Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

GP Rakouska nabídla mimo srážky mercedesů i toto

GP Rakouska nabídla mimo srážky mercedesů i toto

Závod pokazil malý počet diváků, tribuny byly víc než poloprázdné.

Miliardáři Mateschitzovi a jeho firmě "Projekt-Spielberg" se nedá upřít snaha. Vždyť to byl on, kdo se v dobách "emigrace F1 Bůh ví kam" postaral o další Grand Prix v Evropě. Nabídnutý a perfektně provedený program kolem velké ceny Rakouska se nedá srovnat s žádným jiným podnikem: mimo "zaběhlé" show na trati s F1, GP2, GP3 a Porsche Cupu mohli fandové zdarma navštívit koncerty předních popových umělců, autogramiády a "červený koberec" pro piloty a šéfy týmů F1, letecké přehlídky a v neposlední řadě "závod Legend" s vozy BMW-Procar.

A přesto se nad regionem Zeltweg-Knittelfeld-Spielberg zatahovaly tmavé mraky - a to nejen meteorologicky, ale i obrazně. Fandové totiž zůstali doma. První "novodobý závod" ve Spielbergu před dvěma lety ještě přilákal masy, minulý rok přišla jen polovina lidí a letos by každý jiný, ze vstupného žijící, organizátor musel myslet na Harakiri. V pátek se v areálu ztrácelo kolem pěti tisíc lidí, v sobotu možná osm a v neděli - blahosklonně odhadnuto - maximálně 20.000. Prázdné (ano, i pojem "poloprázdné" by již byl příliš lichotivý) tribuny připomínaly spíše závod DTM, nebo GT-Masters  a když tato tendence bude pokračovat, tak budou v Rakousku příští rok slavit "rekord dle asijského příkladu": kolem dráhy a na ní bude více činovníků, ůčastníků a pořadatelů, než platících diváků! Formule 1 prostě přestala širokou veřejnost zajímat (o důvodech by se dala napsat celá kniha) a ve spojení s opravdu astronomickým vstupným to vytvořilo onu výše popsanou situaci. Stavbu nových tribun si mohl Mateschitz před třemi lety uspořit, dnes mají televizní společnosti co dělat, aby šikovně tyto betonové symboly nezájmu vystříhaly z jejich přenosů. F1 se prostě stala "zábavou zúčastněných", kratochvílí elitního kruhu, který publikum vlastně nepotřebuje - nikde jinde v Evropě to není tak výrazně vidět, jako na Red Bull Ringu. Nezbývá, než doufat, že "tvrdý boj obou mercedesů" bude pana Mateschitze ještě dlouho bavit. 

Ale dost pláče. Mimo srážky obou dominujících vozů a prázdných tribun zaujalo minulý víkend ve Štýrsku i toto:

Je doma pořád ještě bez diskuzí jedničkou: Niki Lauda.

Vstup na koncerty předních skupin v areálu nedaleko první zatáčky byl zdarma.

Nico Rosberg, tragická postava víkendu. Nebo spíše tragická postava sezony? Když se špinavými triky pracuje pro svou bezohlednost známý jezdec, tak to nepřekvapí - když se ovšem o podobnou akci pokusí dobrák a ona nevyjde, tak je to až trapné...

Od kdy je tohle zase povolené? U Red Bullu se v pátek vytasili s paravanem před boxem.

Týmu Sauber se skutečně asi nedaří nejlépe. V Rakousku nastoupili Ericsson a Nasr s takhle potlučenými vozy z Baku, což ve Formuli 1 již léta není zvykem...

Pomocným komisařem FIA byl ve Spielbergu Martin Donelly. Byl i on za potrestání Rosberga..?

Claire Williamsová se musela vyrovnat se skutečností, že její vozy nefungovaly ani tam, kde chtěly zazářit.

Desáté místo Wehrleina slavili u Manoru jako vítězství. Není divu: tento bodík má údajnou hodnotu 13 milionů Eur.

Ve volném tréninku směl na voze Force India svůj "talent" předvést i beznadějný mexický bumbrlíček Celis.

V pátek slavil Daniel Ricciardo narozeniny, v neděli mu Verstappen daroval další porážku.

Grid Girls á-la Steiermark.

Verstappen a Ricciardo v "Lederhosnách". Inu, když si to pan Mateschitz bude přát, tak pojedou i nazí.

Mateschitz má mimo krojů a formulí rád i letadla a hrdě prezentoval některé kousky jeho sbírky.

Jeden z mnoha příkladů perverzní "přeregulovanosti" Formule 1: mechanici smějí na vozech pracovat jen určitou povolenou dobu, proto nesmějí vstoupit v sobotu do paddocku před 8:00h! Čekající šichta před bránou vyvořila pěknou tlačenici...

Na Red Bull Ringu nejsou tribuny proto, aby poskytly fandům místo k sezení, ale hlavně proto, aby propagovaly majitele a sponzora.

Hrdý vývojový jezdec Haasu-F1, pilot GP3, Američan Santino Ferrucci.

A to se podívejme: na progres Manoru se přišel podívat i novopečený vítěz Indy 500, Alex Rossi.

A kvíz na konec: poznáte tohoto zaměstnance "Projektu-Spielberg", který mimo jiné vozil Mateschitzovy hosty v golfovém vozíku? Dříve se sám vozil ve Formuli 1...