Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Engeho naděje zhatila kolize

Engeho naděje zhatila kolize

F3000: GP Monaka očima českého pilota.

Kolize v prvním kole připravila Tomáše Engeho o možnost bojovat o dobrý výsledek. Nejrychlejší kolo závodu bylo českému jezdci týmu ma-con Dark Dog Charouz slabou náplastí. Týmový kolega Tony Schmidt dojel jedenáctý.

Enge do závodu odstartoval z osmého místa, které mu dávalo šanci minimálně na bodový zisk, jenže konec nadějím přišel v zatáčce Loews. Český jezdec byl na vnitřní straně, vnějškem se ho pokusil objet Esteban Guerrieri, ale pro dva vozy nebylo na trati místo. Při kontaktu přišel Enge o přední křídlo a musel do boxů, pro Guerrieriho závod skončil. O pár okamžiků později havaroval Can Artam a na trať vyjel Safety car, aby pořadatelé mohli v klidu oba vozy odklidit. Enge se na trať vrátil na posledním místě s kolem ztráty a do boxů musel ještě jednou pro povinnou zastávku, protože ty jsou povoleny až od osmého kola. Na čele závodu spolu bojovali Vitantonio Liuzzi a Enrico Toccacelo, jejich boj rozhodly právě zastávky v boxech. Liuzziho tým Arden byl rychlejší a získal pro svého jezdce náskok. Liuzzi vyhrál všechny letošní závody. Pro třetí místo si dojel Jose Maria Lopez. Enge na konci závodu ukázal svou rychlost nejrychlejším kolem závodu.
 
Tomáš Enge: "Byla to nešťastná závodní kolize. Stejně jako ostatní jezdci jsem si hlídal v Loews vnitřek, Guerieri se snažil vnějškem předjet. Bohužel vozy F3000 nemají dost velký rejd pro tak ostrou zatáčku a dvě auta se tam prostě nevejdou. Měl jsem plný rejd, ale stejně jsem nemohl kolizi zabránit, nemohl jsem ani přibrzdit, protože bych dostal ránu zezadu. Tím pro mě závod v podstatě skončil, ztráta byla obrovská. Chvílemi jsem přemýšlel i o odstoupení ze závodu, protože situace vypadala hodně beznadějně, jenže v Monaku nikdy nevíte, co se může semlít a proto jsem jel až do konce. Nejrychlejší kolo závodu dokazuje, že jsme tady měli na dobrý výsledek. Nezbývá, než to hodit za hlavu a soustředit se na příští závod, snad budeme mít více štěstí.
 
Výsledky závodu neleznete v našem článku Již třetí vítězství pro V. Liuzziho.