Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Pourchaire nedal soupeřům šanci

Pourchaire nedal soupeřům šanci

F2 v Bahrajnu - hlavní závod

Pourchaire potvrdil v hlavním závodě roli favorita a po suverénním výkonu si dojel pro první vítězství v sezoně. Boschung se dokázal z 10. místa propracovat až na druhé a z Bahrajnu tak odjíždí se solidním počtem bodů. Staněk po incidentu v úvodu nedojel.

Krátce po skončení hlavního závodu FIA F3, přesněji ve 13:20 místního času, se vydala do hlavního klání víkendu i formule 2. Tentokrát na jezdce čekala mimo jiné i zastávka v boxech.

Díky vítězství v kvalifikaci startoval první Pourchaire. Společnost mu dělal v první řadě Martins. Následovali Verschoor, Hauger, Vesti, Maini, Iwasa, Leclerc, Staněk, Boschung, Daruvala, Bearman, Fittipaldi, Hadjar, Cordeel, Correa, Doohan, Maloney, Crawford, Benavides, Nissany a Novalak.

Cordeel ale nakonec z 15. místa neodstartoval. V úvodu zaváděcího kola totiž zůstal kvůli technickým problémům stát na roštu. Musel tak být odtlačen do boxů a začínat odsud.

Pourchaire předvedl perfektní start a hned ujel svým pronásledovatelům. To samé ale nemohl říct Martins. Ten se hned v úvodu propadl na čtvrté místo. Překonali ho Maini a Bearman.

Dobrý start předvedl i Staněk. Český jezdec bojoval okolo šesté příčky. Ve čtvrté zatáčce ale dostla ránu od jednoho ze soupeřů, zlomil si zavěšení a závod pro něj skončil. Na trať se vydal zpomalovací vůz.

Staněk dostal ve čtvrté zatáčce ránu od Martinse. Ani Francouz se neobešel bez poškození a na konci prvního kola zamířil do boxů. Potíže měl i Verschoor, kterého poslal do hodin Vesti.

Za zpomalovacím vozem kroužil první Pourchaire. Druhý byl Maini a na třetí místo už povyskočil jeho týmový kolega a současně sobotní vítěz Boschung. Čtvrtý byl Bearman, pátý Iwasa, šestý Fittipaldi, sedmý Maloney, osmý Hauger, devátý Hadjar, desátý Leclerc, jedenáctý Doohan, dvanáctý Daruvala, třináctý Nissany, čtrnáctý Crawford, patnáctý Correa, šestnáctý Benavides, sedmnáctý Cordeel, osmnáctý Novalak a devatenáctý Verschoor.

Staněk nakonec nebyl jediným, kdo odstoupil. Úvodní incidenty vyřadily i Vestiho a Martinse. Novalak a Verschoor museli stavět.

Ve čtvrtém kole byl závod znovu restartován a hned v první zatáčce došlo ke změně na druhé příčce. Boschungovi vyšel útok na jeho parťáka Mainiho. Švýcar tak měl na dosah další slibný výsledek. I kdyby se mu nepodařilo zvítězit, byla by jeho pozice v šampionátu velmi dobrá.

 Ralph Boschung v úvodu položil základ dalšímu slušnému výsledku. Foto: Bahrain International Circuit



Krátce po restartu odstoupil mimo ze závodu i Hauger. Nor odstavil své auto v boxech. Dařilo se Nissanymu. Izraelec se postupně probojoval až na deváté místo. Hadjar se posunul na šesté místo před Fittipaldiho.

V kvalifikaci sice působil Pourchaire dominantně, v šestém kole se ale jeho vítězství rozhodně nejevilo samozřejmě. Boschung s ním totiž zvládal držet krok a byl jenom o čtyři desetiny sekundy pozadu. Benavides stavěl v boxech. Jelikož se tak stalo ještě před šestým kolem, od kterého si mohou piloti odbýt povinnou zastávku, zřejmě měl nějaký problém.

Boschung se dlouho držel blízko u Pourchaireho a na rovinkách byl schopen využívat systému DRS. Švýcar ale vsadil na start na měkké sadě pneumatik a ta se mu samozřejmě brzy začala opotřebovávat. Stejnou strategii zvolili kromě něj Hadjar, Cordeel a Nissany.

Maini se osamostatnil na třetím místě. Před Bearmanem už měl téměř čtyřsekundový náskok. Současně ale zaostával o pět sekund za Boschungem.

