Ferrari potvrzuje naděje

VC Velké Británie – 3. trénink
Fanoušci Ferrari mohou zůstávat optimističtí i před kvalifikací. V posledním britském tréninku byl nejrychlejší Leclerc. Piastr skončil druhý, Verstappen třetí. Hamiltonův potenciál zůstal skrytý. Bortoleto v závěru havaroval.
Závěrečná přípravná hodinovka začala tak jako obvykle – pozvolna. V úvodních vteřinách jezdili po trati jenom piloti Alpine a Aston Martinu. První kvalifikační simulace na měkké sadě pneumatik přicházely na přelomu první a druhé poloviny tréninku.
Ferrari se podařilo potvrdit své slibné tempo z pátku. Leclerc totiž dostal ze svého monopostu čas 1:25,498, který mu stačil na vítězství. Piastriho porazil o 68 tisícin sekundy. Třetí Verstappen zaostal o 87 tisícin. Mnoho neztratil ani vítěz druhého pátečního tréninku Norris, který skončil čtvrtý se ztrátou 108 tisícin.
Jeden z lepších tréninků zažil Cunoda. Japonec sice se svým autem zápasil, přesto to ve výsledkové listině stačilo na páté místo. Stále ovšem byl o půl sekundy pomalejší než kolega Verstappen.
Oproti pátku se sice na Silverstone ochladilo a dokonce spadlo pár kapek deště, na časech pilotů Mercedesu, kteří se trápí v horkých podmínkách, to ale nebylo znát. Russell obsadil osmé místo, Antonelli čtrnácté.
Hamilton sice skončil až jedenáctý, zdá se však, že jeho potenciál je vyšší. Britovo snažení poznamenala ve třetím tréninku chyba v jednom z nájezdových kol a poté červené vlajky devět minut před koncem. Tou dobou měl přitom sedminásobný šampion nakročeno k tomu, aby pokořil i svého kolegu Leclerca.
První červené vlajky přišly kvůli úlomkům na trati. Po restartu ovšem nadělal paseku Bortoleto. Brazilec se roztočil v rychlé „esíčkovaté“ pasáži zatáček Maggotts a Becketts a skončil mimo trať. Při přeletu přes trávník došlo na jeho monopostu k poškození zavěšení. Na mechaniky Sauberu tak čeká před kvalifikací spousta práce.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:25.498 | 1:25.498 | 14 |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0.068s | +0.068s | 14 |
3. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +0.087s | +0.087s | 14 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0.108s | +0.108s | 17 |
5. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +0.606s | +0.606s | 13 |
6. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +0.614s | +0.614s | 13 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0.621s | +0.621s | 15 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0.627s | +0.627s | 13 |
9. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +0.631s | +0.631s | 14 |
10. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +0.758s | +0.758s | 14 |
11. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +0.834s | +0.834s | 17 |
12. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0.834s | +0.834s | 16 |
13. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +0.879s | +0.879s | 12 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0.924s | +0.924s | 12 |
15. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1.001s | +1.001s | 19 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1.003s | +1.003s | 15 |
17. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +1.396s | +1.396s | 16 |
18. | ![]() |
![]() |
Renault | +2.099s | +2.099s | 14 |
19. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +2.102s | +2.102s | 14 |
20. | ![]() |
![]() |
Renault | +2.380s | +2.380s | 16 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari