Norris zachoval chladnou hlavu v horkém Rakousku

VC Rakouska – závod
Kolize z Kanady je zapomenuta. Norris v Rakousku dominoval a nesesypal se ani pod tlakem kolegy Piastriho. Australan se musel spokojit se druhou pozicí, díky třetímu místu Leclerca se dostalo na stupně vítězů také Ferrari. Verstappena vyřadil už v prvním kole Antonelli, Bortoleto získal první body v kariéře.
Po startu z pole position měl Norris pod kontrolou závod celou dobu. Zejména před prvními zastávkami v boxech mu ale dal zabrat kolega Piastri, který se hned v úvodu dostal na druhé místo před Leclerca. Australan několikrát naznačil útok a ve třetí zatáčce 11. kola se za pomoci systému DRS před Norrise opravdu dostal. Britský jezdec ale prodal nájezd do zatáčky, aby měl následně lepší výjezd a systém DRS. Na rovince se díky tomu dostal zpět do čela a od té doby už Piastriho dopředu nepustil.
Rozestup mezi piloty McLarenu narostl během prvních zastávek. Norris stavěl jako první a následně zajížděl na čerstvé tvrdé sadě rychlejší časy než Piastri na opotřebené střední směsi. Australan navíc zůstal na trati příliš dlouho. S týmem chtěl vyzkoušet, jak se mu povede v čistém vzduchu a do boxů zamířil až po čtyřech kolech. Po prvních zastávkách jeho ztráta narostla na přibližně šest sekund.
Piastri se sice zvládal na čerstvějším obutí dotahovat jak po první, tak po druhé zastávce, nikdy se ale nepřiblížil natolik, aby mohl na Norrise znovu zaútočit. Brit si tak dojel pro třetí letošní výhru, přičemž Piastri musel vzít zavděk druhým místem. V šampionátu ale stále vede s náskokem 15 bodů.
Tichý, ale za to na letošní poměry úspěšný závod zažilo Ferrari. Leclerc si po osamocené jízdě dojel pro třetí místo, Hamilton dosáhl stejným způsobem na příčku čtvrtou. Oba piloti s přehledem pokořili pátého Russella. Brit se v horkém počasí trápil, když doplácel na problémy zadních pneumatik Mercedesu v těchto podmínkách.
Ještě hůře než Russell ovšem dopadl jeho parťák Antonelli. Ital brzdil v úvodním kole příliš pozdě do třetí zatáčky a ačkoli se tou dobou nacházel na deváté pozici, sestřelil šestého Verstappena. Pro oba tento incident znamenal konec závodu a pro zbytek pole jediný výjezd zpomalovacího vozu. Pro Verstappena tento výpadek znamená, že jeho celková ztráta za Piastrim narostla na 61 bodů.
Ačkoli byla preferovanou strategií dvouzastávková, k solidním výsledkům dostala jízda na jednu zastávku Lawsona a Alonsa. Ti si připsali šesté, respektive sedmé místo. Dvojnásobný mistr světa se v závěru dokázal ubránit i svému chráněnci Bortoletovi na novějších gumách.
Právě brazilský nováček byl dalším příjemným překvapením závodu. Osmé místo mu totiž zajistilo první čtyři body v kariéře. Zapůsobil ovšem celý Sauber. Hülkenberg se po startu z poslední 20. pozice propracoval až na devátou.
Cunoda dokonal domácí pohromu pro Red Bull. Během závodu kolidoval s Colapintem. Za incident dostal penalizaci deseti sekund, ale také musel měnit přední přítlačné křídlo. Výsledkem bylo 16. místo v cíli, což znamenalo poslední pozici mezi klasifikovanými.
Start závodu byl odložen o 15 minut. Při rozjezdu do prvního zaváděcího kola totiž zůstal stát na roštu Sainz. Pilot Williamsu se sice později rozjel a zamířil k mechanikům, vysoké teploty ale nevydržely jeho brzdy a začaly hořet. Pro Španěla závod skončil. Opakování startovní procedury znamenalo rovněž zkrácení závodu ze 71 kol na 70. Později odstoupil také druhý jezdec Williamsu Albon.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | - | 70 | 25 |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 2,695 | 70 | 18 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 19,820 | 70 | 15 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 29,020 | 70 | 12 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:02,396 | 70 | 10 |
6. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:07,754 | 70 | 8 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1 kolo | 69 | 6 |
8. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1 kolo | 69 | 4 |
9. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1 kolo | 69 | 2 |
10. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1 kolo | 69 | 1 |
11. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1 kolo | 69 | 0 |
12. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1 kolo | 69 | 0 |
13. | ![]() |
![]() |
Renault | 1 kolo | 69 | 0 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1 kolo | 69 | 0 |
15. | ![]() |
![]() |
Renault | 1 kolo | 69 | 0 |
16. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 2 kola | 68 | 0 |
DNF | ![]() |
![]() |
Mercedes | - | 15 | 0 |
DNF | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | - | 0 | 0 |
DNF | ![]() |
![]() |
Mercedes | - | 0 | 0 |
DNF | ![]() |
![]() |
Mercedes | - | 0 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Piastri 216, 2. Norris 201, 3. Verstappen 155, 4. Russell 146, 5. Leclerc 119, 6. Hamilton 91, 7. Antonelli 63, 8. Albon 42, 9. Ocon 23, 10. Hülkenberg 22, 11. Hadjar 21, 12. Stroll 14, 13. Alonso 14, 14. Sainz 13, 15. Lawson 12, 16. Gasly 11, 17. Cunoda 10, 18. Bearman 6, 19. Bortoleto 4.
Průběžné pořadí Poháru konstruktérů: 1. McLaren 417, 2. Ferrari 210, 3. Mercedes 209, 4. Red Bull 162, 5, Williams 55, 6. Racing Bulls 36, 7. Haas 29, 8. Aston Martin 28, 9. Sauber 26, 10. Alpine 11.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren