Mild Seven Renault F1 představuje nový vůz
29.1.2004 v Palermu.
Text: Tomáš Richtr
Dnes Renault oficiálně představil R24 v Palermu na jihu Itálie.
R24 se v rukou závodních jezdců Fernanda Alonsa a Jarna Trulliho již prohánělo minulý týden při testech v Barceloně a tento týden ve Valencii.
R24, u kterého tým doufá ve vylepšení loňského čtvrtého místa, byl postaven týmem vedeným šéfkonstruktérem Markem Smithem ve spolupráci s novým technickým ředitelem Bobem Bellem.
Šéf Renaultu Patrick Faure řekl, že cílem pro rok 2004 je bojovat s Ferrari, Williamsem a McLarenem o jedno z prvních tří míst.
"Musíme se snažit sundat alespoň jeden z týmů, který je v šampionátu nad námi," řekl Patrick Faure. "Už se nedá mluvit o nejlepší trojce, loni jsme byli členy nejlepší čtveřice..
Cílem je posunout se nahoru a klíčem k úspěchu bude mj. spolehlivost. Loni jsme za tím účelem učinili správné kroky."
R24 je vývojovým stupněm R23, bude poháněn motorem RS24. Fernando Alonso o R23, které mu loni přineslo vítězství v Maďarsku, prohlásil, že již patří minulosti.
"Již od porvních momentů mohu říci, že R24 má stejnou charakteristiku jako R23. Ve stabilitě není moc velký rozdíl, což je dobrá zpráva," řekl Fernando Alonso. "Auto bylo téměř hned rychlejší než R23, což se obvykle stane tak po čtyřech pěti dnech testů, ale my to zvládli za tři. To nám dává představu o jeho potenciálu.
Nový motor má více otáček a má také větší výkon. Ale nemá takovou agresivní charakteristiku ve vysokých otáčkách jako u R23. To nám děla situaci snazší ve výjezdech ze zatáček. Pro mě je R23 již zapomenuto," dodal Alonso.
"Cítil jsem se pohodlně a pozice v autě je pro jezdce ideální," řekl Alonsův stájový kolega Jarno Trulli. "Výsledky na trati potvrzují data z počítačů, ještě chvíli bych ale s konečným úsudkem počkal. Jsem ale pro rok 2004 velkým optimistou."
Jarno Trulli a Fernando Alonso se projedou ulicemi Palerma ve starém R23 v letošním zbarvení dnes odpoledne.
Renault podle vlastních slov využije pouze 36 dní ze 48 možných pro letošní testy. Je totiž přesvědčen, že využít všech 48 dní je jen mrháním peněz.
"Z určitého úhlu pohledu nás vývoj R24 vrátí do roku 2002," řekl jeden z šéfů stáje Pat Symonds. "Rozhodli jsme se po 36 denní program testů mezi závody a s nasazením dvou vozů."