Novinky

  • 20.05.2024 Good Verstappen v neděli kromě Imoly opanoval také Nürburgring - v simulátoru

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

Facebook Instagram

Alonso vysvětlil zvláštní strategii

Alonso vysvětlil zvláštní strategii

Stroll zuří kvůli trestu.

Fernando Alonso vysvětlil, proč ve včerejší velké ceně použil zvláštní strategii, která zabavila diváky, ale stála ho pozice, a tedy i body do šampionátu. Důvod je prostý, Španěl během sprintového víkendu použil téměř všechny své pneumatiky z tvrdé směsi. Do závodu nastupoval s tím, že použije jednu sadu tvrdých a dvě středně tvrdých.

Jenže už po jedenácti kolech jel matador vyměnit první sadu středně tvrdých za tvrdé. Po přerušení závodu kvůli odklízení vozu Valtteriho Bottase tedy už nemohl nasadit další sadu tvrdých pneumatik, jelikož už žádnou vhodnou neměl, na rozdíl od šesti jezdců, kteří byli nakonec v cíli před ním. Jemu nezbylo nic jiného, ​​než nasadit ještě měkkou sadu a jet na ní alespoň tak dlouho, než bylo možné závod dojet na poslední středně tvrdé. Udělat zastávku navíc poté, co se vozy sjedou za safety-carem, není nikdy ideální. Třetí zastávkou Alonso klesl z pátého místa až na dvanácté a následně se dokázal probojovat na sedmé, než jeho stíhací jízdu zastavila šachovnicová vlajka.

Už jsme prostě neměli tvrdé pneumatiky. Měli jsme jednu měkkou sadu a jednu středně tvrdou a 35 kol do cíle. Podle našich výpočtů nebylo možné dostat se do cíle (bez zastávky navíc),“ vysvětlil po závodě Alonso, jenž si ze Šanghaje odvezl i bod za nejrychlejší kolo závodu.

Alonso měl jednu tvrdou sadu a použil ji příliš brzy. Foto: Aston Martin

Restart po zmíněném výjezdu bezpečnostního vozu pokazil závod Lanci Strollovi. Nebo si ho pokazil sám. Podle toho, koho verzi věříte. Když se pole před stažením safety-caru zhustilo na maximum, bezmála zastavilo před pomalou zatáčkou a v tuto chvíli Kanaďan vrazil do před ním jedoucího vozu RB. Daniel Ricciardo v tom byl nevinně, před ním také téměř zastavil Oscar Piastri. Strollova rychlost byla tak mimo, že zadní část RB nadskočila do výšky, poškodila se a Ricciardo musel ze závodu odstoupit. A druhou obětí byl Piastri. Náraz byl dost silný na to, aby Ricciardův vůz poškodil před ním jedoucí mclaren, který přišel o nemalou část své rychlosti a závod dokončil na osmém místě.

Dostal jsem to prostě proto, že můj vůz vrazil do jiného,“ řekl Stroll, jenž obdržel 10sekundovou penalizaci a dva trestné body. „Dostal jsem trest, protože jsem to byl já, kdo vyřadil Ricciarda. Jenže to nebyla běžná situace, kdy někdo zezadu vrazí do jiného. Komisaři měli vzít v úvahu, že se tam vytvořil divný, jakoby harmonikový efekt. Vpředu někdo skočil na brzdu a všichni museli zastavit.

Komisaři ve vysvětlení svého rozhodnutí uvedli, že Stroll evidentně nedával pozor. Solí do Ricciardovy rány je trest, který dostal on za předjetí za bezpečnostním vozem. Při kolizi ho objel Nico Hülkenberg a Ricciardo, který ještě nevěděl, jak moc má poškozený vůz, si pak pozici rychle vzal zpět. Bral to tak, že Hülkenberg ho předjel za safety-carem, takže mu pozice musí být vrácena. Jenže jezdec Haasu byl v právu, jelikož objel kolizi. Tím pádem nebyl v právu Ricciardo. A jelikož ze závodu rychle odstoupil, za pozapomenutí na pravidla bude pykat až v Miami, kde před startem přijde o tři pozice.

Zdroj: motorsport, úvodní foto: Aston Martin