Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Je třeba zlepšit rychlost na jedno kolo

Je třeba zlepšit rychlost na jedno kolo

Hamilton se obává kvalifikační prohry.

Lewis Hamilton byl nejrychlejší v obou pátečních trénincích, ale přesto nemůžeme mluvit o jeho naprosté spokojenosti. Před víkendem se očekávalo, že Mercedes bude na nové městské trati v Džiddě jasně nejrychlejší, ale tabulka dosažených časů tomu nenasvědčuje. Také se zdá, že s předjížděním to možná nebude vůbec jednoduché, takže britský jezdec chce mít co nejvyšší šanci vyhrát kvalifikaci.

"Nemohu říct, že jsme extrémně rychlý na jedno kolo, když nás srovnám s ostatními, ale dlouhé stinty nebyly špatné," řekl Hamilton v pátek večer. „Mezi tréninky jsme udělali pár změn a momentálně nedovedu říct, se kterým nastavením jsem byl více spokojený. Rozhodně na tom nejsme špatně, jen se zdá, že Red Bull je rychlý na jedno kolo. S tím potřebujeme něco udělat.

Hamilton je také jedním z jezdců, kteří poukázali na nebezpečí hrozící hlavně v kvalifikaci.

S provozem je zde větší problém než na většině jiných okruhů. Je to tady trochu jako v Monaku. A velké rychlostní rozdíly mezi vozy mohou být i nebezpečné. Hustý provoz bude problémem, po trati přímo létáme. Ani nikdo nemusí udělat chybu, jezdec prostě nemůže vědět, jestli za úzkou zatáčkou obehnanou bariérou není pomalý vůz. Inženýr mě může informovat, ale přesto zůstane problém s řazením vozů před hlavní rovinkou. Pokud přede mnou bude čekat pět vozů a já za zařadím za ně, další mě předjedou a najednou budu mít před sebou devět vozů.

Kvůli bariéře jezdec v Džiddě nevidí za rychlou a úzkou zatáčku. Foto: Mercedes

Alespoň že se nepotvrdila obava, že zcela čerstvě položený asfalt bude kluzký a vozy F1 téměř neřiditelné.

Při asfaltování odvedli dobrou práci,“ nechal se slyšet Hamiltonův týmový kolega, Valtteri Bottas. „Pneumatiky drží, ačkoli povrch je nový. Samozřejmě pomohlo i to, že zde máme doprovodné série, které nám ho trochu připravily. Téměř tady nejsou hrboly, snad jen ve 22. a 27. zatáčce stojí za řeč. A dalším velkým překvapením je, že pneumatiky vydrží poměrně dlouho.

Zdroj: Motorsport, f1i, úvodní foto: Mercedes