Novinky

  • 20.05.2024 Good Verstappen v neděli kromě Imoly opanoval také Nürburgring - v simulátoru

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

Facebook Instagram

Verstappen udeřil až v závěru, Leclerc v prekerní situaci

Verstappen udeřil až v závěru, Leclerc v prekerní situaci

VC Miami - volný trénink

V Miami začíná nejlépe Verstappen. Pilot Red Bullu sice po většinu tréninku zápasil se svým autem, nakonec ale zajel nejrychlejší čas. Druhý skončil Piastri a třetí Sainz. Leclerc odjel před kvalifikací jen necelá tři kola. Pak se roztočil a tím bylo jeho tréninkové vystoupení u konce.

Ve 12:30 hodin místního času odstartoval třetí ročník Velké ceny Miami volným tréninkem. Jelikož i na Floridě má závodní víkend sprintový formát, šlo o jedinou možnost vyzkoušet vozy předtím, než o něco půjde. Zatímco vzduch měl před startem 28 stupnů, teplota asfaltu činila 45 stupňů. Existovala desetiprocentní pravděpodobnost, že během tréninku přijde ke slovu déšť.

Některé týmy nasazují v Miami upravené zbarvení. U Ferrari doplňuje tradiční červenou modrá. Jeho prostřednictvím italská stáj oslavuje 70 let na americkém trhu. Na vůz rovněž přibyla modrá loga technologické společnosti Hewlett Packard, která se stala novým titulárním partnerem týmu. U RB zase svým zbarvením propagují hlavního sponzora, kterým je společnost Visa.

Hned v úvodu se piloti začali vydávat na trať. U McLarenu nezačínal trénink ideálně. Oba jezdci si totiž stěžovali, že se jim auto řídí ztuha. V potížích se ocitl i Leclerc. Monačan se roztočil na výjezdu ze 16. zatáčky a v úzkém prostoru mu činilo problém se otočit a vrátit do stejného směru. Norris kvůli svým problémům zamířil do boxů.

Leclercovi se nakonec nepodařilo znovu rozjet a ani ne po 10 minutách tak byla vyvěšena červená vlajka. Monačan zanedlouho vystoupil ze svého vozu. Trénink pro něj skončil po třech kolech a bylo jasné, že do sprintové kvalifikace půjde téměř bez přípravy.

Charlesi Leclercovi se vyplnila noční můra sprintových víkendů. Foto: Ferrari



Na čele výsledkové listiny figuroval během přerušení Verstappen (1:31,071) před Hamiltonem (1:31,127) a Pérezem (1:31,361). Většina pilotů sice zvolila pro úvodní minuty tvrdou směs, nejrychlejěší trojice ale sáhla po střední sadě. Ke stejnému kroku se rozhodli i Russell s Čouem. Jediným pilotem, který před přerušením nestihl vyjet na trať, byl Albon.

Po zhruba šesti minutách došlo k restartu. Tentokrát už vyrazil do akce i Albon. Zpět na dráze byl také Norris.

I po polovině tréninku se stále většina pole věnovala jízdám na nejtvrdší sadě. První místo patřilo Pérezovi (1:29,632) před Hamiltonem (1:29,759) a Russellem (1:29,768). Verstappen jezdil na tvrdé sadě a nacházel se až na 16. pozici. Nizozemce jsme viděli mimo jiné i mimo trať. Nedobrzdil do 17. zatáčky.

Krátce poté, co se trénink přehoupl do druhé poloviny, ujal se vedení Sainz. Španěl dostal ze svých tvrdých pneumatik čas v hodnotě 1:29,346. Verstappen opět vycestoval z dráhy v 17. zatáčce.

Norris se zhruba čtvrt hodiny před koncem dostal na druhé místo. S tvrdou sadou zaznamenal kolo v hodnotě 1:29,495. Pilotovi McLarenu chybělo na Sainze 164 tisícin sekundy. V akce se poprvé ukázala měkká sada. Jako první ji nazul Albon. Krátce po něm následoval i Čou.

Carlos Sainz zpočátku kraloval. Foto: Ferrari



Na nejměkčí gumy přecházelo stále více pilotů. Červeně značenou sadu obuli rovněž Gasly, Bottas a Verstappen. Albonovi se zatím na nových gumách zrychlit nepodařilo. Místo toho vycestoval z dráhy.

Zlepšit se nedokázal ani Verstappen. Pilot Red Bullu i během svého prvního ostrého pokusu na této sadě zápasil se svým monopostem.

Naopak zazářil Gasly. Čas 1:29,175 posunul Francouze na první místo. Pilot Alpine zajel o 156 tisícin sekundy rychleji než Sainz. I Španěl už se ale tou dobou nacházel na měkké sadě a dalo se tak očekávat brzké zlepšení.

Pořadí se sice opravdu promíchalo, Sainz už se ale do čela nevrátil. Zatímco nejprve převzal vedení Russell, poté Pérez. Nakonec se ale dostal na první místo Verstappen. Nizozemec se sice zpočátku trápil s nastavením, v ztávěru ale zvládl zajet čas v hodnotě 1:28,595.

Verstappen už se na prvním místě udržel. Zatímco druhý nakonec skončil Piastri, třetí Sainz. Cunoda, Ricciardo, Sargeant a Alonso vůbec nevyzkoušeli měkké gumy.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT 1:28,595   25
2. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:28,700 + 0.105 24
3. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:28,979 + 0.384 24
4. George Russell Mercedes Mercedes 1:28,784 + 0.189 26
5. Sergio Pérez Red Bull Red Bull PT 1:28,868 + 0.273 23
6. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:29,012 + 0.417 24
7. Juki Cunoda RB Red Bull PT 1:29,056 + 0.461 25
8. Esteban Ocon Alpine Renault 1:29,163 + 0.568 23
9. Pierre Gasly Alpine Renault 1:29,175 + 0.580 27
10. Daniel Ricciardo RB Red Bull PT 1:29,178 + 0.583 27
11. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:29,189 + 0.594 26
12. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:29,314 + 0.719 25
13. Alexander Albon Williams Mercedes 1:29,393 + 0.798 24
14. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:29,420 + 0.825 25
15. Lando Norris McLaren Mercedes 1:29,495 + 0.900 21
16. Valtteri Bottas Sauber Ferrari 1:29,636 + 1.041 23
17. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:29,891 + 1.296 23
18. Čou Kuan-jü Sauber Ferrari 1:31,149 + 2.554 24
19. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:30,023 + 1.428 22
20. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:32,099 + 3.504 3


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: F1