Honda - 3 kola 247 11
20. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda - 3 kola 247 10
21. Devlin DeFrancesco Andretti Steinbrenner Autosport Honda - 4 kola 246 9
22. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises Chevrolet - 5 kol 245 8
23. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet - 6 kol 244 7
24. Ryan Hunter-Reay Ed Carpenter Racing Chevrolet Havárie 237 6
25. Takuma Sató Chip Ganassi Racing Honda - 13 kol 237 5
26. Agustín Canapino Juncos Hollinger Racing Chevrolet - 14 kol 236 5
27. Benjamin Pedersen A.J. Foyt Enterprises Chevrolet Dikvalifikován 193 5
28. Sting Ray Robb Dale Coyne Racing Honda Dikvalifikován 152 5

 

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Penske Entertainment