Bell: Jednotná ECU je krokem zpátky
Její znalost může navíc dát McLarenu výhodu.
Podle technického ředitele Renaultu, Boba Bella, je zavedení standardizované elektronické řídící jednotky (tzv. ECU), kterou týmy v současnosti naostro testují, krokem zpět. McLaren by navíc podle něj v této oblasti mohl být ve výhodě.
Tříletý kontrakt na dodávku ECU totiž vyhrála společnost Microsoft MES (McLaren Electronic Systems). Ten, kdo byl s tímto systémem dopředu obeznámen, bude mít podle Bella navrch. Přechod na novou jednotku se totiž neobejde bez komplikací.
"Minulé léto některé týmy ani nenastartovaly své osmiválce, když zkoušely novou ECU poprvé."
Kritika, které Renault podrobil standardizovanou elektroniku, je pochopitelná. Systém Magneti Marelli, jenž francouzská stáj používala, byl dlouho dobu považován za nejlepší ve formuli 1.
"Pro týmy jako je ten náš, které si vyvinuly vlastní systém šitý na míru, je to krok zpět."
"Je to jako kdybychom s vozem museli mluvit jiným jazykem a s novou filozofií."
Bell také neskromně prohlásil, že nový systém není ani srovnatelný s tím stávajícím. "Má nižší výkonnost. Jeho kapacita, komplexnost a funkce nejsou na stejné úrovni."