Cassidy střídá Wehrleina v čele
e-Prix Monaka - závod
Formule E má nového lídra průběžného pořadí. Je jím Cassidy. Pilot stáje Envision se dostal na celkové první místo díky vítězství při závodě v Monte Carlu, který byl dokončen za zpomalovacím vozem. Z průběžného vedení sesadil Wehrleina, který skončil až na nebodovaném 11. místě.
Do závodu v Monte Carlu vstupoval McLaren se slušnou šancí na zisk prvního vítězství. Z pole position totiž startoval Hughes. Britovi byl sice ve finále kvalifikace smazán čas, neboť vycestoval z trati, jeho soupeř v rozhodující bitvě a původní vítěz Fenéstraz ovšem překročil povolený výkonnostní limit 350 kilowatt. I jemu byl tím pádem čas smazán. Na pole position se tak posunul Hughes, zatímco Fenéstraz se musel spokojit se druhou příčkou.
Třetí pozice patřila na roštu Natovi. Za ním následovali Günther, Ticktum, Evans, Mortara, Sette Camara, Cassidy, Lotterer, Dennis, Wehrlein, Rowland, Rast, Buemi, Bird, Müller, Frijns, Da Costa, Di Grassi, Vandoorne a Vergne.
Piloti stáje DS Penske startovali z chvostu kvůli porušení pravidel ohledně tlaku v pneumatikách. Na oba jezdce tak čekal složitý závod.
Hughes si po startu pohlídal vedení. Fenestraz zůstal druhý. Günther se pokoušel po vnějšku zaútočit na Nata. Úspěšný ale nebyl a o několik zatáček později se navíc před německého pilota dostal Ticktum.
Pilot McLarenu se držel ve vedení i po prvním kole. Za ním nadále zůstavalo duo Nissanu v pořadí Fenestraz, Nato. O podařeném vstupu do závodu nemohl mluvit Di Grassi. Pilot Mahindry byl totiž předjet Vandoornem i Vergnem a propadl se na poslední 22. místo.
Už ve druhém kole skončil závod pro Lotterera. Jezdec stáje Andretti odstavil svůj vůz a na okamžik zavlály žluté vlajky. Německý matador byl vyřazen po kontaktu se svým krajanem Rastem.
Hughes sice vedl, soupeři ale nebyli daleko za ním. Za pilotem McLarenu se začala tvořit početná skupina. Bylo jasné, že aktivace útočných módů s pořadím pořádně zamávají.
V dalších kolech ovšem začal budit pozornost Cassidy. Pilot stáje Envision postupoval pořadím vzhůru a v první zatáčce sedmého kola už se dostal i před Nata, kterému sebral bronzovou příčku. Z té se brzy stala druhá pozice, protože Hughes aktivoval na jednu minutu útočný mód.
Hughesova strategie pro útočný mód se neukazovala jako správná. Pilot McLarenu se totiž propadl za Ticktuma i Evanse a když navíc zajel do aktivační zóny také Fenestraz, stihl se vrátit před svého britského soupeře. V tu chvíli tak virtuálně vedl závod.
Když aktivovali útočný režim i Cassidy s Natem, vrátili se až za Fenestraze. Ten byl ve skutečnosti až třetí, neboť na prvním místě jeli Ticktum a na druhém Evans.
Cassidyho první pobyt v útočném režimu trval tři minuty a dotíral tak na Fenestraze. Zanedlouho se ale mezi dvojici vklínil Ticktum, který rovněž aktivoval útočný mód. Cassidy ale brzy Ticktuma předjel.
Ve 11. kole zajel pro útočný mód i Evans. To samé ale učinil už podruhé Fenestraz. Do čela se tak dostal Cassidy. Evans byl druhý. Třetí místo patřilo Dennisovi a čtvrté Fenestrazovi.
V 15. kole se závod přehoupl do své druhé poloviny. Vedl Cassidy před Evansem, který se právě nacházel ve svém posledním útočném módu. Třetí pozice patřila Dennisovi, čtvrtá Fenestrazovi, pátá Güntherovi, šestá Mortarovi, sedmá Ticktumovi, až osmá Hughesovi, devátá Natovi a desátá Da Costovi.
V nájezdu do 16. kola Evans využil posledních vteřin výkonnostní výhody a cestou do první zatáčky se přehnal před Cassidyho. Tím se stal novým lídrem závodu.
Zatímco Evans vedl, Rast a Rowland jezdili beznadějně na posledních dvou místech. Kvůli předchozím kontaktům si totiž oba poškodili své monoposty a museli do boxů. Brzy se k nim přidal i Da Costa, který také mimo záběry kamer navštívil mechaniky.
Na čele se mezitím opět změnily pořádky. Cassidy se vrátil před Evanse a měl na dosah druhý triumf za sebou, který by ho dostal před Wehrleina do čela průběžného pořadí. Pilot Porsche se nacházel až na 11. pozici. Třetí zůstával Dennis.
