Franchitti podruhé vítězem závodu série IRL
Honda Indy 225 v Pikes Peak kořistí skotského pilota
Přestože se všeobecně očekávalo pokračování souboje mezi Buddy Ricem a Tony Kanaanem, všem tentokrát ukázal v Pikes Peak záda Skot Dario Franchitti. Dosáhl tak už svého druhého letošního vítězství v sérii a prolomil snad definitivně smůlu, která ho v IRL provázela. Dalšího slušného výsledku dosáhl druhým místem Adrian Fernandez a třetí dojel Dan Wheldon. Tony Kanaan skončil pátý a Rice dopadl ještě hůře, protože nedojel do cíle.
Závod byl poprvé přerušen už v prvním kole, když na protilehlé rovince havaroval Rice a závod pro něj skončil. Nebude na Pikes Peak asi vzpomínat v dobrém. Po nevydařeném tréninku a odvolané kvalifikaci startoval z prostředku pole a nakonec odjel polovinu kola. Po restartu se na čele usadil Kanaan před Franchittim,Wheldonem, Meirou a Fernandezem. Ten se v úvodní části závodu postaral o vzrušení na špici, když překonal Meiru a pokusil se předjet i Wheldona. Brzy se ukázalo, že vůz Tony Kanaana se v turbulentním proudění chová hůře než vůz Franchittiho. Když totiž vedoucí skupina dojela první jezdce o jedno kolo, Franchitti se přehnal přes Kanaana a začal si rychle budovat náskok.
Rovněž Fernandez se posunul před Wheldona, ale nejrychlejší a nejlépe ovladatelné vozy mělo v této fázi zřejmě duo jezdců stáje Penske. V 50. kole už byli Hornish i Castroneves v první pětce, o deset kol později už Hornish vedl a začal se svým pronásledovatelům vzdalovat. V 70. kole už byl na druhém místě Castroneves a vše vypadalo pro Penskeho jezdce skvěle. První série zastávek v boxech trochu zamíchala pořadím, ale jakmile se vše urovnnalo, na čele se brzy znovu objevili Hornish a Castroneves. Na třetím místě už jel Thomas Scheckter, který startoval až z 13. pozice a znovu dokazoval, že dokáže být velmi rychlý.
Žlutá světla, která se rozsvítila v 120. kole přibrzdila především Hornishe, který tou dobou dokázal ujíždět všem ostatním. Všichni jezdci ve vedoucí skupině se rozhodli využít žluté fáze k tankování a ve 123. kole zamířili do boxů. Tak se na čele objevila skupina Giaffone, Manning a Sharp. Brzy se však na čele objevila skupina, ve které byli opět Franchitti, Scheckter, Hornish a Castroneves. Ve 140. kole vedl Franchiti jasně před Scheckterem a Hornishem. Boj těchto dvou jezdců o druhé místo skončil ve 158. kole havárií Hornishe v zatáčce č. 4. Následná žlutá fáze pak opět vedoucí skupině posloužila pro tankování a výměnu pneumatik. Scheckter, jehož vůz byl rovněž poškozen, už z boxů nevyjel.
Ve 168. kole byl závod znovu odstartován a stejně jako v minulém závodě se Adrian Fernandez pokusil dostat na vedoucí pozici ihned po restartu. Tentokráte však na Franchittiho nestačil a musel se spokojit s druhým místemí. Za nimi se však znovu tvrdě bojovalo a Kanaan, který byl po restartu třetí, začal ztrácet. Dostal se před něj postupně Wheldon a nakonec i Manning. Nejrychlejším jezdcem konce závodu se však stal Jacques Lazier, který se dokázal probít z 14. místa na osmé.
Franchiti nakonec své první místo uhájil a cílem projel před Fernandezem, Wheldonem, Manningem a Kanaanem. Tomu páté místo stačilo k tomu, aby dále zvýšil svůj náskok v celkovém hodnocení seriálu, neboť jeho nejbližší konkurent Rice nedojel.
Indy Racing League pokračuje dalším závodem již příští víkend závodem v Nazarethu.
|
p. |
Jezdec | Tým |
Ujeto/ztráta |
|
1. |
Andretti Green Racing |
225 kol | |
|
2. |
Fernandez Racing |
2.2429 | |
|
3. |
Andretti Green Racing |
2.6587 | |
|
4. |
Target Chip Ganassi |
2.9277 | |
|
5. |
Andretti Green Racing |
7.5152 | |
|
6. |
Marlboro Team Penske |
10.7541 | |
|
7. |
Team Rahal |
11.5000 | |
|
8. |
Patrick Racing |
17.1924 | |
|
9. |
Andretti Green Racing |
1 kolo | |
|
10. |
Red Bull Cheever Racing |
1 kolo | |
|
11. |
Red Bull Cheever Racing |
1 kolo | |
|
12. |
Panther Racing |
2 kola | |
|
13. |
Aguri Fernandez Racing |
4 kola | |
|
14. |
Access Motorsport |
4 kola | |
|
15. |
Kelley Racing |
4 kola | |
|
16. |
Dreyer Racing |
6 kol | |
|
17. |
Panther Racing |
odstoupil | |
|
18. |
Marlboro Team Penske |
havárie | |
|
19. |
Mo Nunn Racing |
odstoupil | |
|
20. |
Target Chip Ganassi |
odstoupil | |
|
21. |
A.J. Foyt Enterprises |
odstoupil | |
|
22. |
Team Rahal |
havárie |
Všechny časy neoficiální

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

23.08. 2004