Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Vrátí se F1 do Buenos Aires?

Vrátí se F1 do Buenos Aires?

Argentina chce mít svůj závod již v roce 2019

Rozhovory mezi Argentinou a vedením F1 pokračují a nadějný promotér velké ceny by ji chtěl dostat už do kalendáře příští sezony, dokonce téměř na její úplný začátek. S Brazílií by tak F1 měla dva závody v Jižní Americe a s Mexikem tři v Latinské Americe.

Do role promotéra VC Argentiny se hodlá prosadit Arturo Rubinstein, jeden z nejznámějších organizátorů různých eventů v zemi. Médiím tvrdí, že Buenos Aires mu už přislíbilo financování potřebných změn okruhu Autódromo Juan y Oscar Gálvez, staré trati ležící přímo v hlavním městě země, ve kterém žijí miliony obyvatel.

"S Liberty Media jednáme o úloze promotéra VC Argentiny," řekl Rubinstein. "Město Buenos Aires se zavázalo financovat práce nezbytné k tomu, aby se okruh dostal na úroveň, na které bude vyhovovat standardům F1 a FIA.

Práce na opravách a vylepšení okruhu začnou hned po podepsání smlouvy na závod v Buenos Aires, která by měla být na pět let a odhadované náklady nepřesáhnou 30 milionů. Podle názoru expertů se tyto práce dají dokončit do šesti měsíců od jejich zahájení."

O místo v kalendáři F1 je poměrně velký zájem. Kromě jiných se do něj chtějí dostat dva nizozemské okruhy a Kodaň, přitom už letošní sezona bude sestávat z 21 závodů. Argentina by se možná i kvůli tomu chtěla dostat na palubu co nejdříve a Rubinstein dokonce navrhl zařadit ji hned za VC Austrálie 2019.

"Nejraději bychom měli závod už v roce 2019, na začátku kalendáře, týden po Austrálii. Nezapomínejte, že se dá letět i nad pólem. I historicky se závody F1 konaly v Argentině na začátku sezony. Alternativou je listopadový termín, před nebo po Brazílii."

Argentina koketuje s návratem do světa F1 již od roku 2014, kdy kontaktovala Bernieho Ecclestonea, ale ekonomická situace země projektu nepřála. Věci se opět daly do pohybu loni v srpnu, když okruh zkontroloval Charlie Whiting a sepsal seznam úprav nezbytných k tomu, aby mu FIA udělila licenci Grade 1.