Legris a Surtees poprvé vítězí, Král bodově neztratil
[Formule BMW] - Donington Park.
Jonathan Legris a Henry Surtees si minulý týden v deštěm zmáčeném Donington Parku v Derbyshire dojeli pro svá první vítězství v britské formuli BMW.
Jonathan Legris se v 11. závodu po startu ze čtvrté pozice dostal za vedoucího Sama Abaye, aby ho ještě v polovině prvního kola předjel a dostal se na první místo, které si po zbytek závodu pohlídal.
19letý jezdec popsal své pocity: "Měl jsem vynikající start a když se Abay potýkal s aquaplaningem v zatáčce McLeans, předjel jsem jej. Následně jsem se snažil vytvořil náskok. Marcus (Ericsson) pak můj náskok trochu stahoval, ale nestačilo to. Závodění v dešti si skutečně užívám."
Výsledky 11. závodu - Donington
p. | Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1. | ![]() | Motaworld Racing | 22:38.474 |
2. | ![]() | Fortec Motorsport | + 5.016 |
3. | ![]() | Fortec Motorsport | + 6.509 |
4. | ![]() | Nexa Racing | + 7.072 |
5. | ![]() | Double R Racing | + 12.433 |
6. | ![]() | Carlin Motorsport | + 19.318 |
7. | ![]() | Fortec Motorsport | + 23.207 |
8. | ![]() | Nexa Racing | + 24.185 |
9. | ![]() | Fortec Motorsport | + 31.426 |
10. | ![]() | Double R Racing | + 34.636 |
11. | ![]() | Team Loctite | + 36.191 |
12. | ![]() | Carlin Motorsport | + 36.893 |
13. | ![]() | Motaworld Racing | + 39.368 |
14. | ![]() | Team BRD | + 53.634 |
15. | ![]() | Team Loctite | + 55.225 |
16. | ![]() | Team Loctite | + 1:07.276 |
Neklasifikováni:
- | Jezdec | Tým | |
NC | ![]() | Victory Engineering | 15 kol |
NC | ![]() | Nexa Racing | 1 kolo |
Nejrychlejší kolo: Josef Král (Double R Racing) 1:22.412, 137.59km/h vítěz kvalifikace: Sam Abay (Team Loctite) 1:11.219
Surtees se po šestém místě z prvního závodu zlepšil a po druhém se mohl radovat a vystoupit na nejvyšší stupínek. Lídr šampionátu Marcus Ericsson se z první pozice na startovním roštu v prvním kole, kdy na něj tlačil Sam Abay z Team Loctite, propadl na deváté místo. Vedení závodu se tak ujal právě Abay. Krátce nato převzal vedení jeho týmový kolega Jordan Williams. Ani on se ale dlouho z vedení neradoval, protože obdržel penalizaci průjezdem boxovou uličkou za ulitý start. Surtees se ze sedmého místa probojoval až na vedoucí pozici, kterou si udržel.
Surtees k závodu řekl: "Podmínky na trati byly náročné, ale nejdůležitější v takové chvíli je, udělat vše pro to, abyste dojeli do cíle. Lidi okolo mě odpadávali, snažil jsem se proto dostat výš a předjížděl vůz za vozem. Náhle jsem si uvědomil, že již vedu jezdecké pole a rozhodl jsem se, že na první pozici zůstanu."
Surtees je nováčkem šampionátu a kromě svého prvního vítězství byl oceněn trofejí Muriela Tomlinsona za britského pilota, jenž během víkendu obdržel nejvyšší počet mistrovských bodů.
Josef Král si v Donington Parku dojel pro 5. a 2. místo, což stačilo k udržení bodového odstupu od lídra šampionátu Marcuse Ericssona v průběžném hodnocení. Na druhé místo se před Krále dvěma třetími místy vyhoupl Henry Arundel.
Výsledky 12. závodu - Donington
p. | Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1. | ![]() | Carlin Motorsport | 12:48.740 |
2. | ![]() | Double R Racing | + 2.140 |
3. | ![]() | Fortec Motorsport | + 4.452 |
4. | ![]() | Nexa Racing | + 9.358 |
5. | ![]() | Fortec Motorsport | + 9.632 |
6. | ![]() | Nexa Racing | + 9.969 |
7. | ![]() | Team Loctite | + 10.257 |
8. | ![]() | Fortec Motorsport | + 10.587 |
9. | ![]() | Team Loctite | + 13.050 |
10. | ![]() | Motaworld Racing | + 13.450 |
11. | ![]() | Team BRD | + 14.139 |
12. | ![]() | Victory Engineering | + 16.009 |
13. | ![]() | Carlin Motorsport | + 23.096 |
14. | ![]() | Motaworld Racing | + 24.863 |
15. | ![]() | Nexa Racing | + 37.306 |
Neklasifikováni:
- | Jezdec | Tým | |
NC | ![]() | Fortec Motorsport | 10 kol |
NC | ![]() | Double R Racing | 9 kol |
NC | ![]() | Team Loctite | 6 kol |
Nejrychlejší kolo: Jonathan Legris (Motaworld Racing) 1:13.566, 154.14km/h, vítěz kvalifikace: Marcus Ericsson (Fortec Motorsport) 1:10.792
Příštím podnikem, 13. a 14. dvojzávodem, v Snettertonu v Norfolku, který se koná 28. a 29. července, vstoupí šampionát do poslední třetiny.