Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Aston Martin Racing Eastern Europe míří do Le Mans

Aston Martin Racing Eastern Europe míří do Le Mans

77. ročník závodu 24h Le Mans.

Tým Aston Martin Racing Eastern Europe čeká premiérová účast v závodě 24h Le Mans. 77. ročník slavného maratónu odstartuje na francouzském okruhu La Sarthe už tuto sobotu (13. června) v 15 hodin. Za volantem továrního vozu Lola Aston Martin LMP1 s "bondovským" startovním číslem 007 se budou střídat čeští jezdci Jan Charouz, Tomáš Enge a Němec Stefan Mücke, kteří společně v Le Mans závodili už před rokem a úspěchy sbírali také v dosavadním průběhu šampionátu Le Mans Series 2009.

Tým Aston Martin Racing Eastern Europe se ve startovním poli 24h Le Mans sice objevuje letos premiérově, přesto se nejedná o nezkušeného nováčka. Technickým partnerem stáje je totiž společnost Charouz Racing System, která v minulých dvou letech nasazovala do závodu prototypy Lola královské kategorie LMP1. Sestava startující pod českou vlajkou nejužším možným způsobem spolupracuje s továrním týmem Aston Martin Racing, navíc se bude spoléhat na piloty Tomáše Engeho, Jana Charouze a Stefana Mückeho, kteří v současnosti patří k naprosté jezdecké špičce vytrvalostních závodů sportovních vozů.

Tomáš Enge, Jan Charouz a Stefan Mücke se v průběhu letošní sezony Le Mans Series blýskli vítězstvím při debutu vozu Lola Aston Martin LMP1 v závodě na 1000 km ve španělské Barceloně a po skvělé stíhací jízdě vybojovali třetí místo v belgickém Spa-Francorchamps. Společně se dvěma posádkami startujícími pod hlavičkou továrního týmu Aston Martin Racing (008 - Anthony Davidson, Jos Verstappen, Darren Turner a 009 - Stuart Hall, Peter Kox, Harold Primat) bude chtít česko-německé trio přispět k důstojné oslavě padesátého výročí prvního vítězství Astonu Martinu v Le Mans. V silné konkurenci dvaceti prototypů třídy LMP1, z nichž devět pohání výkonnější dieselové motory, hodlá tým bojovat o pozici nejrychlejšího z benzinových vozů a rád by se pokusil promluvit do bitvy o umístění na stupních vítězů.

Tomáš Enge: "Nemůžu se dočkat startu závodu. V Le Mans už panuje skvělá atmosféra. Když jsem včera ráno jel na okruh, potkal jsem hned několik aut, která měla na boku vylepené startovní číslo 007 nebo odpředu dozadu oranžový pruh Gulfu. Očekávali jsme, že se v Le Mans objeví spousta příznivců, kteří budou držet palce Astonu a Gulfu. Zatím to vypadá, že jsme se nemýlili. Vím také, že přijede spousta lidí z Čech, takže tu budeme mít takovou podporu, jakou jsem v Le Mans ještě nezažil a to pojedu už poosmé. Strašně se těším."

Jan Charouz: "Atmosféra v Le Mans je už nyní vynikající, cítím se dobře a nemohu se dočkat startu. Otázkou zůstává počasí, protože zatím tu pět minut prší a pět minut svítí sluníčko. Na vodě bychom mohli mít v závodě větší šanci, na druhou stranu je závodění v takových podmínkách samozřejmě nebezpečnější. Uvidíme, jak to bude vypadat v sobotu, protože zatím ani meteorologové nedokáží s jistotou říct, jaké počasí nás čeká."

Stefan Mücke: "Le Mans je pro nás vrcholem sezony a my se na tento závod samozřejmě velice těšíme. Sám zdejší atmosféru miluju a užíval jsem si ji už během dnešních přejímek. Čeká nás dlouhý a náročný závod, během kterého se může stát cokoliv. Proti vozům s dieselovými motory asi nebudeme mít šanci, ale rozhodně chceme bojovat o první místo mezi benzinovými vozy. Základem úspěchu je vytrvalost. Důležité je, abychom neudělali žádnou chybu a abychom dojeli až do cíle. Všichni se budeme snažit, abychom důstojně oslavili padesáté výročí vítězství Astonu Martinu v Le Mans v roce 1959."

Antonín Charouz, manažer týmu Aston Martin Eastern Europe: "Jsem rád, že Tomáš, Jan a Stefan pojedou pod českou vlajkou. Velice si vážíme také toho, že nám tovární tým Aston Martin Racing přenechal „bondovské“ startovní číslo 007. Je to od nich hezké gesto, které souvisí s dohodou, že naše společnost bude Aston Martin zastupovat ve východní Evropě, budeme zde servisovat jak závodní, tak civilní vozy. Jsem velice napnutý, protože Le Mans je vždycky loterie. Peugeot a Audi mají mnohem větší rozpočty a zkušenosti než my, ale nikdo neví, co se může stát. Určitě ale nebude rozhodovat pouze rychlost na trati, ale také zastávky v boxech a další faktory. Letos došlo ke změně pravidel ohledně zastávek v boxech a dojde tak k jejich prodloužení, proto bude hrát velkou roli strategie. Nová pravidla nutí týmy k maximálnímu využívání pneumatik a tím vzrůstá nebezpečí defektu. Nám se v předchozích dvou letech nevyhnuly havárie, které způsobily právě opotřebované pneumatiky. Proto doufám, že nás letos nic takového nepotká. Posádka vozu se startovním číslem 007 je skutečně dobrá, velmi silné jsou jezdecké sestavy i v dalších dvou továrních Astonech, proto doufám, že se bude dařit. Myslím, že se máme na co těšit, a všem fanouškům přeji příjemnou a napínavou zábavu při sledování Le Mans. Držte nám palce."

Po technických a administrativních přejímkách, které byly na programu v pondělí a v úterý, se motory závodních vozů v Le Mans rozburácí zítra mezi 18. a 24. hodinou, kdy je na programu volný trénink. Ve čtvrtek 14. června v 19 hodin startuje kvalifikace, která rozhodne o postavení na startu. Samotný závod začíná v sobotu 13. června v 15 hodin.

Jan Charouz, Stefan Mücke a Tomáš Enge