Wehrlein prvním dvojnásobným vítězem v sezoně
e-Prix Misana – 2. závod
Už to vypadalo, že si Rowland připíše druhé vítězství za víkend, v posledním kole ale začal pilot Nissanu zpomalovat a pustil na první místo Wehrleina. Pilot Porsche dokázal letos jako první ovládnout dva závody. Zatímco na druhé pozici projel cílem Dennis, třetí příčku ukořistil v závěrečných metrech při souboji s Müllerem Cassidy.
Do druhého víkendového závodu vstupoval v nejlepší pozici Hughes. Pilot McLarenu startoval z pole position před Vergnem. Na dalších pozicích se seřadili Wehrlein, Müller, Bird, Vandoorne, Frijns, Cassidy, Dennis, Rowland, Sette Camara, Günther, Fenestraz, Di Grassi, Evans, Nato, Buemi, Ticktum, Mortara, De Vries, Daruvala a Da Costa.
Da Costovo kvalifikační počínání zhatilo smazání času za překročení traťových limitů. Pro Portugalce nešlo o první těžký moment víkendu. V sobotu totiž přišel o své vítězství kvůli použití zakázané pružiny tlumiče plynu.
Již po startu měl Hughes co dělat, aby vedení udržel. Dopředu se totiž hnal Wehrlein, který se málem ujal vedení. Brit ovšem zůstal vpředu. Dalo se ovšem očekávat, že piloti se budou snažit šetřit energii a spíše než závodění tak uvidíme velkou taktickou bitvu. Nic na tom neměnil ani fakt, že namísto sobotních 28 kol bylo v neděli vypsáno 26 okruhů.
Hughes držel vedení i v dalších okamžicích, rozestupy za ním ale byly velmi těsné a pořadí se míchalo. Na čtvrté místo se propadl Wehrlein. Pilota Porsche zdolal nejenom Vergne, ale také Cassidy. Kvalifikační smolař Da Costa se propracovával dopředu a už byl osmnáctý.
Ve čtvrtém kole přišly první aktivace útočného módu. Mezi jezdci, kteří přešli do výkonnostní výhody, byli i Vergne s Hughesem. Zprvu se oba udrželi na prvních dvou pozicích, pak se ale pilot McLarenu propadl na čtvrtou příčku. Vergne se stal novým lídrem. Ne však na dlouho. Pořadí se totiž stále hodně míchalo.
V pátém kole nově diktovali tempo závodu včerejší smolaři. Zatímco první byl Wehrlein, druhý Cassidy. Pilot Porsche se musel vypořádat s tím, že jeho pronásledovatel se nacházel v útočném módu. Němec vzápětí aktivoval útočný mód také, čímž pustil do čela Cassidyho.
Ani nedělní souboje se neobcházely bez incidentů. Do kačírku byl poslán Frijns. Jeho potíže se postaraly o výjezd zpomalovacího vozu na dráhu.
Za zpomalovacím vozem vedl Müller. Následovali Wehrlein, Cassidy, Hughes, Rowland, Günther, Dennis, Nato, Vergne, Bird, Da Costa, Fenestraz, Sette Camara, Mortara, De Vries, Vandoorne, Evans, Di Grassi, Buemi, Ticktum a Daruvala.
Restart přišel v devátém kole závodu. Sportovní komisaři se ve stejnou dobu pustili do vyšetřování kontaktu mezi Mortarou a Frijnsem. Právě po něm Nizozemec vycestoval z dráhy.
Müller sice zpočátku vedl, vzápětí ale aktivoval útočný mód. To samé učinil i za ním jedoucí Wehrlein. Do čela se tak dostal Cassidy, kterého následoval Hughes. Ani tento stav ale neměl dlouhého trvání a závodníci vzápětí pokračovali v přehazování pozic mezi sebou.
V 11. kole vyvrcholilo italské trápení Da Costy. Portugalce zachytila kamera, jak zpomaluje s poškozeným předním přítlačným křídlem. Bylo jasné, že jeho šance na dosažení dobrého výsledku se blížila nule. Nedlouho poté vycestoval z dráhy Nato. Vzápětí zamířil do boxů s poškozeným vozem i on.
Na čelo se mezitím dostal sobotní vítěz Rowland a začal si vytvářet menší náskok. Druhý Wehrlein byl zaneprázdněn defenzivou vůči svým pronásledovatelům, které vedl třetí Dennis. V boxech odstavil své auto Buemi, což znamenalo, že u stáje Envision mohli začít balit.
Devět kol před koncem zůstal stát na dráze Evans. Dělo se tak v osmé zatáčce a začaly vlát žluté vlajky. Situace se nakonec obešla bez výjezdu zpomalovacího vozu.
Mezitím se opět rozhořel boj na špici. Wehrlein dotáhl Rowlanda vyšlápl si na něj. Pilot Porsche byl ve svých snahách úspěšný a stal se lídrem závodu.
Ani tento stav ale nevydržel dlouho. Rowland se totiž zvládl o několik kol později vrátit dopředu. Pět kol před cílem sice vedl, Wehrlein měl ale k dispozici o dvě procenta energie více než Brit.
Zatímco Wehrlein neustále držel Rowlanda pod tlakem, na třetím místě se rozehrávala bitva mezi Dennisem a Müllerem. Di Grassi obdržel pětisekundový trest za kolizi. Brazilec se ale nacházel na 11. pozici, takže k bodům stejně nesahal.
V předposledním kole Rowland pořádně zabral. Brit najížděl do závěrečného okruhu s náskokem větším než jedna sekunda a zdálo se, že ho na cestě za druhým vítězstvím těžko něco zastaví. Opak byl ovšem pravdou. Pilot Nissanu totiž začal v posledním kole náhle zpomalovat. To otevřelo cestu za vítězstvím Wehrleinovi. Druhý projel cílem Dennis a třetí nakonec Cassidy, který v závěrečných metrech udolal Müllera.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Pascal Wehrlein | Porsche | Porsche | 37:05,241 | 26 | 25+1 |
2. | Jake Dennis | Andretti | Porsche | +1,933 | 26 | 18 |
3. | Nick Cassidy | Jaguar | Jaguar | +2,221 | 26 | 15 |
4. | Nico Müller | Abt Cupra | Mahindra | +2,271 | 26 | 12 |
5. | Sacha Fenestraz | Nissan | Nissan | +5,230 | 26 | 10 |
6. | Sergio Sette Camara | ERT | ERT | +5,727 | 26 | 8 |
7. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | DS | +6,794 | 26 | 6 |
8. | Jake Hughes | McLaren | Nissan | +8,236 | 26 | 4+3 |
9. | Maximilian Günther | Maserati | Maserati | +8,387 | 26 | 2 |
10. | Jehan Daruvala | Maserati | Maserati | +8,714 | 26 | 1 |
11. | Sam Bird | McLaren | Nissan | +11,912 | 26 | 0 |
12. | Lucas di Grassi | Abt Cupra | Mahindra | +12,415 | 26 | 0 |
13. | Edoardo Mortara | Mahindra | Mahindra | +14,171 | 26 | 0 |
14. | Dan Ticktum | ERT | ERT | +17,875 | 26 | 0 |
15. | Nyck de Vries | Mahindra | Mahindra | +21,935 | 26 | 0 |
16. | Mitch Evans | Jaguar | Jaguar | +1:29,546 | 26 | 0 |
17. | Oliver Rowland | Nissan | Nissan | DNF | 25 | 0 |
DNF | Norman Nato | Andretti | Porsche | DNF | 25 | 0 |
DNF | António Félix da Costa | Porsche | Porsche | DNF | 25 | 0 |
DNF | Stoffel Vandoorne | DS Penske | DS | DNF | 22 | 0 |
DNF | Sébastien Buemi | Envision | Jaguar | DNF | 14 | 0 |
DNF | Robin Frijns | Envision | Jaguar | DNF | 6 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Wehrlein 89, 2. Dennis 89, 3. Rowland 80, 4. Cassidy 76, 5. Günther 65, 6. Vergne 53, 7. Evans 52, 8. Bird 37, 9. Hughes 25, 10. Nato 23, 11. Vandoorne 22, 12. Frijns 21, 13. Buemi 20, 14. Da Costa 20, 15. Fenestraz 20, 16. Müller 18, 17. Ticktum 12, 18. Sette Camara 11, 19. Di Grassi 1, 20. Daruvala 1.
Průběžné pořadí týmů: 1. Jaguar 128, 2. Andretti 112, 3. Porsche 109, 4. Nissan 100, 5. DS Penske 75, 6. Maserati 66, 7. McLaren 62, 8. Envision 41, 9. ERT 23, 10. Abt Cupra 19.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Porsche