Náročný start víkendu: kouř z Williamsu a smyky McLarenu
VC Singapuru - 1. trénink
Formule 1 se po dvoutýdenní přestávce přesunula do Asie a otevřela program na ikonickém městském okruhu Marina Bay v Singapuru. Závodní víkend tady tradičně patří k těm nejtěžším v celém kalendáři – nejen kvůli úzkým a technickým pasážím, ale především kvůli tropickým podmínkám. Teplota vzduchu přesahuje třicet stupňů a vysoká vlhkost v kombinaci s délkou závodu, který se často přiblíží dvouhodinovému limitu, dělají ze Singapuru skutečný test fyzické i psychické odolnosti jezdců.
Úvodní volný trénink odstartoval v pátek v 11:30 místního času a už od prvních minut naznačil, že týmy čeká náročný víkend. Na trať se jako první vydali Liam Lawson, Nico Hülkenberg a Oscar Piastri. První drama ale na sebe nenechalo dlouho čekat – Alexander Albon se v boxové uličce potýkal s vážným přehříváním brzd, z jeho Williamsu se začal valit hustý kouř a thajský jezdec musel okamžitě ukončit trénink.
Už po patnácti minutách se v čele objevili Oscar Piastri, Carlos Sainz a Lando Norris. Aktivita na trati byla vysoká, protože týmy chtěly nasbírat maximum dat ještě před příchodem očekávaných přeháněk. Po úvodním náporu se ale tempo zklidnilo a okruh na chvíli téměř osiřel.
Andrea Kimi Antonelli hlásil svému inženýrovi velkou ztrátu trakce při výjezdu z první zatáčky. Podobné problémy se nevyhnuly ani Oscarovi Piastrimu, který si stěžoval na výraznou nedotáčivost svého McLarenu. Australan se přesto držel na předních příčkách a potvrdil tak solidní formu stáje z Wokingu.
Singapurská trať patří mezi nejtechnicky náročnější v kalendáři. Dvacítka zatáček v kombinaci s minimem příležitostí k odpočinku klade na piloty obrovské fyzické nároky. O to důležitější jsou správně nastavená rovnováha mezi rychlostí a stabilitou vozu a schopnost udržet konzistentní tempo.
Druhý trénink, který startuje v 15:00, nabídne realističtější pohled na závodní tempo i práci s pneumatikami. Týmy budou chtít prověřit nejen kvalifikační simulace, ale i dlouhé jízdy, které v tropických podmínkách mohou rozhodnout o výsledku celého víkendu.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Fernando Alonso |
Aston Martin |
Mercedes | 1:31,116 | 23 | |
| 2. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 1:31,266 | + 0.150 | 25 |
| 3. | Max Verstappen |
Red Bull |
Red Bull PT | 1:31,392 | + 0.276 | 24 |
| 4. | Lewis Hamilton |
Ferrari |
Ferrari | 1:31,480 | + 0.364 | 23 |
| 5. | Oscar Piastri |
McLaren |
Mercedes | 1:31,481 | + 0.365 | 25 |
| 6. | Lando Norris |
McLaren |
Mercedes | 1:31,698 | + 0.582 | 22 |
| 7. | Isack Hadjar |
RB |
Red Bull PT | 1:31,755 | + 0.639 | 28 |
| 8. | Carlos Sainz |
Williams |
Mercedes | 1:31,812 | + 0.696 | 27 |
| 9. | Juki Cunoda |
Red Bull |
Red Bull PT | 1:31,860 | + 0.744 | 25 |
| 10. | Esteban Ocon |
Haas |
Ferrari | 1:32,128 | + 1.012 | 24 |
| 11. | George Russell |
Mercedes |
Mercedes | 1:32,139 | + 1.023 | 22 |
| 12. | Nico Hülkenberg |
Sauber |
Ferrari | 1:32,315 | + 1.199 | 29 |
| 13. | Pierre Gasly |
Alpine |
Renault | 1:32,378 | + 1.262 | 26 |
| 14. | Kimi Antonelli |
Mercedes |
Mercedes | 1:32,399 | + 1.283 | 24 |
| 15. | Liam Lawson |
RB |
Red Bull PT | 1:32,461 | + 1.345 | 27 |
| 16. | Oliver Bearman |
Haas |
Ferrari | 1:32,538 | + 1.422 | 25 |
| 17. | Gabriel Bortoleto |
Sauber |
Ferrari | 1:32,611 | + 1.495 | 27 |
| 18. | Lance Stroll |
Aston Martin |
Mercedes | 1:33,034 | + 1.918 | 18 |
| 19. | Franco Colapinto |
Alpine |
Renault | 1:33,324 | + 2.208 | 26 |
| 20. | Alexander Albon |
Williams |
Mercedes | - | 2 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli

McLaren přijal do své akademie Ellu Häkkinenovou, Mikovu dceru

03.10. 2025
Fernando Alonso
Aston Martin
Charles Leclerc
Ferrari
Max Verstappen
Red Bull
Lewis Hamilton
Oscar Piastri
McLaren
Isack Hadjar
RB
Williams
Juki Cunoda
Haas
Mercedes
Nico Hülkenberg
Sauber
Alpine
Kimi Antonelli
Liam Lawson
Gabriel Bortoleto
Lance Stroll
Franco Colapinto
Alexander Albon