Cassidy sice vedl, Evans se ale nemínil vzdát a neustále hledal cestu, kudy by se před svého krajana dostal. Ve vedoucí skupině se nacházeli i Dennis, Fenestraz a Ticktum.
Rowland se znovu objevil v boxech. Tentokrát se zdálo, že jich definitivně. Nebyl al jediný, kdo rozšířil seznam odstoupivších. Na něj se vzápětí zapsal i Nato, který s poškozeným vozem zastavil na cílové rovince. O pár zatáček dále odstavil své auto i Günther.
Ze záznamů vyšlo najevo, že za Natovo odstoupení mohla kolize s Ticktumem. Brit narazil do Francouze zezadu a právě proto si poškodil přední křídlo. Svou roli sehrál Ticktum i v odstoupení Günthera. Němec si totiž poškodil auto v době, kdy se pilota NIO pokoušel předjet.
Šest kol před koncem tak vyjel na dráhu zpomalovací vůz. První byl Cassidy před Evansem a Dennisem. Pro body si jeli i Fenestraz, Hughes, Ticktum, Vergne, Bird, Wehrlein a Buemi. Zejména u Vergneho bylo jeho sedmé místo působivé, neboť startoval jako poslední.
Na konci 24. kola došlo k restartu. Do konce základní doby závodu zbývalo tou dobou pět kol.
Evans byl po restartu nalepen na Cassidym. Za nimi číhal na příležitost Dennis. Ani v dalších kolech nedával Evans Cassidymu vydechnout. Vzápětí ale vyjel další zpomalovací vůz. Postaral se o něj Müller. Švýcar měl v první zatáčce kolizi s Birdem a skončil ve zdi.
Závod už byl dojet za zpomalovacím vozem. Cassidy tak získal druhý triumf v řadě a převzal od Wehrleina vedení v šampionátu. Druhý skončil Evans a třetí Dennis.
Aktualizace: Bird byl po závodě penalizován pěti sekundami za kolizi s Müllerem. To ho odsunulo z 10. pozice na 16. příčku. Wehrlein tak získal alespoň jeden bod.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Nick Cassidy | Envision | Jaguar | 50:23:842 | 29 | 25 |
2. | Mitch Evans | Jaguar | Jaguar | 50:24:232 | 29 | 18 |
3. | Jake Dennis | Andretti | Porsche | 50:24:859 | 29 | 15+1 |
4. | Sacha Fenestraz | Nissan | Nissan | 50:25:990 | 29 | 12 |
5. | Jake Hughes | McLaren | Nissan | 50:26:630 | 29 | 10+3 |
6. | Dan Ticktum | NIO | NIO | 50:27:210 | 29 | 8 |
7. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | DS | 50:28:216 | 29 | 6 |
8. | Sébastien Buemi | Envision | Jaguar | 50:28:625 | 29 | 4 |
9. | Stoffel Vandoorne | DS Penske | DS | 50:29:236 | 29 | 2 |
10. | Pascal Wehrlein | Porsche | Porsche | 50:30:547 | 29 | 1 |
11. | Edoardo Mortara | Maserati | Maserati | 50:31:466 | 29 | 0 |
12. | Lucas di Grassi | Mahindra | Mahindra | 50:32:418 | 29 | 0 |
13. | Robin Frijns | ABT Cupra | Mahindra | 50:33:462 | 29 | 0 |
14. | Sergio Sette Camara | NIO | NIO | 50:34:526 | 29 | 0 |
15. | António Félix da Costa | Porsche | Porsche | 50:34:983 | 29 | 0 |
16. | Sam Bird | Jaguar | Jaguar | 50:35:311 | 29 | 0 |
17. | René Rast | McLaren | Nissan | 50:36:137 | 29 | 0 |
18. | Norman Nato | Nissan | Nissan | 50:37:265 | 29 | 0 |
DNF | Nico Müller | Mahindra | Mahindra | - | 27 | 0 |
DNF | Maximilian Günther | Maserati | Maserati | - | 21 | 0 |
DNF | Oliver Rowland | ABT Cupra | Mahindra | - | 18 | 0 |
DNF | André Lotterer | Andretti | Porsche | - | 1 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Cassidy 121, 2. Wehrlein 101, 3. Dennis 96, 4. Evans 94, 5. Vergne 87, 6. Da Costa 68, 7. Bird 62, 8. Buemi 61, 9. Hughes 45, 10. Rast 10, 11. Vandoorne 28, 12. Günther 24, 13. Lotterer 23, 14. Fenestraz 19, 15. Di Grassi 18, 16. Ticktum 18, 17. Nato 11, 18. Sette Camara 10, 19. Rowland 9, 20. Mortara 5, 21. Frijns 3, 22. Müller 2, 23. Van der Linde 0.
Průběžné pořadí týmů: 1. Envision 182, 2. Porsche 169, 3. Jaguar 156, 4. Andretti 119, 5. DS Penske 115, 6. McLaren 85, 7. Nissan 30, 8. Maserati 29, 9. NIO 28, 10. Mahindra 27, 11. ABT Cupra 5.
,
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Envision Racing