Verstappen kouzlil, rozdílné strategie míchaly kartami

VC Emilie-Romagni – závod
Verstappen slaví druhé vítězství v sezoně. Pilot Red Bullu vyškolil Piastriho hned po startu a správně zvolená strategie poté jeho pozici už jenom posílila. Jako druhý dojel do cíle Norris a stáhl tak tři body z náskoku svého kolegy. Piastri mohl litovat, že během fáze zpomalovacího vozu v závěru nepřezouval. Hamilton se velmi dobře vzpamatoval z kvalifikačního propadáku a potěšil domácí fanoušky solidním čtvrtým místem.
Klíčový moment přišel hned v úvodu. Piastri sice držel v nájezdu do úvodní šikany vedení a před Verstappena se dokonce vmáčkl i Russell, Nizozemec byl ale na brzdách velmi odvážný a nejenže se dostal před pilota Mercedesu, ale vzápětí se protáhl také kolem Piastriho. Od té doby už ho na cestě za výhrou nikdo neohrozil.
I navzdory tomu byli fanoušci po celý závod udržováni v napětí, jak to vlastně celé dopadne. Z pohledu strategií se totiž rozehrávala dvojí hra. Někteří se drželi očekávané jednozastávkové strategie jako například Verstappen nebo Norris, který se ještě předtím dostal na třetí místo před Russella, například takový Piastri to ale zkoušel na dvě zastávky. Po návštěvě mechaniků ve 13. kole se sice propadl, zvládal se ale prodírat polem a postupně začal zajíždět rychlejší časy než Verstappen. Do jeho snažení ale hodil vidle virtuální zpomalovací vůz.
Tato neutralizace byla vyhlášena ve 29. kole poté, co za zatáčkou Tosa odstavil svůj monopost s technickými problémy Ocon. Toho okamžitě využil Verstappen, který se odebral k mechanikům a na trať se vrátil s náskokem kolem 20 sekund jako první. Naopak Piastri, který zastavil znovu pro tvrdou sadu pneumatik, spadl až na čtvrté místo. Dostali se před něj i Norris a Albon, kterému rovněž přišel virtuální zpomalovací vůz velmi vhod.
Verstappen ujížděl neohroženě na čele, souboj o druhé místo mezi piloty McLarenu ale ještě měl svůj vývoj. Netrvalo dlouho a Piastri se podle očekávání posunul před Albona, což ho posunulo na třetí příčku. Ve 46. kole vyjel zpomalovací vůz (tentokrát už skutečný). V tomto případě odstavil za Tosou své auto domácí Antonelli, kterého rovněž postihly technické potíže. Verstappen s Norrisem sice zajeli pro novou tvrdou směs, Piastri ovšem zůstal na dráze. To ho posunulo na druhou příčku.
Nakonec se ale pilot McLarenu musel spokojit se třetí pozicí. Norrris byl na čerstvější sadě podle očekávání rychlejší a pět kol před koncem Piastriho zdolal. V tomto pořadí už dojeli piloti i do cíle. Piastri sice zůstává v čele šampionátu, Norris ale stáhl jeho náskok na 13 bodů. Verstappen se vrátil na třetí pozici, odkud zaostává za Piastrim o 22 bodů.
Nizozemec přeskočil Russella. Pilot Mercedesu sice v úvodu hájil třetí příčku před Norrisem, pak ale doplatil na virtuální zpomalovací vůz. To v cíli znamenalo sedmou pozici.
Ferrari nakonec zvládlo v rámci možností odčinit kvalifikační propadák. Hamilton v závěru těžil z výhody nové tvrdé sady a nakonec to dotáhl až na čtvrté místo, které získal v přímém souboji s kolegou Leclercem. Monačan, který při výjezdu zpomalovacího vozu nestavěl, nakonec podlehl i Albonovi a skončil šestý. Leclerc vyhnal při souboji v úvodní šikaně pilota Williamsu do štěrku a byl za tento moment vyšetřován. Ferrari mu nakonec doporučilo, aby Thajcovi pozici vrátil, což opravdu udělal.
Rvát vlasy si mohl Alonso. Dvojnásobný mistr světa se po vydařené kvalifikaci držel na pátém místě a zdálo se, že by se konečně mohl dočkat prvních letošních bodů. I jemu ale zavařil virtuální zpomalovací vůz. Výsledkem nakonec bylo první nebodované 11. místo za Cunodou. Japonec se tak velmi solidně vzpamatoval po sobotní velké havárii. Z jezdců Aston Martinu nebodoval ani patnáctý Stroll.
Colapinto zahájil působení u Alpine šestnáctým místem. Nebodoval ani jeho týmový kolega Gasly, který skončil třináctý.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:31:33,199 | 63 | 25 |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +6,109 | 63 | 18 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +12,956 | 63 | 15 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +14,356 | 63 | 12 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +17,945 | 63 | 10 |
6. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +20,774 | 63 | 8 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +22,034 | 63 | 6 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +22,898 | 63 | 4 |
9. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +23,586 | 63 | 2 |
10. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +26,446 | 63 | 1 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +27,250 | 63 | 0 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +30,296 | 63 | 0 |
13. | ![]() |
![]() |
Renault | +31,424 | 63 | 0 |
14. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +32,511 | 63 | 0 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +32,993 | 63 | 0 |
16. | ![]() |
![]() |
Renault | +33,411 | 63 | 0 |
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +33,808 | 63 | 0 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +38,572 | 63 | 0 |
DNF | ![]() |
![]() |
Mercedes | - | 44 | 0 |
DNF | ![]() |
![]() |
Ferrari | - | 27 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Piastri 146, 2. Norris 133, 3. Verstappen 124, 4. Russell 99, 5. Leclerc 61, 6. Hamilton 53, 7. Antonelli 48, 8. Albon 40, 9. Ocon 14, 10. Stroll 14, 11. Sainz 11, 12. Cunoda 10, 13. Gasly 7, 14. Hadjar 7, 15. Hülkenberg 6, 16. Bearman 6.
Průběžné pořadí Poháru konstruktérů: 1. McLaren 279, 2. Mercedes 147, 3. Red Bull 131, 4. Ferrari 114, 5. Williams 51, 6. Haas 20, 7. Aston Martin 14, 8. Racing Bulls 10, 9. Alpine 7, 10. Sauber 6.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Getty Images/Red Bull Content Pool