Další vítězství pro Dana Wheldona, Enge šestý
Hondy Indy 225 - průběh a výsledky závodu
Honda Indy 225
225 kol
23° C, oblačno
1 žlutá, celkem 10 kol
nejrychlejší kolo: Dario Franchitti, 21.1234 sekundy v 96. kole
Vítězem závodu série IRL na krátkém oválu v Pikes Peak se stal Dan Wheldon z týmu Andretti-Green Racing a posílil tak svoji vedoucí pozici v průběžné klasifikaci letošního šampionátu. Tomáš Enge zajel skvělý závod, skončil šestý a o ještě lepší umístění ho připravil jen špatný první pit stop.
Hned po startu se sice do vedení dostali oba jezdci stáje Rogera Penskeho, ale brzy bylo zřejmé, že o vedení a celkové vítězství budou muset tvrdě bojovat především s piloty stáje AGR, z nichž byl v úvodní fázi závodu nejrychlejší Tony Kanaan. Tomáš Enge dobře odstartoval a z počátku se držel na osmé pozici.
Pokud chce jezdec pomýšlet na krátkých oválech na úspěch, musí zůstat v kontaktu s čelem pole a nenechat si nadělit kolo ztráty. Tomáš Enge se v první časti závodu této strategie skvěle držel. V 6. kole předjel Danicu Patrick a posunul se o jednu pozici výše. Na čele pole vystřídal Hornish Castronevese a začal svým pronásledovatelům pomalu ujíždět. Zpět se začal propadat Brian Herta a v 35 kole vedl Hornish už o 4,5 sekundy. Tomáš si byl vědom narůstající ztráty na vedoucí skupinu a překonal Schecktera, který měl evidentně pomalejší vůz a Tomáše brzdil. Okamžitě se to projevilo a Enge se od týmového kolegy odpoutal a začal dojíždět čelo.

Ve 40. kole bylo pořadí Hornish, Castroneves, Kanaan, Franchitti, Wheldon a Enge. O třicet kol později vedl Hornish již o deset sekund a blížily se první zastávky v boxech. Ty začal v 74. kole Scheckter a postupně ho v dalších kolech následovali pod zelenou vlajkou ostatní. Tato zastávka bohužel v podstatě rozhodla závod pro Tomáše Engeho. Ztratil při ní několik sekund a na trať se vrátil až jako desátý, opět za Scheckterem a dalšími.
V 79. kole přidělal další vrásky na čele Chipa Ganassiho Ryan Briscoe, který havaroval ve 4. zatáčce a zůstal tak věren své letošní tradici. Je s podivem, že ho ještě Ganassi z týmu nevyhodil.
Závod byl restartován v 90. kole a Enge se téměř vzápětí dostal znovu před Patrickovou. Na čele začal velký útok Daria Franchittiho, který zajel rekordní kolo závodu a v 96. kole se posunul do vedení. Ve 106. kole Enge překonal Hertu, ale nedařilo se mu překonat zjevně pomalejšího Schecktera a jeho ztráta na vedoucí skupinu, kde mezitím Hornishe předjel i Wheldon, narůstala. Ve 125. kole pak dostal Enge od vedoucího jezdce kolo ztráty, které efektivně ukončilo naději na pozici na bedně.

Další kolo zastávek zhatilo všechny naděje Franchittiho, kterému pro závadu na spojce zhasnul motor. Mechanici se neúspěšně pokusili vůz roztlačit a museli ho pak nastartovat elektrickým startérem. Do čela závodu se tak dostal Dan Wheldon. Enge stále zůstával za Scheckterem a ztrácel. Ve 200. kole tak bylo pořadí Wheldon, Hornish, Kanaan, Castroneves a Vitor Meira.
Pro Tomáše se otevřela cesta vpřed až když musel Scheckter znovu do boxů. Teď se teprve naplno ukázalo, že Enge měl jistě jeden z nejrychlejších vozů. Stahoval náskok Meiry kolo od kola a pokud by trval závod jen o několik kol déle, jistě by překonal nejen Meiru, ale i Castronevese. Takhle z toho bylo „jen“ krásné šesté místo.
Dan Wheldon zvítězil s bezpečným náskokem dvanácti sekund před Hornishem a Kanaanem a tito tři byli také jediní, kteří dokončili závod s plným počtem kol.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas |
1. |
![]() |
Andretti Green Racing |
1:27:46.9201 |
2. |
![]() |
Marlboro Team Penske |
12.4763 |
3. |
![]() |
Andretti Green Racing |
13.7639 |
4. |
![]() |
Marlboro Team Penske |
1 kolo |
5. |
![]() |
Rahal Letterman Racing |
1 kolo |
6. |
![]() |
Panther Racing |
1 kolo |
7. |
![]() |
Andretti Green Racing |
1 kolo |
8. |
![]() |
Rahal Letterman Racing |
2 kola |
9. |
![]() |
Delphi Fernandez Racing |
3 kola |
10. |
![]() |
Red Bull Cheever Racing |
3 kola |
11. |
![]() |
Rahal Letterman Racing |
3 kola |
12. |
![]() |
Andretti Green Racing |
3 kola |
13. |
![]() |
Super Aguri Fernandez |
3 kola |
14. |
![]() |
Panther Racing |
4 kola |
15. |
![]() |
Dreyer & Reinbold Racing |
5 kol |
16. |
![]() |
Chip Ganassi Racing |
5 kol |
17. |
![]() |
Hemelgarn Racing |
6 kol |
18. |
![]() |
Red Bull Cheever Racing |
6 kol |
19. |
![]() |
Vision Racing |
8 kol |
20. |
![]() |
Chip Ganassi Racing |
havárie |
21. |
![]() |
A.J. Foyt Enterprises |
závada |
22. |
![]() |
Chip Ganassi Racing |
nestartoval |
Všechny časy neoficiální