Hauger už sice neměl naději na dobrý výsledek, přesto se ale u MP Motorsportu rozhodli vyslat ho zpět na trať. Nor tak alespoň sbíral data.

V desátém kole jsme viděli první povinné zastávky. K mechanikům zamířili Leclerc, Doohan a Daruvala. Zajímavostí bylo, že tito jezdci začínali na tvrdší sadě. Zajeli tak do boxů dříve než piloti s měkkou sadou. Možnost, že by mohli tito piloti zkusit dvouzastávkovou strategii, visela ve vzduchu. O kolo později zajeli do boxů také Bearman, Iwasa a Fittipaldi.

Chvíli se zdálo, že by Arthur Leclerc mohl zabojovat o pódium. Foto: DAMS



Rozestup mezi Pourchairem a Boschungem na prvních dvou místech narůstal. Pilot stáje ART Grand Prix už vedl před Švýcarem o téměř dvě sekundy.

Na konci 12. kola se ale Pourchaire rozhodl zastavit. To samé udělal i Maini. Boschung, který jel na měkkých gumách, přitom stále zůstával na trati.

Pourchaire se po zastávce vrátil na šesté pozici. Maini se ale propadl až na devátou příčku a překonali ho Bearman s Leclercem. Ind tak přišel o virtuální stupně vítězů.

Boschung se svou zastávkou vyčkal až do 14. kola. Spadl na čtvrté místo. Virtuálně ale zůstával druhý. Kromě Pourchaireho se totiž před ním nacházeli Verschoor s Novalakem. Ti už sice v boxech byli, šlo ale o nepovinné zastávky v úvodu po incidentech.

Leclerc se v první zatáčce 16. kola dostal před Bearmana. V tu dobu byl pilot stáje DAMS virtuálně třetí. Na Brita navíc útočil i Maini, který chtěl zpátky ztracenou třetí pozici.

Pourchaire se probíjel kupředu a v polovině závodu už vedl nejen virtuálně, ale také reálně. Na Boschunga měl k dobru 10,5 sekundy. Švýcarovy pneumatiky byly sice tvrdší, zato ale mladší. Doohan dostal pětisekundovou penalizaci za to, že byl při zastávce v boxech nebezpečně vypuštěn do cesty Daruvalovi. Ind ale také dostal pět sekund. Překročil totiž v boxové uličce rychlost.

Verschoor a Novalak se konečně také odebrali k mechanikům a 15 kol před koncem tak už měli všichni povinnou zastávku za sebou. Vedl Pourchaire před Boschungem a Leclercem. Maini se dostal před Bearmana byl čtvrtý. Za nimi jezdili šestý Iwasa, sedmý Doohan, osmý Fittipaldi, devátý Daruvala a bod měl ve svém držení desátý Maloney.

Pourchaire v čele ujížděl a brzy vedl o více než 11 sekund. Boschung naopak doplácel na to, že jede na pomalejší tvrdší směsi pneumatik. Dotahovali se k němu Leclerc i Maini.

Zanedlouho mohl Boshung o trochu poodjet. V 19. ze 32 kol se totiž v 11. zatáčce dostal Maini před Leclerca. Tomu předcházel Monačanův výlet mimo trať v 10. zatáčce.

I Kush Maini přispěl na bodové konto Camposu slušným přídělem. Foto: Campos



Leclerc si nechtěl nechat předjetí líbit a v první zatáčce 20. kola se pokusil dotáhnout na Mainiho. Pilot stáje DAMS ale prozbrzdil a vycestoval ven z trati. Předjeli ho Bearman a Iwasa. Najednou byl až šestý a vzhledem k probržděné pneumatice mohl mít obavy i pro zbytek závodu.

Pourchaire měl i 11 kol před koncem pohodlný náskok. Boschung ho ale mírně stáhnul. Najednou na Francouze ztrácel méně než deset sekund.

V dalších kolech nás ale Pourchaire vyvedl z omylu. Svůj náskok na Boschunga navýšil na 11,5 sekundy a zdálo se, že o pneumatiky se zvládá starat dobře.

Hauger devět kol před koncem definitivně vzdal své snažení. Předpoklady se potvrzovaly a Leclercova situace se začínala komplikovat. Dotáhli se na něj totiž Doohan, Maloney a Fittipaldi. Ještě před pár minutami bojoval o pódium a nyní se mohl obávat o to, zdali vůbec získá body...

Těsně to ale bylo i v boji o čtvrtou pozici. Iwasa se držel v rozestupu menším než jedna sekunda za Bearmanem. Maloney předjel Doohana a dostal se na sedmé místo.

Zanedlouho už se musel Maloneymu bránit i Leclerc. A situaci nezvládl. V desáté zatáčce totiž probrzdil a vycestoval z dráhy. Iwasa to ve čtvrté zatáčce zkusil na Bearmana, Brit ale pozici nakonec uhájil.

Zanea Maloneyho vynesl vynikající finiš až na stupně vítězů. Foto: Rodin Carlin



Iwasa nejenže nepředjel Bearmana, ale brzy se propadl za Maloneyho. Barbadosan tak byl už na páté příčce.

Pouchaireho náskok na Boschunga stoupal ke 14 vteřinám. Zdálo se, že ne cestě za prvním vítězstvím v sezoně ho už nemůže nic zastavit.

Zatímco o vítězi se zdálo být rozhodnuto, v případě čtvrté příčky to tak vůbec nebylo. Bearman totiž stále vzdoroval dotírajícímu Maloneymu. Na dvojici se dotahovali Leclerc a Iwasa.

Nakonec Bearman Maloneyho náporu přeci jen podlehl. Působivý výkon předváděl i Verschoor. Nizozemec měl sice v úvodu problémy, postupně se ale vypracoval až na devátou příčku a navíc držel nejrychlejší kolo závodu.

Pourchaire si s přehledem dojel pro vítězství před Boschungem. Třetí ale nakonec dojel Maloney. Barbadosan totiž dokázal v posledním kole zdolat i Mainiho. Jeho kolega Fittipaldi už měl v závěru hodně opotřebované pneumatiky a byl rád za 9. místo a dva body. Verschoor to nakonec dotáhl až na páté místo. Bearman v závěru probrzdil a spadl mimo body.

Aktualizace: Vesti byl po závodě potrestán za kolizi s Verschoorem. V dalším závodě, který pojede, ztratí pět míst na startovním roštu.

p. jezdec tým motor čas/odstup kol body
1. Théo Pourchaire ART Grand Prix Mecachrome 1:01'10,926 32 25
2. Ralph Boschung Campos Mecachrome 1:01'30,592 32 18
3. Zane Maloney Rodin Carlin Mecachrome 1:01'42,513 32 15
4. Kush Maini Campos Mecachrome 1:01'49,715 32 12
5. Richard Verschoor Van Amersfoort Racing Mecachrome 1:01'54,008 32 10+1
6. Arthur Leclerc DAMS Mecachrome 1:01'55,268 32 8
7. Isack Hadjar Hitech Mecachrome 1:01'57,382 32 6
8. Ajumu Iwasa DAMS Mecachrome 1:02'01,741 32 4
9. Enzo Fittipaldi Rodin Carlin Mecachrome 1:02'02,322 32 2
10. Juan Manuel Correa Van Amersfoort Racing Mecachrome 1:02'02,763 32 1
11. Roy Nissany PHM Racing by Charouz Mecachrome 1:02'03,865 32 0
12. Jak Crawford Hitech Mecachrome 1:02'04,255 32 0
13. Clément Novalak Trident Mecachrome 1:02'04,879 32 0
14. Oliver Bearman Prema Mecachrome 1:02'10,665 32 0
15. Amaury Cordeel Virtuosi Mecachrome 1:02'11,894 32 0
16. Jack Doohan Virtuosi Mecachrome 1:02'16,130 32 0
17. Jehan Daruvala MP Motorsport Mecachrome 1:02'17,389 32 0
18. Brad Benavides PHM Racing by Charouz Mecachrome 1:02'44,161 32 0
DNF Dennis Hauger MP Motorsport Mecachrome - 16 0
DNF Victor Martins ART Grand Prix Mecachrome - 1 0
DNF Frederik Vesti Prema Mecachrome - 1 0
DNF Roman Staněk Trident Mecachrome - 0 0

Průběžné pořadí jezdců: 1. Pourchaire 30, 2. Boschung 28, 3. Maloney 15, 4. Maini 14, 5. Verschoor 11, 6. Iwasa 9, 7. Hauger 8, 8. Leclerc 8, 9. Martins 6, 10. Hadjar 6, 11. Daruvala 3, 12. Fittipaldi 3, 13. Correa 1.

Průběžné pořadí týmů: 1. Campos 42, 2. ART Grand Prix 36, 3. Rodin Carlin 18, 4. DAMS 17, 5. Van Amersfoort 12, 6. MP Motorsport 11, 7. Hitech 6.

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: ART Grand Prix