Novinky

  • 19.05.2022 Good Choť Sergia Péreze mu povila třetí dítě, syna Emilia.

  • 13.05.2022 Good Jack Doohan o víkendu otestuje v Kataru vůz stáje Alpine z roku 2021.

  • 13.05.2022 Good Zrušený podnik ve Vancouveru byl v letošním kalendáři formule E nahrazen Marrakéšem.

Facebook Instagram

Alpine loni nezvládlo aerodynamiku

Alpine loni nezvládlo aerodynamiku

Jiné části vozu se ani nevyvíjely.

Výkonný ředitel týmu Alpine se ohlédl za sezonou 2021 a pochválit mohl pouze tým cestující po velkých cenách. V továrně se na projektu prvního vozu pod jménem Alpine pracovalo hlavně na aerodynamice, a ta nebyla dost dobrá. Páté místo v Poháru konstruktérů je ale v souladu s očekáváními.

V podstatě jsme tři roky používali jeden motor, jedno šasi a jednu převodovku,“ vysvětlil Marcin Budkowski. „Původním plánem bylo používat stejné věci pouze dva roky. To bylo dobrovolné, strategické rozhodnutí. Nebylo v plánu používat je tři roky, jenže se objevil Covid a změna technických pravidel se oddálila o rok. Takže s vozem, který byl z mechanického hlediska tentýž jako v roce 2020, jsme si udrželi pozici v šampionátu a v průměru jsme dokonce byli blíže k top týmům. To znamená, že jiné části týmu dosáhly zlepšení.

Vstoupili jsme do vzrušujícího období, vyvíjíme všechno. Motor bude zcela nový, samozřejmě budeme mít i zcela nové šasi s novou aerodynamikou, jelikož si to změna pravidel vynucuje. Tři roky zmraženého vývoje motoru se přirozeně musely podepsat na konkurenceschopnosti. Bylo to těžké, ale věřím, že také správné rozhodnutí, s ohledem na naše zdroje a jejich využití. Nechat si stejné šasi a převodovku se možná přímo na rychlosti až tak nepodepsalo, ale soupeři měli kupříkladu možnost hrát si s geometrií vozu a my ne.

Vůz jsme vyvíjeli po aerodynamické stránce a musím říct, že jsme mezi lety 2020 a 2021 neodvedli nejlepší práci, ale u některých jiných týmů to bylo ještě horší. Takže jsme nedosáhli stanovených cílů, ale nevěřím, že byla šance dostat se před McLaren. Pouze bychom mu byli blíže.

Alpine A521 se od konkurentů výrazně odlišoval baculatým aeroboxem. Foto: Alpine

Oproti roku 2020, kdy stáj z Enstone ještě reprezentovala Renault, ztratila pozici vůči podstatně rychlejšímu Ferrari, ale profitovala ze strmého pádu týmu Aston Martin. Za zadním křídlem udržela AlphaTauri, přestože tento tým profitoval z rychlého zlepšování motoru Honda.

Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Alpine