Novinky

  • 19.05.2022 Good Choť Sergia Péreze mu povila třetí dítě, syna Emilia.

  • 13.05.2022 Good Jack Doohan o víkendu otestuje v Kataru vůz stáje Alpine z roku 2021.

  • 13.05.2022 Good Zrušený podnik ve Vancouveru byl v letošním kalendáři formule E nahrazen Marrakéšem.

Facebook Instagram

Ricciardo extrémně šetřil palivo

Ricciardo extrémně šetřil palivo

Na vůz si za téměř celou sezonu nezvykl.

Velká cena Kataru nebyla pro Daniela Ricciarda vůbec dobrá. Tentokrát má ale dobrou omluvu. Kvůli systémové chybě ho palubní počítač nutil nesmyslně šetřit palivo.

Prakticky hned po startu jsem začal šetřit palivo. Říkal jsem si, že tohle je už brutální, ale pořád to nebylo dost. Tom (Stallard, závodní inženýr) mi říká: „Musíš více, musíš více šetřit! Takhle to nebude stačit atd.“ V jednu chvíli jsem si řekl, že už jezdím o dvě vteřiny na kolo pomaleji, než bych mohl bez šetření. Kvůli tomu mi i vychladly brzdy, pneumatiky a přicházel jsem o přilnavost. Taková sestupná spirála. Po asi tak polovině závodu se něco znovu načítalo nebo co a najednou mi Tom říká, abych na to pořádně šlápl a na palivo už vůbec nemyslel. Škoda,“ vysvětlil Australan.

Z posledních pěti závodů to však byl už třetí nebodovaný dojezd, jednou odstoupil kvůli technické poruše a jednou byl v cíli pátý. Navzdory vítězství v Itálii se tedy zdá, že s letošním McLarenem se nikdy zcela neskamarádí.

Právě v rychlých a středně rychlých zatáčkách (kterých má okruh Losail drtivou většinu) je jízda v tomto voze největší výzvou. Dá se říct, že vůz McLarenu má v těchto zatáčkách jedinečný styl a jediný správný. Evidentně jsou to místa, kde je rozdíl mezi mnou a Landem (Norrisem) největší. Neumím to ještě trefit zcela přesně. Jedná se o specifický nájezd do zatáčky, brzdění s již zatočeným volantem. Je to slabina vozu, ale zároveň i moje, protože s ním v těchto místech nejezdím na jeho limitu.

Ricciardovi už moc času nezbývá, pouze dva závody. Příští rok začnou platit zásadně odlišná technická pravidla, která dají u všech týmů vzniknout zcela novým vozům s odlišnými charakteristikami.

Ricciardo měl v Kataru smůlu, ale přiznává, že s vozem si pořád nerozumí na sto procent. Foto: McLaren

Zdroj: MotorsportWeek, úvodní foto: McLaren