Novinky

  • 23.06.2025 Good Bottas se na Instagramu zamýšlí nad sedačkou Cadillacu

  • 23.06.2025 Good 17letý Arvid Lindblad otestoval AT04 na okruhu Imola

  • 20.06.2025 Good James Vowles prodloužil smlouvu s Williamsem

Facebook Instagram

Audi nebude mít nejsilnější motor

Audi nebude mít nejsilnější motor

Určitě ne v roce 2026.

Počínaje příštím rokem bude ve F1 závodit tovární tým Audi. Značka má ve světě motorsportu vynikající jméno, avšak netřeba mít přehnaná očekávání. Určitě ne týkající se příští sezony. Audi přebírá stáj Sauber, která je momentálně na předposledním místě Poháru konstruktérů. A příští rok do vozu nainstaluje vlastní motor, první pohonnou jednotku Audi vyrobenou pro F1 v rozšířené a modernizované továrně v Neuburgu.

Výroba pohonných jednotek, a já o tom vím, protože jsem začínal jako inženýr motorů, je mnohem komplexnější a komplikovanější záležitost, než si běžný divák vůbec dokáže představit,“ řekl ředitel týmu, Mattia Binotto, v rozhovoru pro web Motorsport.

Binotto stoupal v hierarchii Ferrari, až se stal technickým ředitelem a šéfem týmu, takže má zkušenosti i s tím, jak náročné je koordinovat snahu týmu vyrábějícího a vyvíjejícího nové šasi každý rok, s prací motorářů, která je nejednou na delší lokty, jak nám v této generaci motorů ukázala Honda.

A teď pracujeme na přípravě něčeho extrémně pokročilého. Něčeho, o co se ještě nikdo nepokusil. Takže to teď motoráři nemají snadné, i když ano, uprostřed všeho je vždy prostě motor."

Jsme soustředěni na svou práci, ale víme, že rok 2026 se nezapíše do historie jak rok, kdy jsme byli na vrcholu. Nejlepší pohonnou jednotku nebudeme mít my. Ale vybrali jsme se správnou cestou, o tom nepochybuji.“

Binotto je dalším z řady insiderů, kteří nás vyzývají, abychom si užívali těsných soubojů sezony 2025, dokud ještě můžeme. Příští rok budou rozdíly ve výkonu pohonných jednotek a rychlosti vozů nejspíše tak velké, že závody můžou být o dost nudnější nebo i předem rozhodnuté, než konkurenti začnou imitovat toho, kdo svou práci odvedl nejlépe. V padoku se říká, že Mercedes je ve vývoji pohonné jednotky krok před ostatními, jenže to může být i pozůstatek traumatu jeho dominantních sezon 2014 a 2015. Také bude hodně záviset na práci odvedené dodavatelem paliva, které již nesmí být vyráběno z ropy. A kromě toho, Mercedes má tři zákazníky, včetně McLarenu, takže ani tak by nemusel mít titul jistý.

V roce 2014, kdy začalo více záležet na hybridním systému, o výsledcích rozhodovaly hlavně motory,“ pokračuje Binotto. "Mercedes byl před ostatními. A situace se může zopakovat a ostatní budou opět muset dohánět ztrátu."

Pochybnosti panují také o konkurenceschopnosti motoru druhého nového výrobce, aliance Red Bullu a Fordu. To je důvod, proč pokračují spekulace, že Max Verstappen v létě využije výkonnostní klauzuli své smlouvy s Red Bullem a podepíše Mercedesu. George Russell prý pro ten případ už má dohodu s Aston Martinem jako záchrannou síť, kvůli čemuž byl Fernando Alonso v Kanadě spatřen v Motorhomu Alpinu se svým starým známým, Flaviem Briatorem. Alpine má letos beznadějně pomalý vůz s motorem, na který již Renault zanevřel, nicméně příští rok začne tento tým používat motory Mercedes.

Audi má nejvyšší cíle, ale do sezony 2026 vstoupí skromně. Foto: Sauber

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Sauber