Novinky

  • 29.11.2025 Neutral Němka Mathilda Paatz bude jezdit za Aston Martin ve FIA Academy 2026

  • 23.11.2025 Bad Vozy týmu McLaren byly vyloučeny z VC Las Vegas

  • 21.11.2025 Neutral Ve druhém tréninku v Las Vegas byl nejrychlejší Lando Norris z McLarenu

Facebook Instagram

Verstappen opět kraluje v Austinu a zmenšuje náskok McLarenu

Verstappen opět kraluje v Austinu a zmenšuje náskok McLarenu

VC USA - závod

Na texaském okruhu Circuit of the Americas se znovu potvrdilo, že Max Verstappen se nevzdává boje o titul. Nizozemec předvedl dominantní výkon, kontroloval závod od startu až do cíle a s přehledem si dojel pro vítězství ve Velké ceně USA. Druhé místo vybojoval Lando Norris v McLarenu, třetí skončil Charles Leclerc s Ferrari. Závod přinesl nejen souboj o pódium, ale také nešťastnou kolizi mezi Carlosem Sainzem a mladým Andreou Kimim Antonellim, která ovlivnila úvodní část závodu.

Den začal za typicky texaského počasí – teplota vzduchu se pohybovala kolem 27 °C, asfalt se rozpálil až na 44 °C a nad okruhem se přeháněl vítr o rychlosti 13 km/h. Strategové v boxech měli jasno už před startem – degradace pneumatik bude klíčovým faktorem. Většina jezdců proto startovala na středně tvrdé směsi pneumatik, výjimkou byl pouze Charles Leclerc, který zvolil agresivnější strategii a vsadil na měkké gumy. Právě to mu pomohlo hned po startu. Měkká směs nabízela okamžitý zisk pozic, ale zároveň hrozila rychlým opotřebením v závěru prvního stintu. Volba Charlese Leclerca vsadit na červené gumy tak byla riskantní, ale mohla mu otevřít dveře k rychlému postupu v úvodních kolech.

Po zhasnutí světel měl nejlepší reakci Max Verstappen, který vystřelil z pole position a do první zatáčky najel s jistotou sobě vlastní. Leclerc našel přilnavost, objel zatáčku zeširoka a předjel Landa Norrise. Už po prvním kole si Verstappen vytvořil pohodlný náskok přes sekundu a půl. Jenže vzadu se začalo schylovat k dramatu. 

Max Verstappen projíždí cílem okruhu v Austinu pod jásotem týmu. Foto: Red Bull

Carlos Sainz nezvládl brzdění do patnácté zatáčky a tvrdě narazil do Antonelliho Mercedesu. Mladý Ital sice dokázal pokračovat, ale Sainz po kontaktu závod ukončil. Na trati se objevily žluté vlajky a následně byl vyhlášen virtuální safety car. Krátké přerušení využil Alex Albon ke strategické zastávce, ale ostatní týmy zůstaly vyčkávat.

Po restartu se pořadí na čele neměnilo, Verstappen navyšoval svůj náskok a Norris začal znovu tlačit na Leclerca. Monačan sice bránil srdnatě, ale jeho měkké pneumatiky rychle ztrácely výkon. Když Lando dostal černo-bílou výstrahu za opakované překročení limitů tratě, konečně se mu podařilo Leclerca předjet. Verstappen mezitím uháněl vpředu o více než deset sekund.

Ferrari zareagovalo okamžitě. Leclerc zamířil do boxů, přezul na střední sadu a vrátil se do středu pole. Tam začal postupně ztrátu stahovat, když předjel Hülkenberga i Bearmana. V přední části startovního pole se začala odehrávat strategická přetahovaná. McLaren i Mercedes pečlivě sledovaly degradaci pneumatik, zatímco Red Bull dál kontroloval tempo. 

Hadjar a Gasly v souboji o pozici na okruhu v Austinu. Foto: Red Bull

Kolem třicátého kola začala většina týmů přecházet na měkké směsi pro závěrečný úsek. Norris dostal čerstvé červené gumy, ale zastávka trvala o něco déle, než by si McLaren přál. Verstappen reagoval hned poté a po precizní zastávce zůstal s pohodlným náskokem na čele. Leclerc se znovu objevil na druhém místě, ale jeho náskok před Norrisem se rychle ztenčoval.

Jak závod plynul, začalo se ukazovat, že pneumatiky hrají zásadní roli. Norris se blížil Leclercovi a opět se dostal do DRS vzdálenosti. Monačan se bránil statečně, několikrát mu útok vyšel, ale deset kol před cílem už neměl čím bojovat. Norris se konečně dostal na druhé místo a pokusil se ještě ohrozit Verstappena, jenže ten měl situaci plně pod kontrolou.

Verstappen a Norris po závodě. Foto: Red Bull

V posledních kolech hlásili oba piloti problémy s přilnavostí – Verstappen se stěžoval na klouzající zadní část, Norris naopak na přehřáté přední gumy. Přesto Nizozemec zvládl udržet náskok téměř osmi sekund a po šachovnicové vlajce mohl zvednout ruce nad hlavu. Další vítězství pro Red Bull znamenalo, že se boj o titul znovu otevírá.

Za Verstappenem projel Norris, který tak udržel McLaren v čele šampionátu, a třetí Leclerc po náročném závodě bral solidní pódium. Lewis Hamilton finišoval těsně za ním, přestože v závěru hlásil podezření na defekt. Pátý skončil Oscar Piastri, následovaný Georgem Russellem. Body si připsali také Júki Cunoda, Nico Hülkenberg, Oliver Bearman a Fernando Alonso, který uzavřel první desítku.

Velká cena USA tak přinesla nejen další kapitolu Verstappenovy stíhací jízdy, ale i jasný signál: sezóna ještě zdaleka není rozhodnutá. Red Bull znovu dýchá McLarenu na záda a Austin potvrdil, že závěrečné závody roku budou patřit k těm nejnapínavějším v posledních letech. 

p. jezdec tým motor čas/odstup kol body
1. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT 1:34:00.161 56 25
2. Lando Norris McLaren Mercedes +7.959s 56 18
3. Charles Leclerc Ferrari Ferrari +15.3735 56 15
4. Lewis Hamilton Ferrari Ferrari +28.536s 56 12
5. Oscar Piastri McLaren Mercedes +29.678s 56 10
6. George Russell Mercedes Mercedes +33.456s 56 8
7. Juki Cunoda RB Red Bull PT +52.7145 56 6
8. Nico Hülkenberg Sauber Ferrari +57.249s 56 4
10. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes +70.001s 56 1
11. Liam Lawson Red Bull Red Bull PT +73.209s 56 0
12. Lance Stroll Aston Martin Mercedes +74.778s 56 0
13. Kimi Antonelli Mercedes Mercedes +75.746s 56 0
14. Alexander Albon Williams Mercedes +80.000s 56 0
15. Esteban Ocon Haas Ferrari +83.043s 56 0
16. Isack Hadjar RB Red Bull PT +92.807s 56 0
18. Gabriel Bortoleto  Sauber Ferrari +1 kolo 55 0
19. Pierre Gasly Alpine Renault +1 kolo 55 0
20. Carlos Sainz Williams Mercedes DNF 5 0

 

Průběžné pořadí MS F1 v Poháru jezdců - 2025

p. Jezdec
1. O. Piastri 346 2 32 15 25 25 32 15 15 25 12 18 18 32 18 25 15 - 12 10          
2. L. Norris 332 25 19 18 15 12 26 18 25 18 - 25 25 24 25 - 18 6 15 18          
3. M. Verstappen 306 18 18 25 8 18 12 25 12 1 18 - 10 20 2 18 25 25 18 33          
4. G. Russell 252 15 20 10 18 10 20 6 - 12 25 10 1 10 15 12 10 18 25 15          
5. C. Leclerc 192 4 4 12 12 15 6 8 18 15 10 15 - 20 12 - 12 2 8 19          
6. L. Hamilton 142 1 8 6 10 6 10 12 10 8 8 12 12 6 - - 8 4 4 17          
7. K. Antonelli 89 12 10 8 - 8 10 - - - 15 - - - 1 - 2 12 10 1          
8. A. Albon 73 10 6 2 - 2 10 10 2 - - - 4 8 - 10 6 - - 3          
9. C. Sainz 42 - 1 - - 4 2 4 1 - 1 - - 3 - - 4 15 1 6          
10. N. Hülkenberg 41 6 - - - - - - - 10 4 2 15 - - - - - - 4          
11. I. Hadjar 39 - - 4 - 1 - 2 8 6 - - - 1 - 15 1 1 - -          
12. F. Alonso 37 - - - - - - - - 2 6 6 2 - 10 4 - - 6 1          
13. L. Stroll 32 8 2 - - - 4 - -   - - 6 - 6 6 - - - -          
14. L. Lawson 30 - - - - - - - 4 - - 8 - 4 4 - - 10 - -          
15. E. Ocon 28 - 10 - 4 - - - 6 - 2 1 - 4 - 1 - - - -          
16. J. Cunoda 28 - 3 - 2 - 4 1 - - - - - - - 2 - 8 - 8          
17. P. Gasly 20 - - - 6 - 1 - - 4 - - 8 1 - - - - - -          
18. O. Bearman 20 - 4 1 1 - - - - - - - - 2 - 8 - - 2 2          
19. G. Bortoleto 10 - - - - - - - - - - -   2 8 - - - - -          
20. F. Colapinto -             - - - - - - - - - - - - -          
21. J. Doohan - - - - - - -                                    

Průběžné pořadí MS F1 v Poháru konstruktérů - 2025

p. Jezdec
1. McLaren 678 27 51 33 40 37 58 33 40 43 12 43 43 56 43 25 33 6 27 28          
2. Ferrari 361 5 12 18 22 21 16 20 28 23 18 27 12 26 12 - 20 30 35 16          
3. Red Bull 331 18 18 25 10 18 16 26 12 1 18 - 10 20 2 20 25 33 18 41          
4. Mercedes 304 27 30 8 18 18 30 6 - 12 40 10 1 10 16 12 12 6 12 36          
5. Williams 111 10 7 2 - 6 12 14 3 - 1 - 4 11 - 10 6 15 1 9          
6. RB 72 - 3 4 - 1 - 2 12 6 - 8 - 5 4 15 1 11 - -          
7. Aston Martin 69 8 2 - - - 4 - - 2 6 6 8 - 16 10 - - 6 1          
8. Sauber 59 6 - - - - - - - 10 4 6 15 2 8 - 4 - - 4          
9. Haas 48 - 14 1 5 - - - 6 - 2 1 - 6 - 9 - - 2 2          
10. Alpine 20 - - - 6 - 1 - - 4 - - 8 1 - - - - - -          

 

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull