Novinky

  • 03.07.2024 Neutral Andy Cowell vystřídal Martina Whitmarshe na místě ředitele Astonu

  • 02.06.2024 Bad Rob White po 20 letech odchází z Alpinu

  • 20.05.2024 Good Verstappen v neděli kromě Imoly opanoval také Nürburgring - v simulátoru

Facebook Instagram

Alpine bez motoru Renault?

Alpine bez motoru Renault?

Francouzi zvažují všechny možnosti.

Zní to zvláštně, ale tým Alpine by údajně mohl ve F1 pokračovat jako zákaznický tým, bez motoru Renault. Může to být novinářská kachna, zní to jako předčasná okurková sezona, jenže to téma už v zahraničních médiích žije pár dní a Alpine ani Renault dosud nic nepopřely, což už je podezřelé.

Například britský Motorsport tvrdí, že nic není rozhodnuto, ale vzhledem k neutěšeným výsledkům letošní i předloňské sezony i vzhledem k nule na počítadle titulů od začátku hybridní éry koncern prostě zvažuje naprosto všechny možnosti. Značku Alpine ale z F1 stáhnout nechce. Bez účasti ve F1 by tato značka neměla na čem stavět, a kromě toho se z týmů F1 obecně stávají spíše výdělečné společnosti než žrouti peněz. I proto se už Luca de Meo nechal slyšet, že neprodá ani jedno procento týmu.

Jenže co se pohonných jednotek týče, tam to může být jiné. Pro rok 2026 se vyvíjí zcela nová, ale ještě více hybridní pohonná jednotka. Je to drahé, výsledek je nejistý a i v případě úspěchu bude motor Renault pouze v pozadí za úspěchy Alpinu. Nebo taky ne a výborná pohonná jednotka může skončit bez vavřínů, pokud Alpine nepostaví vítězný vůz, což ani nezní moc pravděpodobně. A Renault žádného zákazníka nemá a ani v roce 2026 nebude mít žádného, ​​natož takového s mistrovskými ambicemi.

Takže jedním z možných a zvažovaných řešení může být ukončení vývoje pohonné jednotky Renault a hledání dodavatele. Donedávna tým nesoucí jméno Alfa Romeo používal motory Ferrari, Lotus před lety závodil s motory Renault, Aston Martin používá motor Mercedesu a bude mít Hondu a vlastně i McLaren je výrobce automobilů a zároveň zákazník Mercedesu. Tak proč ne Alpine-Mercedes? To je pro Francouze i preferovaná možnost. Pokud by se ale nedohodli s nikým, Honda bude pravidly nucena poskytnout jim motor za standardních smluvních podmínek. Bez Renaultu by pouze Audi a Honda mířily do sezony 2026 bez smlouvy se zákazníkem, ale na Audi jako nového výrobce se povinnost dodávat motory nezávislým týmům nevztahuje. Ze sportovního hlediska by dávala smysl i sázka na Ferrari, nicméně Alpine-Ferrari zní jako marketingová katastrofa.

Bude Alpine prvním netovárním týmem vlastněným obří automobilkou? Foto: Alpine.

Je ale třeba říct, že zatímco v současnosti může být vlastnění netovárního týmu lákavá, když všichni vidí úspěchy McLarenu, tak první roky nových motorů s jejich překotným vývojem dávají nemalou výhodu továrním týmům. I proto si Red Bull za zisky z týmu F1 postavil také vlastní továrnu na motory.

Zdroj: motorsport, úvodní foto: Alpine