Náročný start víkendu: kouř z Williamsu a smyky McLarenu

VC Singapuru - 1. trénink
Formule 1 se po dvoutýdenní přestávce přesunula do Asie a otevřela program na ikonickém městském okruhu Marina Bay v Singapuru. Závodní víkend tady tradičně patří k těm nejtěžším v celém kalendáři – nejen kvůli úzkým a technickým pasážím, ale především kvůli tropickým podmínkám. Teplota vzduchu přesahuje třicet stupňů a vysoká vlhkost v kombinaci s délkou závodu, který se často přiblíží dvouhodinovému limitu, dělají ze Singapuru skutečný test fyzické i psychické odolnosti jezdců.
Úvodní volný trénink odstartoval v pátek v 11:30 místního času a už od prvních minut naznačil, že týmy čeká náročný víkend. Na trať se jako první vydali Liam Lawson, Nico Hülkenberg a Oscar Piastri. První drama ale na sebe nenechalo dlouho čekat – Alexander Albon se v boxové uličce potýkal s vážným přehříváním brzd, z jeho Williamsu se začal valit hustý kouř a thajský jezdec musel okamžitě ukončit trénink.
Už po patnácti minutách se v čele objevili Oscar Piastri, Carlos Sainz a Lando Norris. Aktivita na trati byla vysoká, protože týmy chtěly nasbírat maximum dat ještě před příchodem očekávaných přeháněk. Po úvodním náporu se ale tempo zklidnilo a okruh na chvíli téměř osiřel.
Andrea Kimi Antonelli hlásil svému inženýrovi velkou ztrátu trakce při výjezdu z první zatáčky. Podobné problémy se nevyhnuly ani Oscarovi Piastrimu, který si stěžoval na výraznou nedotáčivost svého McLarenu. Australan se přesto držel na předních příčkách a potvrdil tak solidní formu stáje z Wokingu.
Singapurská trať patří mezi nejtechnicky náročnější v kalendáři. Dvacítka zatáček v kombinaci s minimem příležitostí k odpočinku klade na piloty obrovské fyzické nároky. O to důležitější jsou správně nastavená rovnováha mezi rychlostí a stabilitou vozu a schopnost udržet konzistentní tempo.
Druhý trénink, který startuje v 15:00, nabídne realističtější pohled na závodní tempo i práci s pneumatikami. Týmy budou chtít prověřit nejen kvalifikační simulace, ale i dlouhé jízdy, které v tropických podmínkách mohou rozhodnout o výsledku celého víkendu.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,116 | 23 | |
2. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:31,266 | + 0.150 | 25 |
3. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:31,392 | + 0.276 | 24 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:31,480 | + 0.364 | 23 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,481 | + 0.365 | 25 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,698 | + 0.582 | 22 |
7. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:31,755 | + 0.639 | 28 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,812 | + 0.696 | 27 |
9. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:31,860 | + 0.744 | 25 |
10. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:32,128 | + 1.012 | 24 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:32,139 | + 1.023 | 22 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:32,315 | + 1.199 | 29 |
13. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:32,378 | + 1.262 | 26 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:32,399 | + 1.283 | 24 |
15. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:32,461 | + 1.345 | 27 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:32,538 | + 1.422 | 25 |
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:32,611 | + 1.495 | 27 |
18. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:33,034 | + 1.918 | 18 |
19. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:33,324 | + 2.208 | 26 |
20. | ![]() |
![]() |
Mercedes | - | 2 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli