Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Paffett: "Největší změnou jsou užší přední pneumatiky."

Paffett: "Největší změnou jsou užší přední pneumatiky."

V pomalejších pasážích vozu chybí mechanická přilnavost.

Gary Paffett po dnešním prvním dni testů ve Valencii řekl, že jedním z hlavních problémů v letošní sezoně bude přizpůsobit se novým předním pneumatikám, které jsou podle pravidel užší.

Britský pilot byl dnes tím, kdo poprvé vyjel na trať s novým McLarenem MP4-25, přičemž zajel pátý nejrychlejší čas.

"S tak úzkými předními pneumatikami a také vzhledem k jejich tvaru, jsou mnohem oblejší, hodně ztrácíte přilnavost na předku. To se teď musíme snažit vykompenzovat," řekl Paffett. "To je ten největší rozdíl ze všech změn, které byly zavedeny pro letošní rok.

Na předku to hůř brzdí. Ve vysokých rychlostech má větší vliv aerodynamický přítlak, takže to není takový problém. Jenže v pomalých a středně rychlých zatáčkách, kde skutečně potřebujete mechanický grip, je to rozhodně ten největší problém a nejvýznamnější záležitost, kterou musíte překonat."

Přesto je McLaren s prvním testovacím dnem spokojený.

"Musíme být s dnešním dnem relativně spokojeni, absolvovali jsme ho bez problémů. První dojem z vozu je dobrý, ale nikdy neznáte jeho skutečnou rychlost, zejména kvůli letošním pravidlům o palivu, nevíte, s čím ostatní pojedou. Celkově jsme s dneškem spokojeni."