Renault nakonec rozdělil turbo
Zařadí se k Mercedesu a Hondě?
Ještě před představením letošního vozu se Alpine pochlubil, že v jeho útrobách bude pohonná jednotka, která bude mít s loňskou opravdu máloco společného. Během let vývoje padlo i rozhodnutí rozdělit turbo. S konceptem kompresoru na jedné a turbíny na opačné straně motoru, přičemž mezi ně se pak ještě vejde MGU-H, přišel v roce 2014 Mercedes. Nejspíš není náhodou, že jeho tým F1 zcela ovládl a jeho dominance částečně skončila až loni, když se mistrem světa stal Max Verstappen ve voze Red Bullu poháněném motorem Honda, která jako první napodobila Mercedes.
Píše se rok 2022 a pro Renault byl už nejvyšší čas přizpůsobit se, jelikož vývoj současné generace pohonných jednotek bude letos z velké části zmražen, zlepšovat se již bude smět pouze spolehlivost a výrobci se soustředí na vývoj vstříc roku 2026, kdy nastoupí nová generace bez MGU-H. Doplňme, že Ferrari letos také přišlo se zcela novou pohonnou jednotkou, ale údajně se jako jediné nepřizpůsobilo trendu a místo toho do architektury své pohonné jednotky zakomponovalo mezichladič a vyvinulo systém extrémně rychlého zapalování paliva ve spalovacím prostoru.
„Za uplynulý rok jsme řešili několik věcí ohledně spolehlivosti, která nebyla dobrá, ale s tím se v našem plánu počítalo. Letos už nebudeme smět pracovat na ničem s výjimkou spolehlivosti. Takže jsem svému tým řekl, ať se toho nebojí,“ řekl Laurent Rossi, generální ředitel automobilky Alpine, pod kterou výroba pohonných jednotek Renaultu pro F1 spadá.
„Raději budu vědět, že výkon máme a pouze dočasně jej nemůžeme používat celý kvůli obavám o spolehlivost než mít pohodlí se spolehlivým motorem, ve kterém ty koňské síly prostě nebudou. Mimochodem, přesně tak se to tady dělalo v minulosti. Teď jsme změnili kurz a dobrou zprávou je, že pohonná jednotka (na testovací stolici) za posledních pár týdnů absolvovala tisíce kilometrů.“
Rossi také řekl, že nová pohonná jednotka je méně náročná na chlazení, lehčí a také kompaktnější, díky čemuž mohla být posunuta blíže za záda jezdce, což bude mít blahodárný účinek na celkové rozložení hmotnosti.
Dnes už pohonná jednotka Renaultu vypadá hodně odlišně. Foto: Renault
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Renault