Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Engeho zklamání nad ztracenými body

Engeho zklamání nad ztracenými body

Vyjádření českého jezdce k průběhu závodu.

Jak jsme již uváděli ve včerejším článku (více zde) český jezdec nedokončil po kolizi druhý závod Mezinárodního šampionátu FIA F3000.

Enge odstartoval ze třetí řady a v prvním kole dokázal maximálně využít situace, předjel dva soupeře a dostal se těsně za třetího Yannicka Schroedera. Poté ale začaly problémy s pneumatikami, které vedly k velké přetáčivosti a Enge klesnul na šestou příčku. Český jezdec proto zvolil brzkou zastávku v boxech, po níž byl znovu velmi rychlý a zajel druhé nejrychlejší kolo závodu. Po zastávkách ostatních soupeřů jel na pátém místě, jenže znovu ho brzdil přetáčivý vůz. Enge přesto bojoval a držel svou pozici, jenže za ním jedoucí Schroeder nakonec neudržel nervy a pokusil se o riskantní předjetí, které vedlo ke kolizi, po které závod skončil pro oba jezdce.
 
Tomáš byl jediným jezdcem týmu ma-con Dark Dog Charouz v závodu, protože Tony Schmidt nemohl kvůli technickým problémům absolvovat kvalifikaci a komisaři závodu mu start neumožnili.
 
Tomáš Enge: "Začátek závodu mi vyšel, přímo na startu se má pozice nezměnila, ale hned v první zatáčce jsem šel na vnitřek a získal jedno místo. Na konci prvního kola jsem potom dostal Van Der Merweho a byl těsně za Schroederem. Jenže zhruba po dvou kolech začal být vůz hodně přetáčivý, zadní pneumatiky se přehřívaly a zase jsem ztratil pár míst. V boxech jsem byl jako jeden z prvních, zastávka proběhla perfektně a byl jsem hodně rychlý. Jenže po pár kolech se znovu projevila přetáčivost, která vedla k nestabilní zádi vozu a musel jsem tvrdě bojovat o svou pozici. Schroeder byl sice rychlejší, ale také netrpělivý. Nicméně byla to normální závodní nehoda i takové souboje patří k motoristickému sportu. Ztracené body mě mrzí, zvláště když po kolizi dalších dvou jezdců dojel třetí Giammaria, který byl v té době za mnou. Přesný důvod přetáčivosti zatím neznáme, tým bude studovat data, ale zdá se, že jsme pro závod zvolili v zadních pneumatikách příliš velký tlak."
 
Antonín Charouz, jezdcův manažer: "Při závodech rozhoduje spousta maličkostí, které je třeba dát dohromady. Tomáš dnes bojoval, ale vůz nefungoval ideálně a měl to těžké."
 
Marian Hamprecht, šéf týmu: "Upřímně řečeno, jsem zklamán. Očekával jsem tady v Barceloně podstatně více. Již to, že Tonymu komisaři nepovolili start bylo velmi deprimující. Tomáš tady mohl získat nějaké body, přestože chování vozu nebylo tak dobré jako v Imole. Je škoda, že po kolizi s Yannickem Schroederem musel odstoupit. Ale byla to typická závodní nehoda. Takové věci se stávají."