Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Ferrari se v Rakousku spolehne na pneumatiky

Ferrari se v Rakousku spolehne na pneumatiky

Super-softy dostanou v neděli zabrat.

Ferrari věří, že dlouhý stint na super-měkkých pneumatikách by mohl být klíčem k vítězství ve Velké ceně Rakouska. Red Bull Ring je, podobně jako Kanada, okruh se spoustou dlouhých rovinek. Pneumatiky se však musí vypořádat i s pár rychlejšími zatáčkami, ale Pirelli přesto i do Rakouska poslalo pouze nejměkčí pneumatiky - měkkou a super-měkkou směs. Dokáže šetrnější vůz Ferrari opět přelstít silnější Mercedes, jak se mu to již jednou povedlo v Malajsii?

"Je důležité dostat Mercedes pod tlak," řekl Riccardo Adami, závodní inženýr Sebastiana Vettela. "V pátek se pokusíme co nejlépe přečíst pneumatiky a na neděli připravíme dobrou strategii. Dá se však říct, že se potřebujeme víc soustředit na kvalifikaci než na závod. Ideální by bylo startovat vpředu a tam začít jízdu na super-softech."

Strategií Scuderie Ferrari je naslouchat při vývoji svým jezdcům. Na to byl zaměřen nový aerodynamický balík nasazený ve Španělsku a vylepšení motoru před Kanadou reflektuje zaostávání v kvalifikacích.

"Vývoj postupuje každým závodem. Před každým závodem zkoušíme nové díly. Pokoušíme se napravit oblasti, které jezdci považují za slabiny našeho vozu, ať už jde o aerodynamiku nebo úpravy šasi. V nejbližších závodech se ukáže, zda se to vyplatilo."

Kromě jezdců Mercedesu bude muset Ferrari sledovat také Williams, kterému se zde loni podařilo obsadit první startovací řadu a Felipe Massa pak strávil pár kol ve vedení závodu, aby se nakonec na stupně vítězů postavil Valtteri Bottas.