Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Týmy se snaží vyřešit problém pravidla Safety Caru

Týmy se snaží vyřešit problém pravidla Safety Caru

Testován je nový software kontrolující jejich rychlost.

Týmy formule 1 chtějí urychlit změnu pravidel ohledně Safety Caru, která při nedělní Velké ceně Singapuru opět některým jezdcům způsobila problémy.

Celou sezónu týmy, jezdci a FIA diskutují o takové změně, aby nemusela být v úvodní fázi výjezdu Safety Caru uzavírána boxová ulička. Toto pravidlo vešlo v platnost kvůli tomu, že jezdci místo zpomalení spěchali do boxů a často ve vysokých rychlostech projížděli místem nehody.

Letos už proběhly testy možného řešení - softwaru, který kontroluje, jak rychle jezdci projíždějí inkriminovanou pasáží okruhu. Poslední zkouška o víkendu v Singapuru se u samotných pilotů setkala s kladným ohlasem.

Poté, co ale byli v Singapuru Nico Rosberg a Robert Kubica potrestáni za to, že v době vyjetí Safety Caru museli do boxů, se týmy usnesly, že musí být nový systém zaveden už od příští sezóny.

Výkonný ředitel McLarenu Martin Whitmarsh řekl, že týmy v Singapuru projednávaly celou záležitost a také cítí, že přibývající případy demonstrující absurditu stávajícího systému jen přidávají na důležitosti nový systém nasadit co nejdříve.

"Jsem si jistý, že se tak stane na začátku příštího roku. Lidé, kteří současný systém zavedli musí akceptovat, že je beznadějně špatný a musí se změnit během zimy. Všichni vědí, že se musí změnit a já jsem si opravdu jistý, že se tak stane."

Poslední verze systému jezdce auditivně upozorní, že překračují předepsanou rychlost v úseku, kde došlo k nehodě. Jeho testy budou nadále pokračovat až do konce sezóny, než bude od příštího roku skutečně nasazen.