Novinky

  • 03.07.2024 Neutral Andy Cowell vystřídal Martina Whitmarshe na místě ředitele Astonu

  • 02.06.2024 Bad Rob White po 20 letech odchází z Alpinu

  • 20.05.2024 Good Verstappen v neděli kromě Imoly opanoval také Nürburgring - v simulátoru

Facebook Instagram

Opět se mluví o VC v Nice

Opět se mluví o VC v Nice

Italové hledají peníze na dva závody.

Francouzský prezident, Emmanuel Macron, údajně podporuje návrat F1 do Francie. Formule 1 má samozřejmě zájem o návrat do druhé největší ekonomiky Evropy a zároveň domova Pierra Gaslyho, Estebana Ocona a automobilky Alpine, jakož i mnoha partnerů a sponzorů jednotlivých týmů. Za návratem by měl stát Christian Estrosi, jenž už v minulosti F1 přivedl na okruh Paul Ricard a nyní se chlubí dopisem z Macronovy kanceláře.

Prezidenti jiných států rádi poctí domácí velkou cenu svou přítomností. Macron má jiné priority,“ postěžoval si letos v únoru Jean Alesi, který ve funkci prezidenta okruhu Paul Ricard nahradil Érica Boulliera.

Nepochybujte, že sdílím Vaši ambici. Potřebujeme Formuli 1 vrátit do Francie. Podpoří to atraktivitu naší země, image našeho automobilového průmyslu a inovace vedoucí k dekarbonizaci tohoto sektoru,“ napsal údajně Macron Estrosimu.

Alesi a Estrosi však mohou být rivaly, jelikož druhý jmenovaný má usilovat o přivedení F1 do Nice. O možnosti přestěhovat Velkou cenu Francie na městkou trať s výhledem na Azurové pobřeží se hodně mluvilo loni, když nebyla jistá budoucnost VC Monaka. Nice a Monte Carlo jsou od sebe totiž vzdáleny pouze půl hodiny jízdy autem. Můžeme spekulovat, zda by se vzhledem k zamýšlenému rotování evropských velkých cen nemohlo jet jeden rok na Paul Ricard a v Monaku a v následujícím roce v Nice a na jiném okruhu.

O místo v kalendáři má velký zájem také Madrid. Prezident Ifema, entity mající na starosti pořádání velkých akcí v Madridu, od minulého týdne tvrdí, že dospěl k dohodě s ředitelem F1, Stefanem Domenicalim, ačkoli smlouva ještě nebyla podepsána.

Pokud budou (ve Španělsku) dvě (velké ceny), jak tomu bylo v minulosti, tak budu velmi rád. Ale já zastupuji pouze Madrid,“ řekl José Vicente de los Mozos k tématu možného vytlačení okruhu Barcelona-Catalunya z kalendáře.

Budou mít Carlos Sainz a Fernando Alonso dva domácí závody, nebo se budou Barcelona a Madrid střídat? Foto: Ferrari

V kalendáři velkých cen 2024 vůbec nejsou Francie a Německo a Spojené království ani neuvažuje nad přidáním dalšího želízka do ohně, ačkoli většina týmů sídlí v Anglii, další země zvažují nabídku mít závod jednou za dva roky. Itálie má dvě velké ceny ročně, jako jediná v Evropě.

Pouze USA mají tři velké ceny, tedy více než my,“ upozornil předseda italského autoklubu Aci, Angelo Sticchi Damiani, když potvrdil, že Formule 1 se bude vracet do Monzy i do Imoly i po roce 2024. Situace v Itálii však není tak růžová, jak by se z toho vyjádření mohlo zdát. Ve skutečnosti má Monza jistotu pouze do roku 2025 a než s ní F1 podepíše prodloužení, požaduje investici 21 milionů eur do čtyř nových podchodů, silniční komunikace, nového asfaltového koberce, osvětlení, obrubníků i odtokových kanálů.

Kalendář se 24 závody je absolutní hrana,“ nechal se slyšet Zak Brown, ředitel týmu McLaren. „Seriózní poptávka je ze strany asi tak 30 pořadatelů a podle mě by bylo nejlepší mít 20 pevných velkých cen a osm rotujících, takže bychom 24 závody pokryli 28 trhů.

Zdroj: La Gazzetta dello Sport, Corriere della Sera, L Equipe