Špionážní aféra F1: Časový sled událostí
Vše začalo 1. února, trest platí i pro rok 2008, rozsah je ale větší.
Případ průmyslové špionáže dokládají následující řádky tak, jak se odehrála:
1. února 2007 Šéfinženýr a ředitel testování Ferrari Nigel Stepney sděluje, že ve Ferrari není spokojen. Říká, že by uvítal roční pauzu i že je otevřený k nabídkám konkurečních týmů. Vyjádřil, že není šťastný ze změn, které následovaly po odchodu technického ředitele Rosse Brawna.
21. června 2007 Ferrari zahajuje soudní řízení proti Stepneymu v italské Modeně. Stepney je umístěn do jiné pozice, aby nebyl blízko závodnímu týmu.
24. června 2007 Stepney viní Ferrari, že proti němu svými triky zahájilo špinavou hru.
3. července 2007 McLaren končí spolupráci s šéfkonstruktérem Mikem Coughlanem, když se po prohlídce jeho domu našly důvěrné informace patřící Ferrari. Ferrari zažalovalo Stepneyho za únik informací technického charakteru. Stepney je propuštěn, ale odmítá, že by udělal něco špatného.
4. července 2007 McLaren tvrdí, že žádné informace, které unikly Ferrrari, nebyly použity ve prospěch vozu a pozval Mezinárodní automobilovou federaci, aby provedla prohlídku.
6. července 2007 Honda potvrzuje, že se u ní Stepney a Coughlan poohlíželi po práci. Japonský tým řekl, že mu nenabídli žádné informace Ferrari.
10. července 2007 Během slyšení nejvyššího soudu v Londýně se Coughlan zpovídá, jak nakládal s dokumenty Ferrari. Jde o kopírování a držení materiálů. Tiskový mluvčí Ferrari uvedl, že se jedná o 780 stránek informací ze dvou pevných disků počítačů Ferrari.
11. července 2007 Coughlan nabízí Ferrari místopřísežně prohlášení. Tým nepředá záležitost italským orgánům činným v trestním řízení.
12. července 2007 FIA viní McLaren a předvolává jeho představitele k mimořádnému zasedání Světové rady motoristického sportu (WMSC) v Paříži, které je naplánováno na 26. července 2007.
16. července 2007 McLaren vydává další prohlášení, ve kterém zdůrazňuje, že nikdo z týmu do 3. července nevěděl, že má Coughlan informace Ferrari.
26. července 2007 WMSC shledává McLaren vinným z neoprávněného držení dokumentů Ferrari, ale pro nedostatek důkazů, že by informace McLarenu nějak pomohly, mu neukládá žádný trest. McLaren je ale varován, pokud by se v budoucnu takový důkaz objevil, může být vyloučen z letošního i následujícího šampionátu.
31. července 2007 Na žádost prezidenta FIA Maxe Mosleyho po protestu italské automobilové federace se bude verdikt WMSC řešit u Mezinárodního odvolacího soudu FIA dále jen Odvolací soud) 13. září 2007.
30. srpna 2007 Španělský právník odvolán kvůli možné zaujatosti z poroty Odvolacího soudu.
5. září 2007 FIA sděluje, že má ve věci špionáže nový důkaz. Ruší slyšení u Odvolacího soudu a na stejný den svolává WMSC.
7. září 2007 FIA zveřejnuje kopii dopisu, který poslala všem pilotům McLarenu a ve kterém je upozorňuje na vážné důsledky, pokud neposkytnou písemné důkazy, které vlastní. Zároveň je ujistila, že budou-li spolupracovat, nebudou čelit žádným právním krokům.
8. září 2007 Italská prokuratura navštěvuje McLaren v paddocku během Velké ceny Itálie na okruhu v Monze a oznámuje vrcholnému vedení týmu, že jsou vyšetřováni. McLaren napadá načasování oznámení o vyšetřování.
13. září 2007 WMSC trestá McLaren odebráním všech bodů poháru konstruktérů letošního mistroství světa a uděluje mu rekordní pokutu ve výši 100 miliónů USD.
14. září 2007 FIA zveřejňuje závěry zasedání WMSC a důvody pro udělení trestů.
16. září 2007 Jean Todt, řekl, že Kimi Räikkönen učinil svědectví proti McLarenu týkající se odposlouchávání rádiové komunikace.
21. září 2007 McLaren nevyužívá více než 6denní zákonnou lhůtu k odvolání proti rozsudku WMSC. Nejzazší termín pro odvolání byl pátek 21. září 17:00 středoevropského času.
Níže jsme pro vás připravili soupis některých dalších článků, které se špionáží souvisejí:
Mosley ve špionážní kauze nevyloučil tresty pro jezdce! Špionáž: McLaren je na tom hůř, než se předpokládalo "Prokázat vinu McLarenu je takřka nemožné" Nigel Stepney je připraven prásknout pravé viníky z Ferrari Stepney: Viník sabotáže/špionáže je stále v Maranellu McLaren přešel do protiútoku: Ferrari podvádělo Speciál: Jeden den se Světovou radou