O’Ward oslavil stý závod v IndyCar vítězstvím

Synk 275 Powered by SUKUP - závod
Pato O’Ward získal v Iowě první vítězství v letošní sezoně jak pro sebe, tak pro tým McLaren, i pro dodavatele motorů Chevrolet. Stylově se mu to povedlo, když slavil malé jubileum – 100. závod v IndyCar. O’Ward se dostal do vedení při posledních pit stopech před do té doby suverénního Josefa Newgardena. Ten už na něj v závěru nenašel recept.
Okamžitě poté, co zavlála zelená vlajka, ji opět vystřídala žlutá. Colton Herta dostal hodiny, skončil na trávě mezi cílovou rovinkou a boxy, ale dokázal se vyhnout kontaktu a vrátil se na dráhu. Krátká žlutá fáze trvala do devátého kola.
Palou při restartu předjel Rosenqvista a Siegel Powera, jinak se pořadí na čele moc neměnilo. Za to po startu z poslední příčky postupoval dopředu McLaughlin. Po 30 kolech byl na 19. místě. O 10 kol později si dramatickou chvilku odbyl Rasmussen, který skvěle srovnal přetáčivý smyk.
Vedoucí Newgarden se kolem 50. kola přehnal kolem posledního Abela a předjel jej o kolo, dalším na řadě byl Herta, ale Newgarden si za ním udržoval zhruba vteřinový odstup a šetřil pneumatiky. Ve hře totiž byla i strategie odjet závod na dva pit stopy. Will Power vloni ujel na jednu nádrž 100 kol a závod byl vypsán na 275 kol.
Jenže těmto úvahám nasadil ránu v 74. kole Abel, když se ve druhé zatáčce dostal z ideální stopy, do žmolků z pneumatik a následně do zdi. McLaughlin byl v té době na 14. místě.
Všichni piloti zamířili do boxů. Newgarden udržel vedení, před Dalyho se ale dostali Palou, Dixon a O’Ward. Pak následovali Power, Armstrong, Siegel, Ferrucci a Rosenqvist. McLaughlin ztratil v boxech jednu příčku.
Restart přišel v 86. kole. O’Ward a Daly předjeli Dixona a pak i Paloua. Deset kol po restartu se Dixona podařilo zdolat i Powerovi. Tvrdý souboj s několika kontakty svedli Rasmussen a Ilott. Postup Scotta McLaughlina se zastavil na 13. místě, když se Novozélanďan nemohl dostat před Rossiho.
Ve 153. kole definitivně pohřbil strategii dvou pit stopů Kyle Kirkwood. Jezdci, který do Iowy přijel jako druhý v průběžném pořadí šampionátu, zřejmě praskla pravá přední pneumatika a následoval náraz do zdi.
Všichni opět zamířili do boxů. Pořadí na výjezdu z nich bylo Newgarden, O’Ward, Palou, Daly, Power, Siegel, Dixon, Armstrong, Ferrucci, Foster a McLaughlin. Závodit se znovu začalo ve 166. kole.
Power neúspěšně zaútočil na Dalyho a byl předjet Siegelem, ale zhruba po 10 kolech vybojoval pozici zpátky a záhy zdolal i Dalyho. Rasmussen a McLaughlin předjeli Dixona. V 217. kole překonal Power Paloua. To se už blížily poslední zastávky v boxech. Předchozí Kirkwoodova nehoda vedla týmy k přehodnocení strategie. Původně zvažovaly nechat na voze pneumatiky a jen doplnit palivo.
O’Ward smazal náskok Newgardena, k čemuž mu dopomohl i stájový kolega Lundgaard, který se ne a ne nechat lídrem závodu předjet o kolo. O’Ward byl tak blízko, že nakonec naznačil i útok na Newgardena, ale neúspěšně.
Lídr závodu zamířil ve 234. kole naposledy k mechanikům. O’Ward stavěl o kolo později. Vrátil se ale před Newgardenem. Toho totiž zdržel drobný problém s nasazením levé přední pneumatiky. Vteřina navíc v boxech znamenala první změnu na čele závodu.
Pořadí po zastávkách v boxech bylo O´Ward, Newgarden, Power, McLaughlin, Palou, Rasmussen, Siegel, Ferrucci, Daly a Armstrong.
Prakticky okamžitě poté, co si Lundgaard jako poslední odbyl svůj pit stop, ale zavlály žluté vlajky. Do zdi narazil zádí napřed Siegel. Jeho vůz bariéru poškodil tak, že na ni bylo nutné navařit ocelový plát. Aby závod neskončil za pace carem, vyvěsila INDYCAR 18 kol před koncem červené vlajky.
Po krátké opravě vozy znovu zamířily na trať. Restart přišel 14 kol před koncem. Rasmussen předjel Paloua. Ale záhy opět museli všichni zpomalit, když do zdi narazil Ilott. Ten ale svůj monopost dovezl do boxů, tak žlutá byla jen velmi krátká.
Jezdci dostali k dispozici ještě devět kol. Palou se dokázal vrátit před Rasmussena na pátou příčku. Newgarden v nich ale už recept na O’Warda nenašel. Mexičan tak slaví své další vítězství v IndyCar. A jak připomněl v cíli, když jel svůj jubilejní 50. závod v sérii, také to bylo v Iowě a také na krátkém oválu vyhrál.
Newgarden se musel spokojit s druhým místem, ale hned v neděli dostane další šanci. Pořádná porce práce opět čeká na McLaughlina, který v kvalifikaci havaroval, a tak i do nedělního závodu odstartuje z poslední příčky. V sobotu předvedl skvělý výkon a skončil těsně pod stupni vítězů za vítězným O’Wardem a stájovými kolegy Newgardenem a Powerem.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 0:17,4900 | 275 | 50+1 |
2. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | + 0,2352 | 275 | 40+4 |
3. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | + 1,2128 | 275 | 35+1 |
4. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | + 2,3576 | 275 | 32 |
5. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | + 3,0020 | 275 | 30+1 |
6. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 3,6218 | 275 | 28 |
7. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | + 3,7720 | 275 | 26 |
8. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | + 4,0938 | 275 | 24 |
9. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | + 4,9885 | 275 | 22+1 |
10. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | + 5,5263 | 275 | 20 |
11. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 6,1942 | 275 | 19 |
12. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | + 6,3619 | 275 | 18 |
13. | ![]() |
Andretti Global | Honda | + 7,2357 | 275 | 17 |
14. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 7,9742 | 275 | 16 |
15. | ![]() |
Andretti Global | Honda | + 8,2510 | 275 | 15 |
16. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | - 1 kolo | 274 | 14 |
17. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | - 1 kolo | 274 | 13 |
18. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | - 1 kolo | 274 | 12 |
19. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 1 kolo | 274 | 11 |
20. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 274 | 10 |
21. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | - 1 kolo | 274 | 9 |
22. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 274 | 8 |
23. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | Havárie | 261 | 7 |
24. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | Havárie | 246 | 6 |
25. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | Porucha | 238 | 5 |
26. | ![]() |
Andretti Global | Honda | Havárie | 151 | 5 |
27. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | Havárie | 72 | 5 |
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment