Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Cassidy se konečně dočkal vítězství, Wehrlein má důvod k obavám

Cassidy se konečně dočkal vítězství, Wehrlein má důvod k obavám

e-Prix Berlína - 2. závod

Druhý berlínský závod přinesl premiérový letošní triumf Cassidymu. Pilot stáje Envision dojel do cíle před Dennisem a Vergnem. Wehrlein se sice i navzdory sedmému místu udržel v čele šampionátu, Cassidy se na něj ovšem výrazně dotáhl.


Do druhého víkendového klání vyrazili jezdci v překvapivém složení. Kvalifikace, která se jela na osychající trati, se totiž stala kořiští stáje ABT Cupra. Ta sice v předchozím průběhu sezony nezískala jediný bod, tentokrát ale stáli oba její jezdci v první řadě. Pole position vybojoval Frijns a druhé místo patřilo Müllerovi. Nizozemec tak získal tři body, což znamenalo první letošní body nejen pro něj, ale i pro stáj Abt Cupra.

Třetí startoval Buemi před Vergnem a sobotním vítězem Evansem. Následovali lídr šampionátu Wehrlein, Dennis, Cassidy, Vandoorne, Da Costa, Bird, Rowland, Di Grassi, Hughes, Lotterer, Mortara, Rast, Ticktum, Sette Camara, Fenestraz, Günther a Nato.

Ticktum se sice kvalifikoval jako třináctý, na osmnácté místo ho ale odsunula penalizace pěti míst za sobotní kolizi s Vandoornem. Ta při prvním závodě víkendu vyřadila jeho samotného i Belgičana.

Start závodu neprobíhal podle plánu. Na dráhu totiž vtrhli lidé, kteří proti čemusi protestovali. Organizátoři je ale brzy zvládli dostat z dráhy a mohlo se závodit.

Pohádka stáje ABT Cupra pokračovala i po několika prvních zatáčkách. Frijns totiž udržel první místo, zatímco Müller zůstával druhý. Třetí místo patřilo nadále Vergnemu.

Ve třetím kole už jsme viděli první aktivace útočného módu. Do nich přešli i Frijns a Müller, kteří zajeli do aktivační zóny ve stejnou chvíli. Buemi se tak ujal vedení. Zatímco Frijns spadl na třetí místo, Müller na páté.

O kolo později ale šel do výkonnostní výhody i Buemi a propadl se zpět za piloty stáje ABT Cupra. Na špici v tu chvíli jezdil Vergne.

Ani Francouz ale neměl v úmyslu dlouho vyčkávat a když v pátém kole aktivoval útočný mód, vrátil se Frijns zpět do čela. Druhý byl Evans, který ale ještě neaktivoval útočný mód ani jednou. Müllerovi patřila třetí příčka. Vergne se vrátil jako čtvrtý a přeskočil tak Buemiho.

Jelikož už byl útočný mód Müllera pryč, dalo se očekávat, že mu Vergne bude dělat potíže. A tak tomu skutečně bylo. Francouz se totiž brzy dostal dopředu. Frijns už podruhé aktivoval útočný mód a spadl na pátou pozici.

Stáj ABT Cupra se udržela na špici jenom chvíli. Foto: ABT Cupra



V sedmém kole aktivoval útočný mód konečně i Evans. Vrátil se na čtvrté místo před Frijnse. Vedl Vergne před Müllerem a Buemim.

Když už Vergne nebyl v útočném módu, zvládl s ním Müller držet krok. V osmém kole ho dokonce předjel a ujal se vedení. Vzápětí zamířil podruhé do aktivační zóny.

Müllerovo načasování útočných módů zafungovalo lépe. I po druhé aktivaci se totiž udržel před Frijnsem. Na trať se vrátil jako čtvrtý. Vzápětí se navíc posunul na třetí pozici.

V devátém kole aktivovali znovu útočný mód i Buemi s Vergnem. Evans se vrátil na první místo, za ním byl ale v útočném módu jedoucí Müller. Wehrlein s útočnými módy vyčkával a díky tomu se propracoval na třetí místo.

Evans se stal v desátém kole dalším, kdo aktivoval útočný mód. Müller tak opět vedl. Náseldovali ho Wehrlein a Da Costa.

Sen Frijnse o vítězství se mezitím komplikoval. Mimo záběry kamer totiž ztrácel jednu pozici za druhou a v 11. kole už byl dvanáctý. Wehrlein předjel Müllera a ujal se vedení. Stále ale musel dvakrát aktivovat útočný mód, stejně jako jeho parťák Da Costa, který byl třetí.

Ve 12. kole přešli Wehrlein i Da Costa poprvé do útočného módu. Zatímco první pobyt německého závodníka trval minutu, u Portugalce to byly tři minuty. Müller se tak vrátil do čela. Wehrlein ale zůstal druhý.

Lotterer se ocitl mimo trať. Logicky se tak propadl na poslední místo.

Dění na dráze bylo podobné jako v prvním závodě. Jezdci jezdili těsně u sebe a často docházelo k předjížděcím manévrům. V 15. kole se najednou objevil v čele Buemi. Za ním jeli Wehrlein a Da Costa. Müller se postupně propadl na páté místo.

Motocyklovým fanouškům muselo dění na špici připomínat závody třídy Moto3. Téměř v každém kole se totiž pořadí míchalo. V úvodu 16. okruhu převzal vedení Wehrlein. Buemi spadl až na třetí místo. Předjel ho i týmový kolega Cassidy.

Pascal Wehrlein sice během závodu vedl, i tak opět skončil až ve druhé polovině nejlepší desítky. Foto: TAG Heuer Porsche Formula E Team



Mortara utrpěl neznámo kde poškození předního křídla. Zamířil proto do boxů, kde na jeho voze začali mechanici pracovat. Tou už byl zase první Buemi. Wehrlein i Cassidy totiž aktivovali útočný mód. Vzápětí si ale pro výkonnostní výhodu zajel i Švýcar.

Ve 21. kole se závod přehoupl do druhé poloviny. Tentokrát se ujal vedení Vergne, který vystřídal Wehrleina. Třetí byl Da Costa.

Poškození vozu utrpěl i Bird. Také pilot Jaguaru se vydal k mechanikům.

Brzy začínalo být jasné, že Buemi ani tentokrát závod nevyhraje. I Švýcar měl totiž poškozené přední křídlo a propadal se. Brzy zamířil do boxů.

Na špici se dál bojovalo. Wehrlein ale stále vedl. Druhý byl Vergne. Na třetí místo se v početné vedoucí skupině dostal Cassidy.

Cassidymu třetí místo nestačilo a ve 24. kole se ujal vedení. Wehrleina odsunul na druhé místo. Třetí už byl Dennis, který se nacházel v útočném módu. Netrvalo dlouho a Brit předjel i Wehrleina.

Ve 25. kole už nebyl v nejlepší trojici ani jeden z vozů Porsche. Wehrleina totiž odsunul na čtvrtou příčku Vergne.

U stáje ABT Cupra byla první řada dávno zapomenuta. Oba jezdci se totiž postupně propadli až od druhé desítky. Zatímco Müller byl ve 26. kole jedenáctý, Frijns dvanáctý.

Cassidy se dlouho držel ve vedení. Druhý Dennis se ale za ním držel v rozestupu menším než jedna sekunda. Blízko byli ale také třetí Vergne nebo čtvrtý Da Costa.

I ve zbytku závodu se sice Dennis byl schopen držet Cassidyho, recept na něj ale nenašel. Pilot stáje Envision si tak dojel pro první vítězství v letošní sezoně. Dennis dojel druhý a Vergne třetí. Wehrlein se díky sedmému místu udržel v čele šampionátu, Cassidy ale jeho náskok výrazně stáhnul.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Nick Cassidy Envision Jaguar 46'34,509 40 25
2. Jake Dennis Andretti Porsche 46'34,951 40 18
3. Jean-Éric Vergne DS Penske DS 46'35,801 40 15
4. Mitch Evans Jaguar Jaguar 46'36,278 40 12
5. António Félix da Costa Porsche Porsche 46'36,969 40 10
6. Maximilian Günther Maserati Maserati 46'37,490 40 8+1
7. Pascal Wehrlein Porsche Porsche 46'38,054 40 6
8. Stoffel Vandoorne DS Penske DS 46'39,360 40 4
9. Nico Müller ABT Cupra Mahindra 46'41,121 40 2
10. Dan Ticktum NIO 333 NIO 46'42,331 40 1
11. Sacha Fenestraz Nissan Nissan 46'43,970 40 0
12. Lucas di Grassi Mahindra Mahindra 46'43,971 40 0
13. René Rast McLaren Nissan 46'44,187 40 0
14. Oliver Rowland Mahindra Mahindra 46'46,289 40 0
15. Sergio Sette Camara NIO 333 NIO 46'48,196 40 0
16. Norman Nato Nissan Nissan 46'48,258 40 0
17. Robin Frijns ABT Cupra Mahindra 46'57,446 40 3
18. Jake Hughes McLaren Nissan 47'04,089 40 0
19. Sam Bird Jaguar Jaguar 47'08,890 40 0
20. Sébastien Buemi Envision Jaguar 47'38,041 40 0
21. André Lotterer Andretti Porsche 47'38,611 40 0
22. Edoardo Mortara Maserati Maserati - 37 0

Průběžné pořadí jezdců: 1. Wehrlein 100, 2. Cassidy 96, 3. Vergne 81, 4. Dennis 80, 5. Evans 76, 6. Da Costa 68, 7. Bird 62, 8. Buemi 57, 9. Rast 40, 10. Hughes 32, 11. Vandoorne 26, 12. Günther 24, 13. Lotterer 23, 14. Di Grassi 18, 15. Nato 11, 16. Sette Camara 10, 17. Ticktum 10, 18. Rowland 9, 19. Fenestraz 7, 20. Mortara 5, 21. Frijns 3, 22. Müller 2, 23. Van der Linde 0.

Průběžné pořadí týmů: 1. Porsche 168, 2. Envision 153, 3. Jaguar 138, 4. DS Penske 107, 5. Andretti 103, 6. McLaren 72, 7. Maserati 29, 8. Mahindra 27, 9.  NIO 333 20, 10. Nissan 18, 11. ABT Cupra 5.

 

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Envision Racing